- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Norvegijos keltų laivybos kompanija „Havila Kystruten“ metė iššūkį ekologiškiausiais laikomiems elektromobiliams, hibridams ir vandeniliu varomiems automobiliams.
Baiminasi dėl saugumo
Norvegijos laivybos kompanija „Havila Kystruten“, kurios būstinė šalia Olesiundo, aptarnauja Šiaurės ir Norvegijos jūrų pakrantės linijas nuo Bergeno iki Kirkeneso. Jose plaukioja keturi šios kompanijos jūrų keltai. Jie lankosi 67 Norvegijos pietų, vakarų ir šiaurės dalies uostuose.
Ši kompanija Norvegijoje žinoma ir kaip viešbučių serviso, turizmo verslo, jūrų pramonės grupė, kuri valdo tokias bendroves kaip „Havila Shipping“, „Volstad Maritime“, „Havila Hotels“, „Fjord Tour“ ir jau minėtą „Havila Kystruten“.
Atsisakymą laivais plukdyti elektromobilius ir kitas ne iškastinio kuro mašinas „Havila Kystruten“ įtvirtino sutartyje su Norvegijos transporto ministerija.
„Havila Kystruten“ bendrovės komunikacijos vadovas Lasse A. Vangteinas Norvegijos žiniasklaidai išplatino pranešimą, kur teigiama, kad sprendimas į keltus nepriimti alternatyvaus kuro automobilių priimtas po to, kai buvusi atlikta išsami rizikos analizė. Apie tai pranešama Norvegijos internetinės žiniasklaidos leidinyje „Nrk.no“.
Užsidegus elektromobiliui nedelsiant tektų evakuoti visus žmones, nes laivuose dar nėra tinkamų technologijų, kaip gesinti gaisrus alternatyvaus kuro automobiliuse.
Pagrindinė išvada yra tokia, kad elektromobilių, hibridinių ir vandeniliu varomų automobilių gaisras jūrų kelte turėtų skaudesnių pasekmių nei įprastų iškastinio kuro automobilių gaisras.
„Elektromobiliai ir kiti alternatyvaus kuro automobiliai degdami išskiria žymiai daugiau šilumos, kyla sprogimo pavojus, išsiskiria nuodingos dujos. Tai kelia didesnę grėsmę tiek kelto keleiviams, tiek įgulai, tiek pačiam laivui. Užsidegus elektromobiliui nedelsiant tektų evakuoti visus žmones, nes laivuose dar nėra tinkamų technologijų, kaip gesinti gaisrus alternatyvaus kuro automobiliuse“, – aiškino L. A. Vangteinas.
Išvada: elektromobiliai dega intensyviau, išskiria daugiau šilumos, yra sunkiau gesinami nei degančios įprasto kuro mašinos. „Ctpost.com“ nuotr.
Elektromobilius laikė svarbiais
Norvegijoje, kuri yra viena iš labiausiai elektromobilius ir kitus alternatyvaus kuro automobilius naudojančių šalių, toks „Havila Kystruten“ atsisakymas sukėlė šoką.
Minėtose linijose nuo Bergeno iki Kirkeneso yra ir kita jūrų keltų bendrovė – „Hurtigruten“. Po „Havila Kystruten“ pareiškimo, kad nebepriims elektromobilių ir kitų alternatyvaus kuro automobilių, „Hurtigruten“ atstovai pareiškė, kad jie savo keltais plukdys visų rūšių automobilius.
Laivybos bendrovė „Hurtigruten“ ilgą laiką Norvegijos vakarinės pakrantės linijose buvo monopolistė. 2018 m. Norvegijos transporto ministerija nusprendė, kad netikslinga linijose nuo Bergeno iki Kirkeneso turėti monopolistinę laivybą. Taip į maršrutą, laimėjusi papildomą konkursą, su keturiais laivais pateko jūrų keltų laivybos kompanija „Havila Kystruten“.
Nuo 2018 iki 2022 m. ji plukdė visų rūšių automobilius, įskaitant ir alternatyvaus kuro. Jau 2020 m. kompanijoje kilo diskusija, ar tikslinga gabenti elektromobilius, hibridus ir vandeniliu varomus automobilius.
Tuomet laivybos kompanijos „Havila Kystruten“ vadovas Arildas Myrvollas „nusileido“ teigdamas, kad elektromobiliai yra svarbūs tiek Norvegijos pakrantės gyventojams, tiek šalį lankantiems turistams.
Per mažai dėmesio saugumui
Kodėl 2023 m. „Havila Kystruten“ priėmė kategorišką sprendimą nebepriimti į keltus alternatyvaus kuro automobilių? Juo labiau kad oficiali statistika skelbia, jog elektromobiliai, hibridai ar vandeniliu varomi automobiliai dega 4–5 kartus rečiau nei įprasto kuro mašinos.
Esmė ta, kad alternatyvaus kuro automobiliams gesinti jūrų keltai nėra pritaikyti. Kai gaisras vyksta elektromobilio akumuliatoriaus bloke, jį užgesinti yra ypač sudėtinga.
Kodėl, kai laivybos kompanija „Havila Kystruten“ elektromobilius atsisakė priimti dėl keleivių ir įgulos saugumo, jos konkurentė „Hurtigruten“ leidosi į kompromisus tarp alternatyvaus kuro automobilių ir laivų saugumo.
„Hurtigruten“ viešųjų ryšių atstovas Martinas Henriksenas teigė, kad jų kompanija taip pat vertinusi elektromobilių ir kitų alternatyvaus kuro automobilių priėmimo į keltus riziką. Jų vertinimo išvada elektromobilių ir kitų alternatyvaus kuro automobilių atžvilgiu buvusi švelnesnė nei konkurentų.
M. Henriksenas aiškino, kad jų kompanija įsigijusi specialias alternatyvaus kuro automobilių gesinimo sistemas, priešgaisrines antklodes, laivuose įrengusi papildomų ventiliacinių angų.
„Bet kokiu atveju, jei laive užsidegs automobilis – elektromobilis ar įprasto iškastinio kuro, gaisras bus rimtas“, – svarstė M. Henriksenas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Po stogo griūties traukinių stotyje Serbijos statybų ministras žada atsistatydinti
Serbijos statybos, transporto ir infrastruktūros ministras Goranas Vesičius pirmadienį pažadėjo atsistatydinti po to, kai praėjusią savaitę šalies šiaurėje esančioje Novi Sado traukinių stotyje įgriuvus stogui žuvo 14 žmonių. ...
-
JAV pareiškė susirūpinimą Izraeliui dėl naujakurių smurto okupuotame Vakarų Krante1
Jungtinės Valstijos pirmadienį paragino Izraelį imtis veiksmų dėl naujakurių smurto okupuotame Vakarų Krante ir išreiškė susirūpinimą po to, kai netoli Ramalos buvo padegta beveik 20 automobilių. ...
-
V. Zelenskis sveikina padidėjusį ginklų tiekimą iš Vakarų
Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis pirmadienį per susitikimą su svarbiais kariuomenės atstovais akcentavo padidėjusį Vakarų sąjungininkų ginklų tiekimą. ...
-
Nuo abortų iki medžioklės: amerikiečiai rinks ne tik prezidentą
Antradienį JAV laukia ne tik Kamalos Harris (Kamalos Haris) ir Donaldo Trumpo (Donaldo Trampo) akistata: rinkėjai taip pat rinks dalį Kongreso narių, dešimtis tūkstančių valstijų ir vietos valdžios pareigūnų, taip pat balsuos daugybėje refer...
-
M. Rutte: NATO bus vieningas nepriklausomai nuo rinkimų JAV baigties
NATO bus vieningas, nepriklausomai nuo to, kas laimės rinkimus JAV, pirmadienį lankydamasis Berlyne pasakė aljanso generalinis sekretorius Markas Rutte, Vašingtono sąjungininkams neramiai laukiant rinkimų baigties. ...
-
Ukrainoje moteris nuteista 15-ai metų kalėjimo už pagalbą Rusijai
Kijevas pirmadienį pranešė, kad viena moteris iš rytų Ukrainos Sloviansko miesto buvo nuteista 15-ai metų kalėjimo dėl kaltinimų valstybės išdavyste ir pagalba įsiveržusioms Rusijos pajėgoms. ...
-
Vokietijos ministrė pristatė 200 mln. eurų vertės pagalbos paketą, kuris Ukrainai bus skirtas žiemai
Vokietijos užsienio reikalų ministrė Annalena Baerbock lankydamasi Kyjive paskelbė apie naują 200 mln. eurų vertės pagalbos paketą Ukrainai, kurios infrastruktūra kenčia nuo nesibaigiančių rusų atakų. ...
-
V. Putinas Maskvoje susitiko su Šiaurės Korėjos užsienio reikalų ministre
Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pirmadienį Kremliuje susitiko su Šiaurės Korėjos užsienio reikalų ministre Choe Son Hui, pranešė Maskva, Vakarų šalims tvirtinant, kad Rusija planuoja pasiųsti tūkstančius Pchenjano karių ...
-
Gamybos apimtys euro zonoje toliau mažėja
Pirmadienį bendrovės „S&P Global“ paskelbtais duomenimis, spalį gamybos apimtys euro zonoje mažėjo toliau, nors ir lėčiausiai per penkis mėnesius. ...
-
V. Putinas priėmė Šiaurės Korėjos užsienio reikalų ministrę
Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pirmadienį Kremliuje susitiko su Šiaurės Korėjos užsienio reikalų ministre Choe Son Hui, pranešė Maskva. ...