JK vyriausybė nurodė atlikti skrydžių valdymo sistemoje įvykusio gedimo peržiūrą

Jungtinės Karalystės vyriausybė antradienį nurodė atlikti peržiūrą po to, kai šalies skrydžių valdymo sistema patyrė didžiausius per beveik dešimt metų tokio pobūdžio sutrikimus, sukėlusius nepatogumus tūkstančiams keleivių.

Iš JK oro uostų išvykstantys ir atvykstantys skrydžiai antradienį vis dar buvo atšaukiami po to, kai pirmadienį oro eismo valdymo sistemose įvyko techninis gedimas.

Britų transporto sekretorius Markas Harperis sakė, kad bus atlikta nepriklausoma incidento apžvalga, kuri, kaip tikimasi, tęsis savaitę.

„Tai buvo techninė klaida. Nemanome, kad tai buvo kibernetinio saugumo incidentas“, – sakė jis televizijai „GB News“.

Paskutinį rugpjūčio pirmadienį, kuris Jungtinėje Karalystėje yra nedarbo diena, tradiciškai daug keleivių grįžta iš vasaros atostogų.

„Žinau, kad žmonės bus nepaprastai nusivylę dėl juos paveikusių trikdžių, – transliuotame pareiškime sakė JK ministras pirmininkas Rishi Sunakas (Rišis Sunakas). – Laimei, tokie dalykai pasitaiko retai ir pati problema buvo išspręsta per kelias valandas, tačiau akivaizdu, kad trikdžiai tęsiasi ir truks dar kurį laiką.“

Nacionalinė britų oro navigacijos tarnyba NATS pranešė, kad nustatė ir pašalino techninę problemą, dėl kurios teko įvesti oro eismo srauto apribojimus.

Tarnyba teigė, kad dėl šios problemos skrydžių planus teko tvarkyti rankiniu būdu, o tai paveikė šimtus skrydžių ir, pasak NATS, prireiks kelių dienų, kol padėtis normalizuosis.

Pagrindiniai Londono Hitrou ir Gatviko oro uostai ir toliau susiduria su nesklandumais – antradienį juose buvo atšaukta dešimtys skrydžių. Labiausiai nukentėjusi oro linijų bendrovė yra „British Airways“.

Aviacijos analizės bendrovė „Cirium“ pranešė, kad pirmadienį visuose JK oro uostuose buvo atšaukta 790 išvykimo ir 785 atvykimo skrydžių.

Tai sudarė šiek tiek daugiau nei ketvirtadalį visų tądien suplanuotų skrydžių ir sudavė smūgį sektoriui, neseniai atsigavusiam po veiklos nutraukimo dėl COVID-19 pandemijos.

„Tikimės, kad dėl šio naujausio, vis dar nepaaiškinto NATS gedimo šiandien bus atšaukta šiek tiek skrydžių, o kiti skrydžiai gerokai vėluos“, – sakoma antradienį paskelbtame pigių skrydžių bendrovės „Ryanair“ pranešime.

Su nesklandumais susidūrę keleiviai pasipiktinimą išreiškė socialiniuose tinkluose, reikalaudami, kad oro linijų bendrovės į šią neeilinę situaciją reaguotų kur kas geriau.

„Jau dabar gauname nerimą keliančių pranešimų apie keleivius, kurie lieka be pagalbos, o oro linijų bendrovės nesugeba tinkamai su jais bendrauti ir vykdyti savo teisinių įsipareigojimų“, – sakė Rory Bolandas (Roris Bolandas), vartotojų konsultavimo leidinio „Which?“ kelionių redaktorius.

Jis pažymėjo, kad bendrovės privalo pasiūlyti laiku pakeisti maršrutą arba suteikti nakvynę.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių