- Arnas Mazėtis, LNK.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Keliautojai traukiniais sako, kad jiems paprasčiau įsigyti bilietus traukinių stotyse esančiose kasose, bet „Lietuvos geležinkeliai“ nusprendė taupyti ir jau po mėnesio panaikins visas gyvas bilietų kasas. Nuo rugsėjo bilietus bus galima įsigyti tik internetu, stotyse esančiuose bilietomatuose, bet tik mokant kortele arba „Perlo“ terminaluose, jei norėsite mokėti grynaisiais. Keleiviai nepatenkinti, bet bendrovės atstovai teigia, kad taip jie gerokai sutaupys.
„Man nelabai šis sprendimas. Man smagiau pakalbėti su kasininke, ji paaiškina viską, o negyvos mašinos jau nieko nepaklausi. Bet trumpais atstumais keliauti jaunimui gal ir gerai. Aš visada perku kasoje, man taip smagiau, aš neplanuoju iš anksto“, – sakė moteris.
„Girdėjau šį sprendimą ir manau, kad kai kuriems bus labai nepatogu. Dėl vyresnio amžiaus žmonių jaudinuosi. Aš už gyvą kontaktą, nors turiu galimybę bilietą įsigyti įvairiais būdais“, – aiškino kita pašnekovė.
Gyventojų nepasitenkinimą sukėlusį sprendimą plačiau pakomentavo „LTG Link“ verslo vystymo ir rinkodaros vadovė Modesta Gusarovienė.
– Kodėl nebelieka įprastinių kasų?
– Iš tikrųjų mes dabar skaičiuojame, kad per kelerius metus maždaug trigubai sumažėjo tokių kasų poreikis, vis rečiau gyventojai perka traukinio bilietus kasose. Dėl to mes įgyvendinome nemažai projektų, tai yra išplėtėme savo bilietų pardavimo kanalų tinklą. 2022 metais startavo nauja bilietų pardavimo sistema internete, atsirado mobilioji programėlė. Šiais metais pristatėme bilietomatus didžiosiose stotyse, netgi tose, kur ir dabar dar iš viso nėra kasų. Ir tos kasos natūraliai per kelerius metus jau ir taip po truputį mažėjo, nes jų poreikis vis yra mažėjantis. Kita vertus, dar labai norėčiau priminti, kad nuo balandžio mėnesio mes su fiziniu partneriu, su „Perlu“, startavome visuose Lietuvos miestuose su 2000 tūkstančiais kasų, kur galima atsiskaityti grynaisiais pinigais. Tai yra kiekvienas kaimelis, miestelis, kur tikrai tie bilietai gali būti pasiekiami.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Vyresnio amžiaus žmonėms sudėtingiau naudotis bilietomatais. Yra nepatenkintų nauja sistema. Tad iškyla ir pagalbininkų, kurie padėtų susigaudyti perkant tokius bilietus, klausimas, nes turbūt didžiąją dalį keliaujančiųjų traukiniais sudaro vyresnio amžiaus žmonės?
– Jie nėra ta didžioji dalis, bet, aišku, jų yra daug. Mes puikiai suprantame, kad vyresnio amžiaus žmonėms galbūt šie pokyčiai kelia daugiau iššūkių, jiems reikia daugiau laiko priprasti prie naujos bilietų įsigijimo sistemos. Apie tai pagalvojome. Prie kiekvieno bilietomato yra parašyta, kur yra artimiausias „Perlo“ terminalas ir tų „Perlo“ terminalų aplink stotis yra 100–200 metrų atstumu visose mūsų tinklo vietose. Ir, be abejo, po kasų uždarymo dar edukuosime žmones, duosim į rankas tuos adresus, kur galima nusipirkti bilietą ir susimokėti grynaisiais pinigais.
– Bet tai yra nepatogu, jeigu žmogus, tarkim, nesinaudoja kortele. Jam reikia gaišti laiką, ieškoti „Perlo“ terminalo. Ar tikrai tai yra geriausias sprendimas ir kodėl? Tie patys bilietomatai juk galėjo priimti ir grynuosius pinigus?
– Kadangi bilietomatai buvo čia planuoti jau iš anksčiau ir buvo mintis, kad visgi bilietomatose mes paliekame tiktai atsiskaitymą kortelėmis ar išmaniaisiais telefonais. Dėl to ir buvo pasitelktas fizinis partneris, kaip minėjau, „Perlas Finance“, kur uždengia visą mūsų Lietuvą, visą tinklą, visas stotis. Žmonės po truputį pripranta ir tie „Perlo“ terminalai yra po truputį atrandami žmonių, kuriems yra sudėtingiau, kaip jūs sakote, įsigyti bilietą mūsų internetinėje svetainėje. Kita vertus, visose stotyse yra mūsų komanda, kuri edukuoja, parodo, kaip įsigyti, atsako į visus klausimus. Ta komanda bus tiek, kiek reikės. Edukuosime žmones, žiūrėsime, kaip jie elgiasi. Ir, be abejo, stengsimės įsiklausyti į savo klientus, jų poreikius.
Bilietai keliautojams nepabrangs.
– „Perlo“ terminaluose dažniausiai imamas papildomas mokestis už ne savo paslaugą. Ar nepabrangs bilietai keliautojams?
– Ne, bilietai keliautojams nepabrangs. Mes taikysime visur tokias pačias kainas, kaip ir visuose mūsų kanaluose.
– Kiek valstybės įmonė „Lietuvos geležinkeliai“ dėl šio pokyčio sutaupys?
– Dėl šio pokyčio sutaupys tikrai daug, nes mes skaičiavome ir optimizavome, nes skaitmeniniai kanalai vis tiek yra mums pigiausias bilieto pardavimo kanalas, skaičiuojant per vieno bilieto pardavimą. Mums yra tris kartus brangiau parduoti bilietą kasoje nei skaitmeniniais kanalais ar kanalais, kuriuos pasitelkiame su fiziniu partneriu.
– Jeigu keleiviai bus nepatenkinti, nežadate atnaujinti bilietų kasų? Ar tai – negrįžtamas sprendimas?
– Manau, kad visada mes esam lankstūs ir atsižvelgiame į keleivių poreikius. Nors kasose bilietų nebebus galima įsigyti, didžiuosiuose miestuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose – vis tiek lieka informaciniai centrai. Jų funkcija – suteikti žmonėms visą reikiamą informaciją. Tad šitos vietos visada liks – kaip galimybė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl jaunųjų sportininkų stipendijų Vilniaus valdžia žada apsispręsti dar lapkritį
Vilniaus savivaldybė dar lapkritį žada nuspręsti, kiek jaunųjų sportininkų gaus sostinės skiriamas stipendijas. ...
-
Seimas priėmė priemones prekybai žaliosiomis obligacijomis skatinti
Siekiant padėti įmonėms ir valstybei lengviau pritraukti finansavimą su tvarumu susijusioms investicijoms, Seimas priėmė Europos žaliųjų obligacijų standartą. ...
-
Valstybės biudžeto projekte Lietuvos pirmininkavimui ES numatyta 141 mln. eurų
Spalį pristatytame valstybės biudžeto projekte 2025–2027 metams Lietuvos pirmininkavimui Europos Sąjungos (ES) Tarybai bus skiriama 141 mln. eurų, rodo Finansų ministerijos BNS pateikti duomenys. ...
-
Siūlo ratifikuoti sutartį su San Marinu dėl dvigubo pajamų apmokestinimo išvengimo2
Vyriausybė siūlo teikti Seimui ratifikuoti Lietuvos ir San Marino sutartį dėl pajamų bei kapitalo dvigubo apmokestinimo išvengimo ir mokesčių slėpimo bei vengimo prevencijos. ...
-
Apklausa: daugėja lietuvių, manančių, kad imigrantai atima jų darbo vietas6
Daugėjant lietuvių, manančių, kad imigrantai atima jų darbo vietas, ekspertai tai sieja su augančiais migracijos srautais į šalį, politikų retorika ir migrantų nušvietimu viešojoje erdvėje. ...
-
UT vadovė apie vokiečių karių šeimų integraciją: Lietuva tampa konkurencinga šalimi darbo rinkoje
Užimtumo tarnybai (UT) paskelbus apie internetinį polapį, skirtą į Lietuvą atvyksiančių Vokietijos brigados šeimų integracijai, tarnybos direktorė sako, jog Lietuva joms galėtų pasiūlyti konkurencingas darbo rinkos sąlygas informacinių te...
-
Lietuvos bankas išleis dirbtiniam intelektui skirtas progines monetas3
Lietuvos bankas (LB) gruodį išleis dirbtiniam intelektui skirtas 100 ir 20 eurų progines monetas. ...
-
Naujos valdžios prioritetai: Kelių fondas, PVM lengvatos, grįžimas pas visuomeninį tiekėją7
Būsimi valdantieji žada kurti Kelių fondą, įvesti pridėtinės vertės mokesčio lengvatą vaisiams ir daržovėms, pertvarkyti antrąją pensijų pakopą, aktyviau kovoti su ksenofobija, leisti grįžti pas visuomeninį elektros tiekėją, stabdyti &scar...
-
Už Pienocentro rūmų Kaune fasado tvarkybos pažeidimus rangovui skirta bauda17
Už pažeidimus remontuojant tarpukariu statytų modernistinių Pienocentro rūmų fasadą rangovui Kaune skirta bauda, penktadienį pranešė LRT žinios. ...
-
G. Nausėda: siekdama konkurencingumo ES turės galvoti apie nacionalinių įnašų didinimą4
Siekiant didinti Europos Sąjungos (ES) konkurencingumą, stiprinti gynybos pramonę, jos narės turės galvoti apie nacionalinių įnašų didinimą, sako Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda. ...