Ugniagesiai ieško naujų gyventojų perspėjimo sistemos prižiūrėtojų

  • Teksto dydis:

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas (PAGD) ieško naujų Gyventojų perspėjimo ir informavimo sistemos (GPIS) prižiūrėtojų.

Su konkursą laimėsiančia įmone sutartis bus sudaroma vieniems metams, numatant galimybę ją pratęsti dar dvejiem metams.

Kaip BNS sakė PAGD direktorius Remigijus Baniulis, naują paslaugos tiekėją tikimasi paskelbti jau liepos viduryje - anot jo, iki šiol vien už sistemos priežiūrą, be mokesčių mobiliojo ryšio operatoriams, mokėta apie 290 tūkst. eurų.

„Bus įmonė, kuri prižiūrės tuos serverius, kuri darys programinės įrangos atnaujinimus (...). Iš esmės apie milijoną litų per metus buvo mokama, gal dabar mažiau kainuos“, - sakė R.Baniulis.

Šiuo metu GPIS funkcijas palaiko tik mobiliojo ryšio operatoriai - sutartis su penkerius metus tai dariusia „NT Service“ nutraukta kilus įtarimų dėl jos skaidrumo. Dėl kelių „NT Service“ laimėtų konkursų įstaigose prie Vidaus reikalų ministerijos šiuo metu prokurorai vykdo tyrimą, jame įtarimai pareikšti penkiems asmenims.

PAGD vadovas tai pat informavo, kad prieš dvi savaites Aukščiausiajam Teismui konstatavus, jog ekspertai, vertinę potencialius sistemos kūrėjus, galėjo būti šališki, skirtą 100 tūkst. eurų baudą planuojama sumokėti „artimiausiu metu“. Konkursą laimėjo ir sutartį penkeriems metams 2011-aisiais pasirašė bendrovių „HNIT-Baltic“ ir „NT Service“ konsorciumas, pasiūlęs 4,3 mln. eurų kainą bei dar 434 tūkst. eurų mokestį kasmet už sistemos priežiūrą.

„Žinoma, ketiname sumokėti. Iš esmės yra suplanuotos lėšos sistemai palaikyti, (...) bet nuo liepos 1-osios, pagal priimtą įstatymą, operatoriai visus kanalus suteiks nemokamai, tai tas lėšas, kurios buvo suplanuotos operatoriams, mes ir pervesime iš biudžeto į biudžetą“, - BNS paaiškino jis.

Vidaus reikalų ministras Saulius Skvernelis, taip pat pripažinęs, kad departamentui teks sumokėti baudą, žadėjo, jog ministerija itin atidžiai stebės šį pirkimą.

„Teismo sprendimą vykdyti privalu, tad baudą teks sumokėti. Pinigai išties nemaži, tačiau kitos išeities nėra. Mes savo ruožtu irgi pažiūrėsime į šį pirkimą, jo eigą ir istoriją. Kol kas dar anksti sakyti, tačiau gali būti, jog teks pasidomėti sprendimus priėmusių pareigūnų veiksmais, aiškintis, ar juose nebuvo tyčios, piktybiškumo ir panašių elementų“, - sakė ministras, kurio žodžius BNS perdavė patarėjas viešiesiems ryšiams Tomas Beržinskas.

R.Baniulis pripažino, kad teismas, nurodęs, jog dėl ekspertų galimo šališkumo informaciją turėjo išsiaiškinti būtent departamentas, priėmė „išmintingą sprendimą“, tačiau teisinosi, kad tokios informacijos nėra įmanoma patikrinti, jei vertintojus ir potencialius tiekėjus sieja ne giminystės, o kitokie - verslo, darbiniai, draugystės ryšiai.

Šiuo metu prokurorai taip pat aiškinasi, ar sistemą prižiūrėjusiai „NT Service“ nebuvo permokėta už paslaugas. Informaciją prokuratūrai perdavusi Valstybės kontrolė nustatė, kad praėjus dvejiem metams nuo 4,3 mln. eurų vertės sutarties pasirašymo, PAGD su „NT Service“ sudarė dar vieną sutartį, pagal kurią esą permokėjo daugiau nei 145 tūkst. eurų už jau suteiktas paslaugas.

R.Baniulis šią situaciją aiškina tuo, kad departamentas privalėjo mokėti už sistemos priežiūrą papildomai, nes pirmąja sutartimi su „NT Service“ buvo tik pirkta įranga ir jos garantinė priežiūra, o antrąja - tolesnio sistemos palaikymo paslaugos.

„Valstybės kontrolės nuomonė kažkodėl buvo, kad tai (sistemos priežiūra) turi įeiti į garantinį terminą. Bet tai yra skirtingos dedamosios“, - sakė R.Baniulis.

Jis taip pat tvirtino, kad tai, ar gyventojai gaus PAGD perspėjimus, priklausys ne nuo sistemos, o nuo nustatymų telefonuose - šiuo metu deramasi su operatoriais, kad šie nustatytų reikiamus parametrus parduodami telefonais, tačiau kol kas tai daryti sutiko tik bendrovė „Omnitel“. Instrukcija, kaip pakeisti telefono nustatymus, kad šis priimtų pranešimus, galima rasti PAGD tinklalapyje.

Seimas ketvirtadienį priėmė Civilinės saugos įstatymo pataisas, kuriomis nuo liepos 1-osios mobiliojo ryšio operatoriai įpareigoti savo lėšomis palaikyti PAGD sistemos infrastruktūrą ir perspėjimo paslaugą tiekti nemokamai.

Gyventojų perspėjimo ir informavimo sistema veikia nuo 2011-ųjų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių