Taisyklių nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės

Neatsakingas sprendimas gali brangiai kainuoti – išmestas atsarginis ratas vienam iš "300 Lakes Rally" lyderių Deividui Jociui kainavo ralio vicečempiono vardą.

Lyderių netektys

Kad praėjęs savaitgalis Lietuvos automobilių ralio čempionato (LARČ) dalyviams ir gerbėjams bus įtemptas, buvo aišku dar net neprasidėjus "300 Lakes Rally". Šiemet kaip niekada karšta kova verda dėl sezono lyderių vardų. Jau nuo pirmųjų sezono startų į priekį šovė Martynas Samsonas ir Mindaugas Varža su savo sukonstruotu "BMW M3X", latvis Janis Vorobjovas ir Andris Neikšanas su "Mitsubishi Mirage Proto", brolių Žalų ekipažas su "Mitsubishi Lancer EVO IX" ir, žinoma, Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas, važiuojantys "Mitsubishi Lancer EVO X". Prie šio ralio lyderių buvo priskiriamas ir estas Kasparas Koitla.

Deja, penktas LARČ etapas kai kuriems lyderiais laikytiems dalyviams pasibaigė vos prasidėjęs. Po smūgio į akmenį lūžo V.Švedo "Mitsubishi" automobilio šakė ir ekipažas buvo priverstas pasitraukti iš ralio. Skaudžiai po šuolio per trampliną ant kelio nusileido ir J.Vorobjovas, o rusas Aleksandras Gorelovas su savo "Mitsubishi" vos neatliko salto automobiliu.

Antrą dieną taip pat netrūko automobilių, lenktynininkų žargonu kalbant, pagavusių stogą. Tarp jų net du "Subaru Impreza WRX STI". "Ralis dar kartą įrodė savo kaip sporto šakos trapumo specifiką: vieną sekundę tu skrendi vidutiniu 140km/val. greičiu miško žvyrkeliu per begalę tramplinų ir kovoji dėl pergalės, o jau kitą, kelis centimetrus kliudęs akmenį, išlauži šakę ir nebeturėdamas galimybių išlikti ant kelio, keletą akimirkų tampi keleiviu, atsiduodi likimui ir lieki apibalnotu automobiliu pakelėje", – neslėpdamas nusivylimo apie anksčiau laiko pasibaigusį ralį savo paskyroje socialiniame tinkle pranešė V.Švedas.

Priekyje iki pat šeštadienio vidudienio lėkė raudonas "BMW M3X", tačiau antrai ralio dienai artėjant link pabaigos, ekipažas susidūrė su techniniais gedimais – teko keisti automobilio sankabą. Darbai užtruko ir ekipažas buvo nubaustas 2.20 min. bauda. Negana to, už viršytą greitį serviso zonoje ekipažui buvo pridėta dar viena baudos minutė. Tuomet į priekį šovė Vaidoto ir Žygimanto Žalų ekipažas, kurie lyderių pozicijos neužleido iki pat šeštadienio vakare paskelbtos varžybų pabaigos.

Skaudi bauda

Itin įtempta kova virė ne tik tarp lyderių, bet ir tarp sportininkų, važiavusių antroje, trečioje ir ketvirtoje vietoje. Čia nervų ir sekundžių karas vyko tarp Deivido Jociaus ir Donato Zvicevičiaus, Benedikto Vanago ir Gretos Germanavičiūtės bei Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano ekipažų. Kai, pasibaigus 2 km ilgio paskutiniam greičio ruožui, buvo iškelta "300 Lakes Rally" finišo vėliava, visi manė, kad nugalėtojų trejetukas atrodys taip: pirmi – broliai Žalos, antri – D.Jocius ir D.Zvicevičius, o treti – B.Vanagas ir G.Germanavičiūtė. Tačiau ant nugalėtojų pakylos D.Jociaus ekipažo ralio gerbėjai neišvydo, nors automobilis ir buvo aplaistytas nugalėtojų šampanu. Paskutinę minutę ekipažas buvo nubaustas 10 minučių bauda, kuri D.Jocių pasiuntė už 20-uko ribų.

Sportininkas neslėpė nusivylimo tokiu teisėjų sprendimu. "10 min. bauda man tolygi pašalinimui iš varžybų", – "Kauno dienai" tvirtino sportininkas. Pasak paties D.Jociaus, dažniausiai tokiose situacijose be precedento skiriama piniginė bauda. "Net gamyklinė komanda pasaulio ralio čempionato varžybose už langų formos neatitikimą buvo nubausta pinigine bauda, kad nebūtų sugadintas sportininkų rezultatas, deja, pas mus viskas vyksta priešingai", – skėsčiodamas rankomis kalbėjo lenktynininkas.

Sprendimą skirti ekipažui 10 min. baudą po paskutinio greičio ruožo priėmė Sporto komisarų kolegija (SKK), vadovaujama esto Silvero Kutto, kurios nariais dar buvo latvis Janis Krastinas bei lietuvis Arnas Paliukėnas. SKK buvo patvirtina ir Tarptautinės automobilių sporto federacijos (FIA). Kaip dienraščiui sakė vienintelis SKK narys lietuvis A.Paliukėnas, D.Jociaus ir D.Zvicevičiaus ekipažui už taisyklių pažeidimus apskritai grėsė pašalinimas, tačiau buvo atsižvelgta į itin įtemptą situaciją LARČ – šiais metais dėl neįvykusių dviejų etapų žiemą visi raliai įskaitiniai. "Jeigu šiemet čempionatas būtų klostęsis taip, kaip praėjusiais metais, tikriausiai ekipažas būtų buvęs pašalintas, o sezono pabaigoje galėjęs paprašyti, kad šis ralis nebūtų skaičiuojamas prie įskaitinių, tačiau SKK atsižvelgė į dabartinę situaciją ir nutarė apsiriboti 10 min. bauda", – situaciją komentavo A.Paliukėnas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių