- Vytenis Radžiūnas, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dalis būsimų vairuotojų egzaminus nusprendžia laikyti ne didmiestyje, kuriame mokosi vairuoti, bet mažesniame mieste. Anot jų, išlaikyti egzaminus Utenoje ar Tauragėje lengviau, mat ten ne toks intensyvus eismas, be to – nėra didelių eilių. Tiek vairuotojų rengimo specialistai, tiek įmonės „Regitra“ atstovai tvirtina, kad tokia praktika nėra gera, ir pataria neieškoti lengvų egzaminų provincijoje.
Egzaminų grįžta laikyti į tėviškes
Vairavimo mokymo ekspertas Artūras Pakėnas teigia girdėjęs apie atvejus, kai laikyti praktinių vairavimo egzaminų iš Vilniaus vykstama į Kauną ar Uteną. „Gal draugų ten kokių nors turi, gal dėl kitų priežasčių. Žodžiu, jų tikslas yra bet kokia kaina gauti kažką lengviau, kad tik nereikėtų mokytis“, – tinklalapiui LRT.lt sako A. Pakėnas.
Pašnekovo įsitikinimu, visa tai kyla iš nuostatos, kad žmogui reikia ne išmokti vairuoti, o gauti teises. „Pas mus net į mokyklą ateina ir klausia, kiek kainuoja teisės. Tokiems visada atsakau, kad mes jomis neprekiaujame“, – tęsia vairavimo ekspertas.
„Kartais žmonės nusprendžia laikyti egzaminus ten, iš kur jie yra kilę, – pokalbį pradeda Kaune įsikūrusios vairavimo mokyklos vadovė Laimutė Rudaitienė. – Būna, kad studentai mokosi Kaune, bet grįžta laikyti egzaminų į gimtus miestus, kurių aplinką jau žino, galbūt jiems atrodo, kad ten bus ir saugiau.“
Visgi L. Rudaitienė skaičiuoja, kad jos vairavimo mokykloje tokie atvejai nėra dažni, mat didžioji dalis mokosi ir laiko egzaminus tuose miestuose, kurių maršrutus išmoko.
„Yra susidariusi tokia nuostata, kad mažesnis miestelis turi mažiau maršrutų. Bet juk Marijampolė turi daugiau pervažų. Galbūt patrauklesnė Tauragė, nes ten yra mažos gatvelės, bet kiekvienas miestelis turi savo deimantinių situacijų“, – įsitikinusi vairavimo mokyklos vadovė.
Savo ruožtu Vilniuje įsikūrusios vairavimo mokyklos vadovas Jonas Jasutis teigia, kad žmonės nusprendžia laikyti vairavimo egzaminus kitame mieste nei baigė kursus dar ir tuomet, kai egzaminą laikyti didmiestyje yra susidariusios eilės.
„Bet, kaip vairavimo mokyklos vadovas, savo mokiniams aš nerekomenduočiau ieškoti lengvų egzaminų provincijoje. Nežinant miesto specifikos, egzaminų maršrutų, kuriais važinėjasi, tai išlaikyti egzaminą iš pirmo karto beveik neįmanoma“, – neabejoja J. Jasutis.
„Regitra“: tai savęs apgaudinėjimas
Saulius Šuminas, vairuotojus egzaminuojančios įmonės „Regitra“ gen. direktoriaus pavaduotojas, teigia, jog laikyti vairavimo egzaminus kitame mieste nei lankai vairavimo pamokas yra iliuzija ir savęs apgaudinėjimas.
„Kur geriau važiuoti: ten, kur nepažįsti ar kur pažįsti gatves ir vietas? Transporto srautas yra nenuspėjamas, net ir važiuodami tuo pačiu maršrutu kasdien jūs susiduriate su skirtingais sunkumais“, – sako S. Šuminas.
Įmonės „Regitra“ atstovas sutinka, kad dalis vairuotojų laiko egzaminus kitame mieste todėl, kad didžiuosiuose miestuose pavasarį ir vasarą būna susidariusios eilės. „Padarėme galimybę laikyti egzaminus ir kituose miestuose, kad būtų lankstumas, galėtų rinktis kaip nori“, – aiškina S. Šuminas.
Tuo metu Uteno filialo viršininkas Stasys Dieninis sako pastebintis atvažiuojančius laikyti egzaminų iš kitų miestų, tačiau nemanantis, kad mažesniame mieste juos išlaikyti lengviau.
„Kiek man žinoma,atvažiuoja iš Vilniaus, nes ten yra didesnės eilės, o pas mus – mažesnės. Galiu pasakyti, kad Utenoje yra sudėtingesni maršrutai nei Vilniuje. Mažesnis miestelis, siauresnės gatvės, todėl išlaikyti egzaminą yra net sudėtingiau“, – neabejoja S. Dieninis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...