Lietuvių ekipažas ir „Jaguar MK2“ atlaikė portugališkus išbandymus

  • Teksto dydis:

Karolio Raišio ir Ovidijaus Meilūno ekipažas – vienas iš 54, sėkmingai įveikusių visą „Rally de Portugal Historico“ trasą.

Savo grupėje – pirmi

Portugalijos istorinių automobilių ralio dalyviai skirstomi į dvi grupes: vienoje – važiuojantys automobiliais, pagamintais iki 1965 m., kitoje – iki 1991 m.

Per penkias dienas lenktynininkams teko įveikti 2 667 km, iš jų 548 km sudarė greičio ruožai kalnų serpantinais. „Rally de Portugal Historico“ pradėjo 81 ekipažas, o finišą pasiekė 54.

Bendros įskaitos nugalėtojai – belgai Yvesas Deflandre'as ir Jennifer Hugo (važiavo 1976-ųjų „Porsche 911“). Antri buvo portugalai Luisas Cavaco ir Joao Serodio (1975 m. „Ford Escort RS“), treti – belgai Johnny Delhezas ir Aswinas Pyckas (1978 m. „Ford Escort“).

K. Raišys ir O. Meilūnas (1961 m. „Jaguar MK2“) užėmė 21 vietą. Seniausių automobilių grupėje mūsiškiai buvo pirmi.

Trasa: lietuvių ekipažui su „Jaguar MK2“ teko lenktyniauti asfaltuotais ir žvyruotais keliais. / rallydeportugalhistorico.pt nuotr.

Startavo ir direktorius

Lietuvių vairuotas keturių durų sedanas „Jaguar MK2“, turintis 3,8 l darbo tūrio 220 AG variklį, nebuvo pats vyriausias Portugalijos ralio dalyvis.

Organizatoriai starto numerius ekipažams skiria pagal automobilio amžių. Mūsiškiams teko antras numeris, o vienetukas – belgams Denisui ir Fredericui Duquenne'ams, važiavusiems 1957-ųjų „Austin Healey 100/6“, tačiau nepasiekusiems finišo.

Trečiu numeriu buvo pažymėtas prancūzų Jacques'o Serso ir Mathiaso Wauquiero 1962-ųjų „Alfa Romeo Giulietta Sprint“, ketvirtu – tokio pat modelio, tačiau 1963 m. pagamintas prancūzų Danielio Trevisanut'o ir Erico Lataste'o automobilis (abu ekipažai taip pat nefinišavo).

Ralis: nuo starto iki finišo laukė neprognozuojami iššūkiai. / rallydeportugalhistorico.pt nuotr.

Tikslą pasiekė penktas numeris – prancūzai Dominique'as Bareille ir Georgesas Denuziere'as su 1964-ųjų „Volvo Amazon 122 S“ (užėmė 49 vietą).

Tarp ralio dalyvių buvo ir automobilių gamybos koncerno „Stellantis“ generalinis direktorius Carlosas Tavaresas – jis sėdėjo prie 1975-ųjų „Fiat 124 Spider“ vairo.

Kelio knyga su nuorodomis ekipažams buvo įteikiama likus vos 30 sek. iki starto.

Skardžiai – be atitvarų

Pasak K. Raišio, Portugalijos ralis – itin greitas, tad senai technikai neretai negailestingas.

„Vidutinis greitis buvo toks, kad visą laiką važiuoti teko, kaip sakoma, ant blakstienų“, – pasakojo lenktynininkas.

Iššūkių netrūko ir šturmanui O. Meilūnui. Kitaip nei kituose panašiuose raliuose, šįkart kelio knyga su nuorodomis buvo įteikiama likus vos 30 sek. iki starto.

rallydeportugalhistorico.pt nuotr.

Anot O. Meilūno, buvo situacijų, kai greitai važiuojant kalnų serpantinu tekdavo prilėkti aklą posūkį, kuris – be jokių apsauginių atitvarų nuo stataus skardžio.

Sąlygas diktavo ir sausas, karštas oras – sparčiai nusidėvėdavo padangos. Kaskart, baigus dienos lenktynes, tekdavo ieškoti, kur būtų galima susimontuoti naujas. Laimė, gelbėdavo paslaugūs vietos gyventojai.

„Jei negalėdavo patys padėti, net vidurnaktį skambindavo pažįstamiems ar turintiems autoservisą. Tai patyrėme ir mes“, – sakė K. Raišys.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių