Į jūrų keltus nebeįleis elektromobilių

Norvegijos keltų laivybos kompanija „Havila Kystruten“ metė iššūkį ekologiškiausiais laikomiems elektromobiliams, hibridams ir vandeniliu varomiems automobiliams.

Baiminasi dėl saugumo

Norvegijos laivybos kompanija „Havila Kystruten“, kurios būstinė šalia Olesiundo, aptarnauja Šiaurės ir Norvegijos jūrų pakrantės linijas nuo Bergeno iki Kirkeneso. Jose plaukioja keturi šios kompanijos jūrų keltai. Jie lankosi 67 Norvegijos pietų, vakarų ir šiaurės dalies uostuose.

Ši kompanija Norvegijoje žinoma ir kaip viešbučių serviso, turizmo verslo, jūrų pramonės grupė, kuri valdo tokias bendroves kaip „Havila Shipping“, „Volstad Maritime“, „Havila Hotels“, „Fjord Tour“ ir jau minėtą „Havila Kystruten“.

Atsisakymą laivais plukdyti elektromobilius ir kitas ne iškastinio kuro mašinas „Havila Kystruten“ įtvirtino sutartyje su Norvegijos transporto ministerija.

„Havila Kystruten“ bendrovės komunikacijos vadovas Lasse A. Vangteinas Norvegijos žiniasklaidai išplatino pranešimą, kur teigiama, kad sprendimas į keltus nepriimti alternatyvaus kuro automobilių priimtas po to, kai buvusi atlikta išsami rizikos analizė. Apie tai pranešama Norvegijos internetinės žiniasklaidos leidinyje „Nrk.no“.

Užsidegus elektromobiliui nedelsiant tektų evakuoti visus žmones, nes laivuose dar nėra tinkamų technologijų, kaip gesinti gaisrus alternatyvaus kuro automobiliuse.

Pagrindinė išvada yra tokia, kad elektromobilių, hibridinių ir vandeniliu varomų automobilių gaisras jūrų kelte turėtų skaudesnių pasekmių nei įprastų iškastinio kuro automobilių gaisras.

„Elektromobiliai ir kiti alternatyvaus kuro automobiliai degdami išskiria žymiai daugiau šilumos, kyla sprogimo pavojus, išsiskiria nuodingos dujos. Tai kelia didesnę grėsmę tiek kelto keleiviams, tiek įgulai, tiek pačiam laivui. Užsidegus elektromobiliui nedelsiant tektų evakuoti visus žmones, nes laivuose dar nėra tinkamų technologijų, kaip gesinti gaisrus alternatyvaus kuro automobiliuse“, – aiškino L. A. Vangteinas.

Išvada: elektromobiliai dega intensyviau, išskiria daugiau šilumos, yra sunkiau gesinami nei degančios įprasto kuro mašinos. „Ctpost.com“ nuotr.

Elektromobilius laikė svarbiais

Norvegijoje, kuri yra viena iš labiausiai elektromobilius ir kitus alternatyvaus kuro automobilius naudojančių šalių, toks „Havila Kystruten“ atsisakymas sukėlė šoką.

Minėtose linijose nuo Bergeno iki Kirkeneso yra ir kita jūrų keltų bendrovė – „Hurtigruten“. Po „Havila Kystruten“ pareiškimo, kad nebepriims elektromobilių ir kitų alternatyvaus kuro automobilių, „Hurtigruten“ atstovai pareiškė, kad jie savo keltais plukdys visų rūšių automobilius.

Laivybos bendrovė „Hurtigruten“ ilgą laiką Norvegijos vakarinės pakrantės linijose buvo monopolistė. 2018 m. Norvegijos transporto ministerija nusprendė, kad netikslinga linijose nuo Bergeno iki Kirkeneso turėti monopolistinę laivybą. Taip į maršrutą, laimėjusi papildomą konkursą, su keturiais laivais pateko jūrų keltų laivybos kompanija „Havila Kystruten“.

Nuo 2018 iki 2022 m. ji plukdė visų rūšių automobilius, įskaitant ir alternatyvaus kuro. Jau 2020 m. kompanijoje kilo diskusija, ar tikslinga gabenti elektromobilius, hibridus ir vandeniliu varomus automobilius.

Tuomet laivybos kompanijos „Havila Kystruten“ vadovas Arildas Myrvollas „nusileido“ teigdamas, kad elektromobiliai yra svarbūs tiek Norvegijos pakrantės gyventojams, tiek šalį lankantiems turistams.

Per mažai dėmesio saugumui

Kodėl 2023 m. „Havila Kystruten“ priėmė kategorišką sprendimą nebepriimti į keltus alternatyvaus kuro automobilių? Juo labiau kad oficiali statistika skelbia, jog elektromobiliai, hibridai ar vandeniliu varomi automobiliai dega 4–5 kartus rečiau nei įprasto kuro mašinos.

Esmė ta, kad alternatyvaus kuro automobiliams gesinti jūrų keltai nėra pritaikyti. Kai gaisras vyksta elektromobilio akumuliatoriaus bloke, jį užgesinti yra ypač sudėtinga.

Kodėl, kai laivybos kompanija „Havila Kystruten“ elektromobilius atsisakė priimti dėl keleivių ir įgulos saugumo, jos konkurentė „Hurtigruten“ leidosi į kompromisus tarp alternatyvaus kuro automobilių ir laivų saugumo.

„Hurtigruten“ viešųjų ryšių atstovas Martinas Henriksenas teigė, kad jų kompanija taip pat vertinusi elektromobilių ir kitų alternatyvaus kuro automobilių priėmimo į keltus riziką. Jų vertinimo išvada elektromobilių ir kitų alternatyvaus kuro automobilių atžvilgiu buvusi švelnesnė nei konkurentų.

M. Henriksenas aiškino, kad jų kompanija įsigijusi specialias alternatyvaus kuro automobilių gesinimo sistemas, priešgaisrines antklodes, laivuose įrengusi papildomų ventiliacinių angų.

„Bet kokiu atveju, jei laive užsidegs automobilis – elektromobilis ar įprasto iškastinio kuro, gaisras bus rimtas“, – svarstė M. Henriksenas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Perekupas

Perekupas portretas
Vezkit visas čia į Lt, važiuojančios ar ne, utilizuosim.

Bacila

Bacila portretas
Įdomu, o ir į elektrinius keltus (Bastø Electric pvz) irgi ketina neįsileisti elektromobilių? :) Na ir žinant faktą, kad Norvegijoje 80-85 parduodamų naujų automobilių yra elektromobiliai, o ne hibridiniai yra tik apie 5 proc.

Ir vėl tas pats

Ir vėl tas pats portretas
Tegul leidžia su 20%-30% ikrova elektromobilius,ir tikimybė bus mažesnė,ir saugesnė.P.G
VISI KOMENTARAI 39

Galerijos

Daugiau straipsnių