Kokius automobilius vairavo septyniskart „1006 km“ lenktynių čempionas J. Gelžinis?

  • Teksto dydis:

Klausimas kas svarbiau – geras automobilis ar talentingas pilotas? – nėra toks keblus ir gluminantis, kaip kad „kas atsirado anksčiau – višta ar kiaušinis?“. Tačiau netrukus Palangoje startuosiančių jubiliejinių 20-ųjų „Aurum 1006 km lenktynių“  išvakarėse bandymai įžvelgti tam tikrus dėsningumus tampa ne tik lažybų kontorose dirbančių bukmeikerių rūpesčiu. „Circle K milesPLUS Racing Team“ komandos metraštininkai šią užduotį sutiko šiek tiek palengvinti.

Vienas didžiausių sporto renginių Baltijos šalyse kasmet sutraukia tūkstančius žiūrovų bei dalyvius iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Rusijos, Nyderlandų, Didžiosios Britanijos ir kitų šalių. Palangoje pergales yra šventę sportininkai ne tik iš Lietuvos, bet ir Belgijos, Nyderlandų, Rusijos ar netgi iš Pietų Afrikos Respublikos, vairavę pačią įvairiausią techniką.

Šiemet prie starto linijos stos net trys egzotiški „Lamborghini Huracan“ automobiliai, taip pat patikimieji „Porsche 991 GT3 Cup“ ir ypač greitas „BMW M4 Silhouette“. Tačiau statistika liudija, kad pergales atvežę yra tik 8-ių skirtingų markių automobiliai: „Audi RS4“ (2004 m.), „AGM Kit Car“ (2007 m.), „Spyker C8“ (2008 m.), „Ferrari F430“ (2009 m.), „BMW Silhouette“ ir „BMW E90“ (2010 m. ir 2014 m.), „Honda Civic“ (2011 m.). Net 12-a kartų Palangoje triumfavo įvairių generacijų „Porsche 911“ automobilius vairavę sportininkai. Daugiausiai prie to prisidėjęs yra vienas vyrukas, vardu Jonas Gelžinis.

31-erių vienas garsiausių Lietuvos lenktynininkų J. Gelžinis Palangoje yra nugalėjęs net 7-is kartus. Tai jis padarė su keturių skirtingų markių automobiliais.

Pirmąkart Lietuvos vasaros sostinėje J. Gelžinis nugalėjo dar 2006 m., kai jam tebuvo 18 metų. Kaunietis atstovavo „Topo Centro“ komandą ir vairavo „Porsche 996 GT3“ automobilį, turėjusį 390 AG pajėgumo variklį.

Po dvejų metų (2008 m.) antrąją pergalę „1006 km lenktynėse“ jaunasis sportininkas įsirašė su „Spyker C8“ automobiliu („Snoras Spyker Squadron“). Itin greito Nyderlandų inžinierių kūrinio ratus suko 450 AG generuojantis variklis.

Savo sėkmę trečiąkart J. Gelžinis pakartojo jau kitą sezoną su „Snoras Client Team“, pilotuodamas „Ferrari F430“ bolidą su beveik 500 AG.

Vėl pajusti pergalės skonį kauniečiui prireikė penkerių metų – 2014 m. kartu su jaunesniuoju broliu Ignu Gelžiniu bei „BMW E90 Edva“ automobilio kūrėju Edvinu Arkušausku, J. Gelžinis šventė dramatišką pergalę po anksčiau laiko sustabdytų varžybų. 

Tačiau nuo tada J. Gelžinis tapo tikru sėkmės simboliu – Palangoje sportininkas vėl nugalėjo 2015, 2016 ir 2017 m. Lenktynininkas dukart vairavo „Porsche 997 GT3 Cup“ automobilį, o kartą – naujesnį „Porsche 991 GT3 Cup“, su kuriuo lenktyniavo ir pernai. Tiesa, praėjusį sezoną iki pergalės J. Gelžiniui pritrūko vos 50 sek. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių