Brangesnių degalų atspindys – maiste ir siuntose: kas laukia?

Verslas suskaičiavo, kad kitąmet degalinių švieslentės išgąsdins didžiąją dalį vairuotojų. Pasirodo, dėl akcizų ir aplinkos apsaugos reikalavimų benzino kaina šoktels bent 8 centais, o dyzelino – 16 centų už litrą. Tiesa, kainų analitikai prasitarė, kad toks skaičiavimas – optimistinis. Prognozuoja, kad degalai brangs dar labiau, o tai atsispindės ne tik degalinių švieslentėse, bet ir maisto kainų ar siuntų etiketėse.

„Pricer.lt“ atstovas Arūnas Vizickas pasidalino būsimų kainų prognozėmis.

– Didmeninės naftos kainos rodo tendenciją mažėti ir tas mažėjimas yra sąlygotas kelių dalykų. Visų pirma, recesinės nuotaikos, gamybos mažėjimas traukia kainas žemyn. Visgi tos nuotaikos nepersiduoda į tolimesnę rinką, nes dar yra taip vadinamas vasaros sindromas, kai esame šiek tiek atsipalaidavę ir ne taip smarkiai skaičiuojame pinigus. Situacija gali paaštrėti rudeniop, kai gausime šildymo sąskaitas ir kai pamatysime galutinį rezultatą konfliktų, kurių vienas dabar liepsnoja Ukrainoje, o kitas besirezgantis, pakankamai didelis Sueco kanalo regione. Kaip bus toliau labai sudėtinga pasakyti, bet gera žinia, kad nuo vasaros pradžios degalai atpigo apie 10-15 centų. 

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

– Džiaugtis dar per anksti, nes, kaip ir minėjote, rudenį turėsime šiek tiek didesnes šildymo sąskaitas ir tikriausiai pamatysime kiek kitokį vaizdą degalinių švieslentėse. Viena asociacija skaičiuoja, kad nuo kitų metų, degalų kainos turėtų ženkliai augti: benzinas bent 8 centais, dyzelinas 16 centų. Ir sako, tai bus pasekmė aplinkosauginių reikalavimų ir akcizų. 

– Skaičiavimai yra teoriniai. Dažnu atveju matome, kad prie akcizų pakėlimo dažniausiai prisideda dar toks efektas, kai degalinių savininkai atsisėda ir aptaria savo rezultatus, savo galimybes ir akcizų pakėlimas jiems yra puiki proga šiek tiek tą matematiką pagerinti. 

Paprastai tie skaičiai nebūna tokie, kokie buvo prognozuoti.

Paprastai tie skaičiai nebūna tokie, kokie buvo prognozuoti. Ir tik po to, ilgainiui bėgant, dėl konkurencinės aplinkos, dėl kažkokių kitų sumetimų, situacija šiek tiek stabilizuojasi. Bet tai ir būna katalizatorius, peržiūrėti kainodarą iš esmės ir ją pakeisti. Tuo labiau, kad šiandien matome, kad didieji degalinių tinklai visiškai ignoruoja mažąsias degalines ir kainų skirtumai jau dabar yra pakankamai įspūdingi, kartais siekia 12-16 euro centų už litrą, o jeigu skirtumą paskaičiuoti visam kuro bakui, tai suma susidaro pakankamai didelė. Bijočiau prognozuoti, bet šis paskaičiavimas galimai yra optimistinis. 

– Kaip galėtų keistis maisto kainos, jeigu tai yra optimistinis variantas ir kaip greitai tai galėtumėm pamatyti lentynose? 

Yra tokių verslų, kaip, pavyzdžiui, elektroninė prekyba. Tai turbūt momentaliai pamatysime perskaičiavimą pristatymo mokesčio ir tai iš dalies stabdys šios šakos plėtrą, nes pristatymo mokestis dažnu atveju  gali atbaidyti žmogų ten apsipirkti. Mažmeninėje prekyboje, be abejo, irgi atsilieps. Galbūt tai pasislėps bendroje infliacijoje, kuri vis dar yra ir matome, kad 2022-23 metų infliacija pasiekusi piką ir pasikeitus situacijai su energetika, su žaliavom, praktiškai nesitraukia niekur, tai galime sakyti, kad tame skirtume vis dar įkalkuliuota nemažai pelno, kuriuo galėtų padengti kažkokius ateities pokyčius. Bet, be abejo, tai ilgai netruks. Ir turbūt mes matysime, kad kainos galės keistis ir į didesnę pusę. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

feikas

feikas portretas
taigi imonems ira degalu lengvatos
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių