- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jau šeštadienį Kaune startuoja 2019 metų Pasaulio F-2 vandens formulių čempionatas. Vienintelis Lietuvos atstovas Edgaras Riabko prieš startą susidūrė su visa eile problemų ir nesklandumų. Nepaisant to, kaunietis tiki, jog savo namų trasoje pavyks pademonstruoti visas galimybes, nors šiemet iš pagrindų pasikeitęs varžybų reglamentas leidžia turėti pranašumą turtingoms komandoms.
Praėjusį savaitgalį Kupiškyje vykusiame Baltijos čempionate E. Riabko liko trečias. Tiesa, tai tebuvo gera treniruotė prieš svarbiausias varžybas Kaune.
„Trasa Kupiškyje buvo trumpa ir man labai neparanki. Aš plaukiu su sraigtais, kurie išvysto didelį greitį, o Kupiškio trasa buvo trumpa. Bet kokiu atveju, tai buvo neblogas apšilimas prieš startą Kaune“, – pasakojo E. Riabko.
Į Kauną jau atvyko pajėgiausi pasaulio F-2 lenktynininkai, tačiau kol kas didžiausią nerimą E. Riabko kelia ne varžovai, o pasikeitęs reglamentas.
„Iki šiol visi plaukėme su vienodais varikliais. Nuo šių metų įvesta nauja taisyklė, kad galima variklius modifikuoti, forsuoti. Mūsų motoras buvo išgabentas į Belgiją ir tik trečiadienį gavome informaciją, kad galime jį atsiimti. Teko skubiai ieškoti kurjerių, kad atgabentų variklį į Kauną. Variklį gavome tik ketvirtadienio vėlų vakarą“, – teigė E. Riabko.
Standartiniai „Mercury“ varikliai, kuriais apginkluotos F-2 formulės, išvysto 200 AG. Kiek jų bus, po modifikacijų žinos tik kiekviena komanda.
„Dabar galima šiek tiek modifikuoti variklius. Kalbame apie minimalius pakeitimus, milimetrų dešimtąsias dalis, tačiau vis tiek tai gali lemti 10-15 AG skirtumus. Dabar jau daugelis komandų startuos su modifikuotais varikliais, todėl ir mes nusprendėme skubiai variklį siųsti į Belgiją“, – apie planus kalbėjo E. Riabko.
Teko skubiai ieškoti išeities
Ketvirtadienį „F2-Hegelmann-LT“ komanda, kuriai atstovauja E. Riabko, jau buvo įsikūrusi šalia Kauno marių, tačiau trūko pagrindinio akcento – pačios formulės.
„Formulė stovėjo garaže ir laukė variklio. Kai tik variklis atvyko, iškart jį sumontavome, uždėjome naują reduktorių ir vežėme į marias. Penktadienį planuojame treniruotę, nes atnaujintą variklį reikia mažiausiai vieną valandą išbandyti. Nusprendėme rizikuoti, nes su neforsuotu varikliu pasipriešinti varžovams būtų sudėtinga. Buvo labai įtemptas laikotarpis – sunku miegoti kai žinai, kad didesnės komandos, lyderiai, Latvijos, Rusijos komandos turi paruošę forsuotus variklius. Vyko didžiulė konkurencija garaže, kas geriau padarys variklius. Žinoma, galėjome daryti patys, bet nusprendėme pasitikėti profesionalais“, – susirūpinęs pasakojo E. Riabko.
Tie, kurie turi didesnius biudžetus, gali sau leisti eksperimentuoti. Mes stengiamės neatsilikti ir žiūrėsime, kaip seksis
Pilotas mano, kad dėl naujojo reglamento pranašumą įgauna turtingesnės komandos.
„Iki šiol visi žinojo, kad plaukia ar Riabko, ar Abu Dabio, ar Dubajaus komandos – visi turi standartinius variklius ir tai man buvo palanku. Dabar situacija pasikeitė. Tie, kurie turi didesnius biudžetus, gali sau leisti eksperimentuoti. Mes stengiamės neatsilikti ir žiūrėsime, kaip seksis po modifikacijų Belgijoje. Tiesą pasakius, Rusijos komanda mus nuteikė nelabai smagiai, nes jiems po belgų pakeitimų motoras „užkalė“. Todėl dabar mes esame kaip savotiškoje loterijoje – turėsime nebandytą motorą. Turėsime treniruotes šeštadienį. Būtų gerai, kad visi nesklandumai išlįstų treniruotėse“, – vylėsi E. Riabko.
Organizatorių nuotr.
Tokia sudėtinga situacija susiklostė po to, kai E. Riabko prieš du mėnesius nuvežė praėjusių metų variklį į Belgiją ir paaiškėjo, kad jis turi gamyklinį broką. Motoras buvo išvežtas į JAV esančią gamyklą.
„Taip ir pakliuvau į tokią situaciją. Pusę variklio dalių Belgijoje, blokas – Amerikoje. Kokios bus jų išvados – neaišku. Kada variklį grąžins – neaišku. Mes prie variklio nelindome ir esame 100 proc. teisūs. Gal viskas bus gerai, bet aš likau su vienu motoru ir buvau priverstas pas juos pirkti naują variklį. Naujas variklis iškart buvo ardomas ir forsuojamas“, – pasakojo E. Riabko.
Visas elitas – jau Kaune
Kauno mariose varžysis visi geriausi praėjusių metų pilotai, o prie jų šiemet prisijungė ir vokietis Mike'as Szymura.
„Tai buvo mano pagrindinis varžovas F-4 klasėje ir buvau įrodęs savo pranašumą. Iš šios klasės vokietis perėjo tiesiai į F-1 ir ten lenktyniavo kelerius metus. Šiemet jis lenktyniaus F-2. Tai patyręs pilotas, plaukęs didesniais greičiais. Jis išsinuomojo visą komandą iš Anglijos. Tai patyręs pilotas, todėl būtų sunku jį pavadinti naujoku. Kaip ir pernai, čempionate dalyvauja dvi JAE komandos. Kaip visada stiprūs Skandinavijos sportininkai”, – apie varžovus kalbėjo E. Riabko.
Šeštadienį F-2 treniruotės prasidės nuo 11 val. Po jų, 14 val., numatomas lenktynių atidarymas. Nuo 15 val. prasidės kvalifikacija, po kurios pilotai bus išrikiuoti į startines vietas.
Sekmadienį nuo 11 val. vyks treniruotės ir paguodos plaukimai dėl paskutinių vietų lenktynėse. Pagrindinių lenktynių startas – sekmadienį 15 val.
Visi savaitgalio renginiai – nemokami.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Paaiškėjo tinklininkių M. Paulikienės ir A. Raupelytės varžovės Paryžiaus olimpinėse žaidynėse
Penktadienį Marso lauke šalia Eifelio bokšto buvo ištraukti Paryžiaus olimpinių žaidynių paplūdimio tinklinio turnyro burtai. ...
-
Kendo – kovos meno ir gyvenimo mokykla3
„Labai jais didžiuojuosi ir ne vien todėl, kad treniruojasi nuo pat vaikystės ar kad mokytojai japonai juos giria už meistriškumą. Galbūt netgi labiau džiugina tai, kad jie užaugo gerais žmonėmis“, – apie savo auklėtinius ka...
-
„Aurum 1006 km lenktynių“ nugalėtojas ir rekordininkas A. Fjordbachas sugrįžta1
„Stateta BRO – IGNERA by AMG“ komandos garbę, o kartu ir pernai iškovotą čempiono titulą netrukus prasidėsiančiose didžiausiose Baltijos šalyse „Aurum 1006 km lenktynėse“ kartu su kitais komandos draugais gin...
-
Premijų čekius atsiėmę Europos čempionatų prizininkai: olimpinėse žaidynėse kova prasidės iš naujo
Tradicinėje kasmėnesinėje Nacionalinės sporto agentūros sportininkų ir trenerių pagerbimo popietėje simboliniai valstybės premijų čekiai įteikti medaliais Europos čempionatuose džiuginusiems Lietuvos sportininkams ir jų treneriams. ...
-
TOK: 39 rusų ir baltarusių sportininkams leista olimpiadoje varžytis kaip neutraliems1
Tarptautinis olimpinis komitetas (TOK) ketvirtadienį leido 22 Rusijos ir 17 Baltarusijos sportininkų rungtyniauti Paryžiaus vasaros olimpinėse žaidynėse kaip neutraliems atletams. ...
-
Seimas pritarė papildomoms priemonėms sporto finansavimui
Seimas ketvirtadienį priėmė Sporto įstatymo pakeitimus, kuriais, anot Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (ŠMSM), Nacionalinei sporto tarybai (NST) suteikiama daugiau funkcijų, steigiamas sportininkų atstovo institutas, įteisinamos pap...
-
Lietuvos čempionate – Latvijos lenktynininkai
Biržuose surengto Lietuvos motociklų kroso čempionato trečio etapo MX1 ir MX2 klasių prizines vietas išsidalijo mūsų šalies ir Latvijos sportininkai. ...
-
Klaipėdoje prasideda didžiųjų burlaivių lenktynės
Klaipėdoje ketvirtadienį prasideda didžiųjų burlaivių lenktynėms „The Tall Ships Races“ skirti renginiai. ...
-
Prienų rajone vyks Lietuvos konkūrų čempionatas: varžysis 160 raitelių iš keturių Europos šalių1
Ketvirtadienį Prienų rajone prasideda vienas svarbiausių žirgų sporto renginių – kasmetinis Lietuvos konkūrų čempionatas, kuriame varžysis 160 profesionalių ir mėgėjų raitelių iš mūsų šalies bei užsienio. ...
-
Rekordus vandenyje gerino nekvėpuodami
Kaune startavusio 32-ojo pasaulio laisvojo nardymo čempionato pirmą varžybų dieną pagerinti penki kontinentiniai ir net 22 nacionaliniai rekordai. ...