- „Kauno diena“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Infrastruktūros statybų kompanija HISK užbaigė valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai 56,83–72,50 km projektavimo darbus.
Modernūs sprendimai
Rekonstruotame, strategiškai susisiekimui ir prekybai svarbiame kelyje „Via Baltica“ bus įgyvendinti modernūs infrastruktūriniai sprendimai, kurie pagerins ne tik vietinį, bet ir tarptautinį susisiekimą, suteiks didesnį saugumą keliautojams ir vežėjams.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) duomenimis, iki rekonstrukcijos valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 ruožas nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos neatitinka tarptautiniam kelių tinklui keliamų eismo organizavimo ir saugos reikalavimų.
Projektai buvo įvertinti kaip geriausi prestižiniuose apdovanojimuose „Skaitmeninė statyba 2023“.
Šis „Via Baltica“ ruožas – vienas intensyviausių Lietuvoje: skaičiuojama, kad vidutiniškai per parą juo važiuoja apie 10 tūkst. automobilių, pusę jų sudaro krovininis transportas.
Pasak Vilniaus Gedimino technikos universiteto Verslo technologijų ir verslininkystės katedros vedėjos prof. dr. Ievos Meidutės-Kavaliauskienės, A5 kelio modernizavimas yra prioritetinis Lietuvos susisiekimo infrastruktūros projektas.
„A5 yra ne tik „Via Baltica“ magistralei priklausantis valstybinės reikšmės kelias, bet ir visos Europos transporto koridoriaus ir transeuropinio transporto tinklo (TEN-T), jungiančio Estiją, Latviją, Lietuvą su Lenkija ir Vakarų Europos šalimis, dalis. Tai itin svarbus kelias, kuriame tiek lengvųjų, tiek krovininių transporto priemonių srautai auga, jei nežiūrėtume į praeitų metų išimtis dėl geopolitinės situacijos“, – teigė prof. dr. I. Meidutė-Kavaliauskienė.
Vadino mirties keliu
Jau greitai judėti nuo Kauno iki Marijampolės taps dar saugiau, patogiau ir greičiau.
Net už tris iš keturių projektavimo sutarčių dėl A5 magistralės rekonstrukcijos atsakinga bendrovė HISK užbaigė paskutinio 56,83–72,50 km ruožo projektavimo darbus, netrukus turėtų prasidėti ir šios dalies rangos darbai.
Rekonstrukcijos projektuose numatyta įrengti dvigubai daugiau – keturias eismo juostas, kurios šiame iki šiol itin avaringame ruože padės užtikrinti didesnį saugumą.
Suprojektuoti ir nauji jungiamieji keliai, kuriais nukreipiamas vietinis eismo srautas, viadukai, skirtingų lygių sankryžos, tiltai per Šešupę, triukšmo užtvarai.
HISK projektavimo centro vadovo Martyno Jokubauskio teigimu, projekte netrūksta ir kitų su kelionių patogumu susijusių infrastruktūrinių sprendimų. Pavyzdžiui, šalia Marijampolės, ties A5 ir A7 kelių susikirtimu, numatyta net 11 ha dydžio automobilių aikštelė ilgalaikiam ir trumpalaikiam stovėjimui. Joje tilps 234 sunkvežimiai ir daugiau kaip 100 lengvųjų automobilių.
„Šis kelias buvo pramintas mirties keliu – jame dėl didelės apkrovos ir tik dviejų eismo juostų įvyksta skaudžių avarijų, susiduriama su laukiniais gyvūnais, todėl, ruošdami rekonstrukcijos projektus, didelį dėmesį skyrėme tiek vairuotojų, tiek laukinės gamtos gerovei užtikrinti. Vienas iš pavyzdžių – numatoma pastatyti pirmąjį tokį Lietuvoje žaliąjį tiltą. Tai gyvūnams skirtas migracijos koridorius virš automagistralės, kuriuo jie saugiai galės patekti iš vienos kelio pusės į kitą“, – apie „Via Baltica“ ruožo rekonstrukcijos projektą papasakojp M. Jokubauskis.
Pabaigtuvės – 2024-aisiais
Anot prof. dr. I. Meidutės-Kavaliauskienės, atnaujintas magistralinis kelias ne tik sumažins avarijų tikimybę, bet ir pagerins susisiekimo kokybę: vietinis transportas bus atskirtas nuo tranzitinio, dėl didesnio skaičiaus eismo juostų ir didesnio greičio sutrumpės kelionės laikas, sumažės spūsčių, o transporto srautai galės sklandžiau įsilieti į magistralę.
Pasak Kelių direkcijos, atlikus visus rekonstrukcijos darbus, magistralinio kelio ruožas nuo Marijampolės iki sienos su Lenkija (nuo 56,83 iki 97,06 km) atitiks tarptautiniam kelių tinklui keliamus eismo organizavimo ir saugos reikalavimus.
Šiuo metu HISK suprojektuotuose ruožuose nuo 72,50 km iki 79 km ir nuo 79 km iki 85 km jau vyksta rangos darbai.
Šie skaitmenizuoti rekonstrukcijos projektai buvo įvertinti kaip geriausi susisiekimo infrastruktūros projektai prestižiniuose apdovanojimuose „Skaitmeninė statyba 2023“.
Apie 40 km besitęsiančio „Via Baltica“ ruožo rangos darbus pabaigti planuojama 2024 m. gale.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilnius perėmė Europos žaliosios sostinės titulą
Trečiadienį Vilnius oficialiai tapo 2025 metų Europos žaliąja sostine. Kaip praneša Vilniaus miesto savivaldybė, iškilmingos ceremonijos metu šis titulas perimtas iš Valensijos. ...
-
Žiniasklaida: trečiadienį buvo sutrikusi GMP ryšio linijų veikla
Trečiadienį buvo sutrikusi dalies Greitosios medicinos pagalbos (GMP) tarnybos ryšio linijų veikla, praneša portalas lrytas.lt. ...
-
Premjeras: planuojant didinti finansavimą gynybai diržų veržtis nereikės
Ministras pirmininkas Gintautas Paluckas sako, kad planuojant iki 2030-ųjų didinti finansavimą gynybai einamosios valstybės išlaidos nebus mažinamos. ...
-
Vilniaus rajone atnaujinamas kompostavimo dėžių dalinimas
Ketvirtadienį atnaujinamas nemokamų kompostavimo dėžių dalinimas Vilniaus rajono gyventojams, praneša savivaldybė. ...
-
Teismas: Šurajevo vaizdo įrašas apie Zuoką nebuvo politinė reklama
Komiko, visuomenininko Olego Šurajevo skundą išnagrinėjęs Regionų administracinis teismas konstatavo, kad Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) jo vaizdo įrašą apie Artūrą Zuoką nepagrįstai įvertino kaip politinę reklamą. ...
-
VTEK: Ukmergės Basanavičiaus gimnazijos direktorius Grigas supainiojo viešus ir privačius interesus
Spręsdamas toje pačioje mokykloje dirbančios sutuoktinės veiklos klausimus, Ukmergės Jono Basanavičiaus gimnazijos direktorius Saulius Grigas šiurkščiai pažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymą, konstatavo Vyr...
-
Vyriausybė nepritaria siūlymui įpareigoti mokyklas rengti apklausas dėl patyčių
Vyriausybė nepritaria praėjusios kadencijos Seimo narių siūlymui numatyti pareigą mokykloms vykdyti anonimines bendruomenių apklausas dėl smurto ir patyčių paplitimo. ...
-
Klaipėdoje – ažiotažas dėl eglutės
Klaipėdiečiai trečiadienį puolė dalintis vaizdo įrašu, kuriame užfiksuoti du vyrai, verčiantys viešoje vietoje eglutę. Žmonės piktinosi, kad vidury dienos kažkas vagia žaliaskarę, tačiau paaiškėjo, kad kalėdinę eglutę i&...
-
Vokietijos gynybos ministras: brigados dislokavimas Lietuvoje vyksta pagal planą
Vilniuje viešintis Vokietijos gynybos ministras Borisas Pistorius teigia, kad vokiečių brigados dislokavimo Lietuvoje procesas vyksta pagal planą. Anot jo, į Lietuvą perkeliamų vokiečių karių skaičius auga lygiagrečiai su šalyje kuriam...
-
Sostinės Karaliaus Mindaugo tiltą papuošė Ukrainos ir Lietuvos vėliavos
Ukrainoje tęsiantis Rusijos kariniams veiksmams, trečiadienį Vilniuje ant Karaliaus Mindaugo tilto dalis ukrainiečių paminėjo Vienybės dieną. ...