- Ekstremalas.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kas galėjo pagalvoti, kad ilgiausia lenktynių trasa Lietuvoje yra skirta bekelės automobiliams. Gerokai ilgesnė už visas šių metų ralio trasas kartu sudėjus, bekelės maratono „4x4 Perimetras" distancija drieksis visais Lietuvos pasieniais, o starto ir finišo linijas skirs net 2095 km.
Oficialiame maratono pavadinime esantis žodis „Perimetras„, tiesą sakant, atskleidžia visą trasos maršrutą. Ji drieksis Lietuvos Respublikos pasieniais su Baltarusija, Latvija, Kaliningrado sritimi ir Lenkija. Tai - tradicinis „4x4 Perimetras“ varžybų maršrutas.
2013-ųjų trasa - ypatinga
Šiais metais gegužės 24-ąją startuojančio maratono organizatorius, Gediminas Grigaitis sako, kad trečius metus iš eilės dalyvius varžytis kviečianti trasa bus, kaip ir kiekvienais metais, kiek skirtinga ir kupina naujų iššūkių.
„Tarkime, praėjusiais metais važiavome lygiai ta pačia trasa, bet kita kryptimi. Visiems dalyviams distancija atrodė kaip visiškai nauja. Šiais metais iššūkių bus dar daugiau. Pasikeitusi maratono starto vieta viską keičia iš esmės - praėjusių metų saulėti greičio ruožai šiais metais vyks tamsoje ir atvirkščiai. Taip pat, netoli Druskininkų surengsime visiškai naują greičio ruožą. Trumpai - maratono trasa bus lyg ir matyto veido, tačiau gerai nepažįstama nei vienam ekipažui", - sako Gediminas Grigaitis.
Beveik tris paras trasoje praleisiantys lenktynininkai startuos ne Vilniuje, kur maratonas prasidėjo praėjusiais metais, o bekelės entuziastų sostine savaitgaliui tapsiančiuose Druskininkuose. Čia gegužės 25-26 dienomis savaitgalį vyks „Bekelės fiesta„ festivalis, kuris taps „4x4 Perimetras“ dalyvių tikslu - čia jų laukia maratono starto ir finišo linijos.
Lietuvos perimetrais
Kiekvienas varžybų dalyvis - įskaitant lenktynininkus, organizatorius ir žurnalistus - įkelti koją į trasą galės tik gavę specialų Pasienio departamento leidimą važiuoti draudžiamomis zonomis. Mat didelė dalis trasos eis ne bendro naudojimo keliais, o tik pasieniečių naudojamais keliukais, nuo kurių ranka gali pasiekti kitos valstybės teritoriją.
„Ankstesniais metais jokių incidentų neįvyko, tad nebuvo sunku įtikinti Pasienio departamento atstovus, kad šių varžybų dalyviai sugebės neįvažiuoti į Kaliningrado sritį nuo Lietuvos ribojančią tvorą„, - pusiau juokais pasakoja vienas „4x4 Perimetras“ maratono organizatorių, „Klajūnų klubo" prezidentas Gintautas Babravičius.
Lenktyniauti Lenkijos, Baltarusijos, Latvijos ir Kaliningrado srities pasieniais - ypatingas nuotykis. Praėjusių metų maratone dalyvavę žurnalistai iki šiol pamena humoristinę situaciją, kai savomis akimis stebėjo stirnos emigraciją į Lenkijos teritoriją. Organizatoriai viliasi, kad iki šių metų starto stirnaitė jau bus grįžus į Lietuvos teritoriją.
Specialios rungtys
„4x4 Perimetras" organizatoriai lenktynininkams paruošė ne tik porą tūkstančių kilometrų sudėtingo kelio, bet ir keletą specialiųjų rungčių, kurios vyks uždarose trasose. Verta išskirti Sacharos dykumą primenantį Pabradės poligoną, kurio smėlėtais ruožais lenktynininkai bandys finišą pasiekti per kuo trumpesnį laiką. Tokia pati užduotis vyks ir šalia Klaipėdos miesto esančiame Kairių poligone.
„Tačiau tikra maratono puošmena taps greičio ruožas UAB „Kalcitas„ teritorijoje, Naujojoje Akmenėje. Kas matė praėjusių metų maratono nuotraukas, sutiks - tokių peizažų Lietuvoje nesitikėtum. Stačios įkalnės, dideli vandens baseinai ir vos ne vertikalios kalcito sienos ir šiais metais taps dideliu iššūkiu lenktynininkams“, - sako Gediminas Grigaitis.
Paskutinis greičio ruožas šalia upelio, skiriančio Lietuvą nuo Baltarusijos pareikalaus iš pavargusių sportininkų ypač didelio susikaupimo ir atidumo. Juk po beveik 60 valandų kelionės ir kelias darosi siauresnis, ir posūkiai aštresni.
Viso 2013-ųjų bekelės maratono „4x4 Perimetras" dalyvių laukia septyni greičio ir penki orientaciniai ruožai. Vieni jų - kaip Pabradės, Klaipėdos ar Naujosios Akmenės poligonai - skirti pravažiuoti kuo greičiau. Kiti - skirti įveikti klasikinių automobilių raliuose populiariu formatu, kuris bekelėje nėra dažnai naudojamas. Tai - tikslaus laiko rungtys.
Puikiausias šios rungties pavyzdys - pasienio su Lenkija kelias netoli Kalvarijos. Tokio ruožo starte dalyviai gauna užduoti tam tikru greičiu įveikti nežinomo ilgio ruožą. Tarkime, vidutiniu 50 km/val. greičiu įveikti 10 km ilgio ruožą. Pavėlavę gauna baudos, paskubėję - taip pat.
„Tokie ruožai tik „ant popieriaus„ atrodo paprasti. Jie vyksta ne tiesiuose keliuose ir posūkiuose prarastą greitį tenka kompensuoti tiesiose atkarpose. Taip pat, šturmanui tenka užduotis nepaklaidinti ekipažo. Praėjusių maratonų dalyviai sutinka - toks formatas yra labai įdomus“, - sako maratono organizatorius Gediminas Grigaitis.
Tačiau didžiausias iššūkis bekelės maratono „4x4 Perimetras" dalyviams bus ne specialių ruožų įveikimas, o visų dviejų tūkstančių kilometrų distancija, kurioje pavojai tyko kiekviename kilometre. Tikėtina, ne visiems pasiseks pasiekti trokštamą finišą. Bet tie kurie pasieks galės pelnytai vadintis nugalėtojais, nesvarbu kokią vietą jie pasiektų. Šešiasdešimties valandų ir dviejų tūkstančių kilometrų ilgio maratonas - ilgiausias išbandymas automobiliams ir ekipažams.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...