- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Rūšiuoji pakuočių atliekas? O kam? Juk jos vis tiek pilamos į bendrą šiukšliavežį, kur susimaišo su mišriomis komunalinėmis atliekomis – tokius ir panašius pasisakymus, deja, bet vis dar tenka girdėti iš Lietuvos gyventojų, kurie tiki iš lūpų į lūpas skleidžiamu gandu apie išrūšiuotų atliekų pylimą į vieną bendrą automobilio talpą.
Šalies gyventojų apklausa, kurią šiais metais Aplinkos ministerijos užsakymu rinkos ir visuomenės nuomonės tyrimų kompanija „RAIT“, parodė, kad beveik pusė šalies gyventojų, t. y. 42 proc. (2016 m. 43 proc.), rūšiuoja visas pakuočių atliekas, ir 40 proc. – dalį jų (2016 m. 38 proc.). Šis rodiklis džiugina ir rodo, kad gyventojai atsakingiau tvarko susidarančias atliekas. Tačiau nepaisant vykdomų aplinkosauginių iniciatyvų bei žiniasklaidos priemonėse ir internete gausybės informacijos apie atliekų rūšiavimą, visuomenėje vis dar gajus mitas, kad visos išrūšiuotos atliekos pilamos į vieną talpą automobilyje ir taip yra sumaišomos su mišriomis komunalinėmis atliekomis.
„Visą laiką turėjau abejonių, ar tikrai žmonių tvarkingai ir sąžiningai surūšiuotos atliekos nėra pilamos į vieną atliekų surinkimo automobilio talpą, kurioje sumaišomos su mišriomis komunalinėmis atliekomis. Tačiau besifilmuodamas viename iš aplinkosauginės kampanijos klipų, įsitikinau, kad taip nėra. Iš tiesų, užsilipęs kopėtėlėmis ant šiukšliavežio savo akimis pamačiau, kad sekcijos, t. y. atliekų surinkimo talpos, yra kelios. Taigi visiems „žinovams“ galiu ramiai pasakyti – rūšiuokit, viskas su mūsų surūšiuotomis atliekomis yra gerai ir jos tikrai bus perdirbtos“, – teigia aktorius Martynas Nedzinskas, vienas iš viešosios įstaigos „Pakuočių tvarkymo organizacija“ įgyvendinamos kampanijos su šūkiu „Prisijunk prie rūšiuojančios ir galvojančios bendruomenės“ pagrindinių veidų.
Informacijos daugėja, tikinčių mitu skaičius didėja
2017 m. atlikta apklausa atskleidė, kad net 45 proc. žmonių mano, jog visos išrūšiuotos atliekos pilamos į vieną bendrą atliekų surinkimo automobilio talpą. Maža to, pastebima, kad šis niekuo nepagrįstas mitas tik dar labiau plinta, kad ir kiek informacijos apie tai skleidžiama. Pavyzdžiui, 2015 m. šiuo mitu tikinčių žmonių buvo 24 proc., 2016 m. – 34 proc., o šiais metais rodiklis išaugo net iki 45 proc.
Apmaudu, kad tikinčių šiuo iš piršto laužtu mitu daugėja ir kad šis nepagrįstas įsitikinimas neigiamai veikia jau rūšiuojančius gyventojus.
„Apmaudu, kad tikinčių šiuo iš piršto laužtu mitu daugėja ir kad šis nepagrįstas įsitikinimas neigiamai veikia jau rūšiuojančius gyventojus. Kliūčių ar priežasčių ieškojimo, dėl ko verta ar neverta tai daryti, visada yra, buvo ir bus. Bet ar neatrodo, kad kartais tik ir bandome ieškoti pasiteisinimų dėl savo neveikimo. Manau, kad pakuočių atliekų rūšiavimas – ne išimtis“, - situaciją komentuoja Bena Razbadauskienė, „Pakuočių tvarkymo organizacijos“ direktorė.
Automobilis vienas, sekcijos kelios
Iš tiesų, dauguma pakuočių atliekas ir kitas tinkamas perdirbimui tinkamas atliekas surenkančių automobilių turi įrengtas atskiras sekcijas skirtingoms atliekų rūšims, kur jos supilamos iš rūšiavimo konteinerių į vieną mašiną, bet joje su kitomis komunalinėmis atliekomis nesusimaišo.
Kai kurios atliekų tvarkymo įmonės tuo pačiu automobiliu vieną dieną surenka mišrias komunalines atliekas, o kitą dieną – gyventojų išrūšiuotas, pvz., plastiko ar stiklo. Mišrios buitinės atliekos keliauja į Mechaninio biologinio apdorojimo įrenginius arba sąvartyną, o rūšiuotos – į antrinio rūšiavimo stotį, kur plastikai, popierius, metalai išrūšiuojami pagal skirtingas medžiagos rūšis, o stiklas –pagal spalvas. Likusios netinkamos perdirbimui atliekos yra deginamos ir taip gaunamas kuras, kuris naudojamas energijos gamybai.
Atokiose vietovėse, kur rūšiavimo pajėgumai nedideli, labai retais atvejais gali pasitaikyti, kad ekonominio naudingumo sumetimais į vieną transporto priemonę supilamos atliekos iš kelių skirtingos paskirties rūšiavimo konteinerių. Bet net ir tokiu atveju, šios atliekos pasiekia rūšiavimo stotis. Todėl rūšiuoti pakuočių atliekas ir skatinti tai daryti kitus tikrai verta.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Apie išmokas Lietuvos ūkininkams: tai yra skandalas
Ūkininkai piktinasi – konkuruoja toje pačioje rinkoje, tačiau gauna kone trečdaliu mažesnes Europos Sąjungos (ES) paramos išmokas nei vidurkis. Kad padėtį reikia išlyginti, sako ir naujasis žemės ūkio ir maisto eurokomisaras, ta...
-
Iki istorinio žingsnio liko nedaug: bus gražus, įprastas savaitgalis, lemputės nė nesumirksės
Liko vos dvi savaitės iki istorinio žingsnio – Baltijos šalys atsijungs nuo sovietinės elektros sistemos, dar kitaip vadinamo BRELL žiedo. ...
-
Lietuva tęsia milijardų paieškas
Siūlymų, iš kur gauti pinigų gynybai, kaip iš gausybės rago. Prezidentūra norėtų gauti daugiau lėšų apmokestindama valstybės rezervus, paimti ir įdarbinti žmonių indėlius, dar labiau prispausti šešėlį, na ir, ...
-
Lietuvoje – vis daugiau darbo jėgos iš užsienio: prakalbo apie vieną šalį
Lietuvoje daugėja leidimą gyventi šalyje turinčių filipiniečių, dvigubai padidėjo leidimus turinčių Pakistano, Bangladešo ir Indijos piliečių skaičius, rodo sausio mėnesio Migracijos departamento duomenys. ...
-
Kelionių organizatoriai: tikrai yra kelialapių juokingomis kainomis
Lietuvoje ir Europoje pastaraisiais metais žiemą trūkstant sniego, lietuviai šaltojo sezono atostogas vis dažniau praleidžia slidinėdami Skandinavijos šalyse, tačiau aktyviai keliauja ir po šiltuosius kraštus, sako turizmo ve...
-
Lietuvoje pernai registruoti 42 baltarusiški traktoriai – dukart mažiau nei užpernai
Lietuvoje praėjusiais metais buvo registruoti 42 baltarusiškai traktoriai, tai yra maždaug du kartus mažiau negu užpernai, šeštadienį pranešė LNK žinios. ...
-
Generalinis komisaras finansavimą vidaus saugumui ragina susieti su BVP
Lietuvos policijos generalinis komisaras Arūnas Paulauskas ragina vidaus saugumo tarnybas finansuoti skiriant fiksuotą procentą nuo šalies bendrojo vidaus produkto (BVP), kaip finansuojama krašto apsauga. ...
-
Vilniuje norima įvesti rinkliavą už dalijimąsi paspirtukais ir dviračiais
Vilniuje ketinama įvesti rinkliavą už leidimus dalintis elektriniais paspirtukais ar dviračiais. Vieno euro mėnesio rinkliavą joms reikėtų mokėti už kiekvieną siūlomą paspirtukų ar dviratį. ...
-
Byla dėl Kinijos sankcijų Lietuvai bus tęsiama
Europos Komisiją (EK) tęs bylą Pasaulio prekybos organizacijoje (PPO) dėl galimų Kinijos prekybos ribojimų Lietuvai, penktadienį skelbia LRT. ...
-
ILTE: paskolų galės gauti ne tik gaminantys vartotojai
Saulės ir vėjo parkų, skirtų gaminantiems vartotojams, vystytojams bus išdalyta iki 100 mln. eurų paskolų už ne daugiau kaip 3 proc. metų palūkanas, pranešė nacionalinis plėtros bankas ILTE. ...