Indijoje į vandenį pasinėrė dešimtys tūkstančių maldininkų

  • Teksto dydis:

Indijoje dešimtys tūkstančių hinduistų maldininkų ir šventųjų atsiskyrėlių nuplovė savo nuodėmes per apsiprausos ritualą šeštadienį pirmąją pagrindinę Kumbhamelos šventės dieną.

Organizatoriai sugriežtino saugumo priemones, stengdamiesi užtikrinti, kad nepasikartotų pražūtinga spūstis, kaip buvo toje pačioje vietoje prieš 12 metų. Pasak pareigūnų, per masines maudynes kol kas nebuvo didesnių incidentų.

„Ne, nieko tokio nebuvo, viskas vyko gerai“, – naujienų agentūrai AFP sakė Nasiko miesto, esančio vakarinėje Maharaštros valstijoje, rajono informacijos pareigūnas A.K.Moghe (A.K.Mogė).

Per tris mėnesius vykstančią Kumbhamelos (puodynės sambūrio arba mugės) šventę, kuri kas treji metai pakaitomis vyksta keturiuose Indijos šventuosiuose miestuose, uolieji hinduistai turi galimybę nusiplauti savo nuodėmes ir ištrūkti iš karminio gyvenimo bei persikūnijimų rato.

Šios apeigos susijusios su mitu apie nemirtingumo gėrimo (amritos) puodynę (kumbhą), kurią dievai ir jų priešininkai demonai – asurai išgavo plakdami pieno vandenyną. Puodynę iš pradžių užgrobė asurai, tačiau Indros sūnus Džajanta pasivertęs paukščiu ją paveržė, ir prasidėjo 12 dienų trukusios gaudynės, kurių metu 4 amritos lašai nutiško Prajage (dabartiniame Alahabade), Haridvare, Udžaine ir Nasike.

Nasike Kumbhamela rengiama kas 12 metų. Nors hinduistų sambūriai šiame mieste nebūna tokie dideli kaip prie Gangos upės Haridvare arba prie Sarasvatės Alahabade, ši šventė pritraukia milijonus maldininkų.

2003-aisiais 39 maldininkai buvo mirtinai sutrypti, dar dešimtys – sužeisti per masinį hinduistų sambūrį prie Godavarės upės Nasike už maždaug 160 km į šiaurės rytus nuo Mumbajaus.

Manoma, kad mirtina spūstis kilo, kai vienas sadhus – šventasis asketas – metė monetų į piligrimų minią, nekantriai laukusią savo eilės apsiprausti ant upės krantų.

Kai buvo mestos monetos, žmonės puolė jų rinkti; kilus panikai dešimtys žmonių užduso smarkiai suspausti arba buvo sutrypti, sakoma to meto žiniasklaidos pranešimuose.

Nasikas išsiskiria iš keturių šventųjų miestų, nes jame yra dvi pagrindinės maudymosi vietos: Godavarės upėje pačiame mieste ir ant netoliese esančios Trimbakešvaro šventyklos ghatų (laiptų), todėl saugumo tarnyboms tenka išskaidyti savo pajėgas.

Šiemet pareigūnai pakeitė prie ghatų vedančius maršrutus, aplenkdami stačius šlaitus. Sutelkti apie 20 tūkst. policininkų prižiūrėjo, kad prie upės nesusitelktų per didelės minios; taip pat budėjo greitosios pagalbos darbuotojai.

Plaukus į kaseles susipynę sadhūs – nuogi, išsidažę veidus – pirmieji įžengė į vandenį Trimbakešvare prieš 4 val. vietos (1 val. 30 min. Lietuvos) laiku.

Po jų apsiprausė kitų dvasinių grupių nariai, nusimesdami savo oranžinius drabužius ir džiaugsmingai taškydamiesi ant ghatų, kol buvo paskubomis išprašyti policijos, kad atsirastų vietos naujai tikinčiųjų bangai.

Prognozuojama, kad šiemet du mėnesius trunkančios Kumbhamelos apeigose dalyvaus 8-10 mln. piligrimų.

Kitos pagrindinės apsiprausos dienos bus rugsėjo 13-oji ir rugsėjo 18-oji.


Šiame straipsnyje: Indijamaldininkaivanduo

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių