Buriuotojų varžybose atmosferą kaitina ne tik saulė, bet ir arši konkurencija

  • Teksto dydis:

Antrąją dieną Svencelėje vykstančiame „DFDS Seaways Baltic Cup“ ir „Formula Windsurfing European Cup“ varžybų Lietuvos etape gamta dalyvius pasitiko apgaulingu oru.

Antrąją dieną Svencelėje vykstančiame „DFDS Seaways Baltic Cup“ ir „Formula Windsurfing European Cup“ varžybų Lietuvos etape gamta dalyvius pasitiko apgaulingu oru.

„Šiandien prie kranto pučia pakankamai stiprus vėjas, tačiau distancijoje jis daug silpnesnis. Buvo momentų, kai vėjo greitis krito vos iki 2 m/s, tad tie sportininkai, kurie priėmė skubotus sprendimus ir pasirinko per mažas bures, apsunkino sau sąlygas”, - sakė varžybų organizatoriai.

Šeštadienio rytą varžybos prasidėjo pučiant 6-8 m/s vėjui, vėliau jis krito iki 3 m/s, tačiau popiet vėl pakilo iki 7 m/s.

Beveik 100 dalyvių iš Lietuvos, Latvijos, Estijos bei Rusijos varžosi keturiose klasėse: burlentininkai - „Formula“, „Raceboard“, „Techno293“, o jėgos aitvarų sportininkams numatyta olimpinė distancija „IKA-Formula Kite“. Tačiau net ir įpusėjus antrajai varžybų dienai įvardinti aiškių lyderių dar negalima – viskas priklauso ne tik nuo sportininkų meistriškumo, bet ir nuo oro sąlygų paskutinę varžybų dieną, sekmadienį.

Intrigos prideda ir tai, kad šiuo metu dalyviai jau yra pareiškę kelis protestus. Plaukdami distancijoje sportininkai nuolat stebi vienas kitą ir pastebėję taisyklių pažeidimus skelbia protestą, o pasibaigus plaukimams kartu su teisėjais išnagrinėjamas kiekvienas atvejis, todėl galutinė rezultatų lentelė gali pakisti.

Šiuo metu burlenčių „Formula“ klasėje lyderio pozicijas perėmė praėjusių metų nugalėtojas latvis Janis Preiss. Besiruošdamas į vieną paskutiniųjų plaukimų šiandien sportininkas neslėpė optimizmo: „Manau, ir oro sąlygos, ir mano galimybės yra puikios”.

Tarp jėgos aitvarų sportininkų pirmauja tarptautinėje arenoje gerai žinomas lietuvis Viktoras Šeputa, tačiau jam ant kulnų mina estas Madis Kallas. „Raceboard“ lyderio pozicijos taip pat priklauso lietuviui Dariui Daraškai. Tuo tarpu „Techno293“ klasėje ir pirma, ir antra vietos priklauso estams Karl Kask ir Alfred Kalm.

Nors vėjas pakankamai pastovus, o jo greitis patyrusiems sportininkams yra įprastas, tačiau gelbėtojai nuolatos turėjo padėti burlentininkams grįžti į krantą – neatlaikė technika. Burlenčių stiebai yra bene svarbiausia dalis, nuo kurios gali priklausyti pergalė, tačiau jie yra itin trapūs – gali sulūžti nuo saulės kaitros ar stipresnio vėjo. Taip yra dėl to, kad gamintojai stengiasi padaryti kaip įmanoma lengvesnį inventorių. „Gali plaukti su nelūžtančiu stiebu, tačiau su tokiu niekada nelaimėsi varžybų”, - sakė burlentininkai.

Nuo 1999-ųjų vykstančias „DFDS Seaways Baltic Cup“ ir „Formula Windsurfing European Cup“ varžybas Lietuvoje organizuoja VšĮ „Ekstremalus sportas”. Nugalėtojai paaiškės po paskutiniųjų startų sekmadienį.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių