- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos gyventojai pirmieji Europoje turės galimybę savo akimis įsitikinti, kokios skaudžios pasekmės galimos eksploatuojant po avarijų iš kelių dalių sulipdytus ir dėl to saugumo reikalavimų neatitinkančius automobilius.
Projektas „Geležiniai spąstai“, kurio metu buvo atliktas unikalus eksperimentas – supjaustytas, meistrų naujam gyvenimui prikeltas ir vėl sudaužytas automobilis, šeštadienį startavo Panevėžyje.
Anot vieno iš projekto partnerių, Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atstovo Nemuno Abukausko, pagrindinis šios projekto dalies tikslas yra gyventojus įspėti, jog tokių automobilių mūsų gatvėse yra ir kad egzistuoja galimybė tokį automobilį įsigyti.
„Skirtingais vertinimais, po sudėtingų eismo įvykių suremontuotų, bet praradusių visas efektyviąsias saugumo priemones automobilių Lietuvos keliuose yra apie 15 procentų. Apžiūrėję ekspoziciją ir pamatę, kas lieka iš automobilio, kuris susiduria su kliūtimi gyvenvietėje leidžiamu greičiu, daugelis galbūt susimąstys, kokį automobilį vairuoja arba bus atidesni jį pirkdami“ – sako LAKD atstovas.
Pirmieji apžiūrėti pagal „EuroNCAP“ metodiką smūgio testą patyrusį „frankenšteiną“ galimybę turės Panevėžio gyventojai ir svečiai, apsilankę šio miesto įkūrimo 510 metų jubiliejaus renginiuose jau šį šeštadienį ir sekmadienį.
„Bendrausime su žmonėmis, atsakysime į jų klausimus, nukreipsime, kur jie gali rasti daugiau informacijos, tačiau svarbiausia yra ateiti ir gyvai pamatyti patį automobilį, jau tapusį legenda tiek Lietuvoje tarp įvairaus plauko auksarankių, tiek ir saugumo specialistų iš Vokietijos ADAC laboratorijos“ – sako Albinas Keturka, „Geležinių spąstų“ projekto vadovas.
Kita artimiausia „Geležinių spąstų“ stotelė bus Ryga, kur su projekto rezultatais bus supažindinta Latvijos visuomenė, o jau trečiadienį ekspozicija grįš į Lietuvą ir nuo Šiaulių keliaus per mažiausiai dešimt miestų ir finišuos Vilniuje, Europos aikštėje.
„Visą informaciją apie projektą ir jo tolimesnę eigą galima sužinoti jau veikiančioje svetainėje, o diskutuoti, kelti nuotraukas iš savo miesto ir laimėti specialius prizus - „Geležinių spąstų“ paskyroje socialiniame tinkle „Facebook“, - sako projekto vadovas.
Prieš tris mėnesius startavusio Socialinio projekto projekto „Geležiniai spąstai“ pirmojo etapo metu buvo parinktas tipiškas Lietuvos automobilių parko egzempliorius – naudotas kelioliką metų automobilis. Jis buvo supjaustytas į skirtingas dalis ir vėliau suremontuotas pogrindinėse automobilių dirbtuvėse taip, kaip ir yra ruošiami po avarijų nukentėję ir naujam gyvenimui prikeliami automobiliai, riedantys mūsų šalies keliais. Lietuvos automobilininkų sąjungos (LAS), Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD), žurnalo „Top Gear“, asociacijos „Transeksta“, VšĮ Demokratinių iniciatyvų centro ir kitų partnerių iniciatyva toks automobilis vėliau nuvežtas į Vokietijoje esančią ADAC laboratoriją, kur buvo atliktas smūgio testas pagal automobilių saugumo vertinimo „EuroNCAP“ metodiką. Testo rezultatas – jei tokiu automobiliu būtų važiavę žmonės, esant 64 km/val. greičiui vairuotojas būtų žuvęs, o keleivis sunkiai sužalotas.
„Frankenšteino“ vizitai
Panevėžyje - rugsėjo 7-8 d.
Ryga - rugsėjo 9-10 d.
Šiauliai - rugsėjo 11-12 d.
Klaipėda - rugsėjo 13-15 d.
Panevėžys - rugsėjo 16-18 d.
Kaunas - rugsėjo 19-21 d.
Utena - rugsėjo 22-23 d.
Alytus - rugsėjo 24 d.
Marijampolė - rugsėjo 25 d.
Vilkaviškis - rugsėjo 26 d.
Jurbarkas - rugsėjo 27 d.
Telšiai - rugsėjo 28 d.
Rietavas - rugsėjo 29 d.
Vilnius - rugsėjo 30 d., spalio 1-4 d.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...