Serbija pradėjo valstybinės naujienų agentūros privatizaciją

  • Teksto dydis:

Serbija, kuri stengiasi mažinti savo didėjantį biudžeto deficitą, penktadienį pradėjo valstybinės naujienų agentūros „Tanjug“ ir 10-ies kitų žiniasklaidos priemonių pardavimo procesą, paskelbė nacionalinė privatizavimo agentūra.

Taip daroma, parlamentui, kuriame dominuoja premjero Aleksandaro Vučičiaus konservatyvi Serbijos pažangos partija, patvirtinus naują įstatymą dėl privatizacijos, kuriuo buvo sudarytos sąlygos minimam pardavimui.

Potencialūs investuotojai susidomėjimą gali pareikšti iki lapkričio 3-iosios.

Pagal naująjį įstatymą, vieną svarbių reformų priemonių, kurių reikalauja tarptautinės finansinės institucijos, visos valstybinės firmos turėtų būti privatizuotos iki 2015 metų pabaigos.

Prognozuojama, kad Serbija, sausį pradėjusi derybas dėl stojimo į Europos Sąjungą, šiemet turės rekordinį 8,3 proc. biudžeto deficitą; jos ekonomikos augimas sieks tik 1,0 proc. arba 2,5 proc. mažesnis negu praėjusiais metais.

Rugpjūčio viduryje privatizavimo agentūra pasiūlė parduoti 52 nuostolingas įstaigas ir žiniasklaidos priemones, tarp kurių yra ir „Politika“, seniausias laikraštis Balkanuose.

Nesulaukusioms investuotojų firmoms bus paskelbtas bankrotas arba jos bus parduotos už mažesnę kainą, kad būtų padengta bent dalis jų išlaidų.

Šios Balkanų šalies finansams tenka iki 600 mln. eurų našta, kuri skiriama valstybinėms įmonėms subsidijuoti, nors jas reikėjo uždaryti dar prieš dešimtmetį ar net seniau, anksčiau yra sakęs finansų ministras Dušanas Vujovičius.

„Tanjug“ buvo įkurta 1943 metais, per Antrąjį pasaulinį karą, kaip naujienų agentūra partizanams, kuriems vadovavo Josipas Brozas Tito (Josipas Brozas Titas), vėliau tapęs Jugoslavijos lyderiu.

Kai komunistinė Jugoslavija 10-ojo dešimtmečio pradžioje pradėjo byrėti, „Tanjug“ tapo Serbijos nacionaline naujienų agentūra.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių