- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Liko mažiau nei mėnuo, kai Lietuvos keleivinio transporto atstovai galės iš arčiau susipažinti su nauju elektriniu autobusu „LBus CS10E“, kuris pagamintas Lietuvoje.
Elektrinio autobuso gamyba prasidėjo 2009 m. kuomet buvo įkurta kompanija „Lbus“ bendradarbiavusi su Prancūziijos „Cegelec“ ir Lenkijos AMZ. Tarptautinio kapitalo įmonė specializuojasi ekologiškai švaraus keleivinių transporto priemonių gamyboje, skelbia Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija “Linava”.
„LBus“ vadovas Marjanas Mečkovskis atskleidė, kad naujojo elektrinio autobuso sertifikavimo procesas buvo sudėtingas ir užsitęsė ilgiau nei buvo planuota. „Tačiau tikimės, jos sertifikatą iš Ispanijos, suteikiantį galimybę eksploatuoti autobusą visose Europos Sąjungos šalyse, gausime jau šį mėnesį,“ – sakė M. Mečkovskis.
Lyginant su tradiciniais autobusais, elektrinis autobusas turi nemažai privalumų. Jis saugus keleiviams, ekonomiškas, nekelia triukšmo. Anot gamintoju, šį autobusą gerai įkrovus, jis gali nuvažiuoti apie 240 km. O įkrovimo būdai gali būti keli – greitasis ir lėtasis. Greitam pakrovimui skubantys vairuotojai gali naudoti 250 A srovę ir įkrauti autobusą per vieną valandą, tačiau turėdami laiko daugiau, jie gali naudoti 32 A srovę ir įkrauti elektrinio autobuso baterijas per 8 valandas. Jei autobuso baterijos visai išsikrovusios, jų pakrovimas gali trukti iki 10 val. Autobuso variklio TAM 1052C6B galia siekia 120 kW, o visų elementų energija sudaro 230 Wh.
Elektros ličio jonų baterijas gamintojai išdėstė galinėje kėbulo dalyje (už galinės varomosios ašies) ir transporto priemonės šonuose po keleivių sėdynėmis, o asonchroninį traukos variklį sumontavo už galinės varomosios ašies (kairėje autobuso pusėje).
Vienareikšmiškai galima būtų teigti, kad elektrinio autobuso gamintojai pasistengė užtikrinti net tik jame važiuojančių keleivių saugumą, bet ir komfortą. 10 m. ilgio autobuse, kuris vienu metu gali vežti 84 keleivius (24+1 sėdimos ir 59 stovimos vietos) įrengtos nerūdijančio plieno žemos grindys. Kiekvieno įėjimo aukštis 320 mm. Prie antrojo įėjimo gamintojai sumontavo rampą neįgaliesiems, kuri valdoma rankiniu būdų, tačiau kaip pasakojo M. Mečkovskis, yra galimybė sumontuoti automatiniu būdu valdomą rampą.
Autobuso grindys padengtos vandeniui atsparia neslidžia fanera, o prie įėjimo grindys paženklintos geltona spalva. Slenkančios autobuso durys atsidaro į salono vidų, o durų sistema automatiškai užrakinama vos tik autobusas pradeda važiuoti didesniu nei 3 km/val. greičiu.
Transporto priemonėje iš abiejų pusių įrengtos šildymo bei ventiliavimo sistemos, palaikančios efektyviausią autobuso baterijų ir elektrinio variklio darbinę temperatūrą. Efektyviam keleivių šildymui šaltuoju sezonu, įrengtas tepalinis šildytuvas.
Gamintojai elektrinio autobuso pirkėjams suteikia 2 metų bendrą garantiją, 12 metų autobuso kėbulo garantiją, 8 metų baterijos garantiją ir 15 metų – baterijos darbo laiko.
Daugelio specialistų manymu, kaip tik elektriniams autobusams priklauso ateitis vežant keleivius miesto maršrutais. UAB „Lbus“ direktorius M. Mečkovskis palankiai vertina elektrinio autobuso perspektyvas Europos Sąjungos šalyse, tarp jų ir Lietuvoje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...