Švietimo ministras postą išsaugojo vieno balso persvara

Švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius antradienį išsaugojo ministro portfelį. Interpeliaciją organizavusiai opozicijai pritrūko vieno balso.

Seimas antradienį priėmė redakcinės komisijos pasiūlytą nutarimą dėl interpeliacijos, kuriuo pritarta ministro atsakymams. Už nutarimą balsavo 60 Seimo narių, prieš - 38, susilaikė - 21.

Klaidas pripažįsta

Pats G.Steponavičius, atsakydamas į opozicijos interpeliaciją teigė pripažįstantis savo klaidas, bet siūlė atsakomybę dėl nesklandumų įgyvendinant reformą prisiimti ir opozicijai - pripažįstančiai, jog reforma reikalinga, bet visais būdais ją stabdžiusiems.

„Aš pripažįstu savo klaidas, bet būkime savikritiški ir savo atžvilgiu. Ar yra bent kruopelytė atsakomybės jūsų, opozicijos atstovai, už savo žodžius ir veiksmus, tame tarpe Seime du mėnesius stabdant visais būdais, kad įstatymas būtų priimtas kuo vėliau?", - sakė ministras.

Ministras vertina, jog nepaisant, jo žodžiais, kai kurių nesklandumų, ir kurie bus taisomi, su užduotimi diegiant reformą susitvarkyta sėkmingai. G.Steponavičius taip pat tvirtina, jog interpeliacijos autorių iškelti klausimai dėl reformos rezultatų pernelyg ankstyvi, nes pirmieji teigiami poslinkiai aukštojo mokslo sistemoje pasirodys tik po kelerių metų.

„Pirmosios permainos negalėjo išsyk sukurti nei daug didesnės kokybės, nei reikšmingai pagerinti aukštųjų mokyklų būklės. Pirmieji aiškūs rezultatai, kaip ir prognozavome, bus matomi 2012 metais, o reformos tikslai bus pasiekti 2015-aisiais“, - rašoma ministro atsakyme.

G.Steponavičius teigia, kad mokslo ir studijų reforma pradėta vykdyti turint aiškius tikslus: „Modernizuodami mokslo ir studijų sistemą siekiame sudaryti sąlygas kilti aukštojo mokslo kokybei. Pagrindiniai reformos tikslai yra trys: kokybė, efektyvumas, prieinamumas. Švietimo ir mokslo ministerijos kaip reformos iniciatorės tikslas yra sudaryti sąlygas, kad visos suinteresuotos šalys ir plačioji visuomenė siektų kokybiškų mokslo ir studijų sistemos permainų ir kad tos permainos būtų įgyvendintos“.

Atmeta priekaištus

Ministerijos vadovo klausiama, kodėl abiturientams, kaip tvirtina opozicija, nebuvo suteikta galimybė tinkamai pasiruošti egzaminams, neinformuojant apie stojamųjų rezultatų reikalavimus, kodėl po reformos į valstybės finansuojamas vietas atitinkamose specialybėse šiemet neįstojo menui, sportui talentingi abiturientai.

Dėl gabių abiturientų ministras atsakė, jog stojusiesiems į menų studijas didelis svoris buvo suteiktas stojamajam egzaminui, kuriuo tikrinami specialūs jaunų žmonių gebėjimai, tačiau vien gabumų menui neužtenka - „aukštųjų mokyklų absolventams, kurie ateityje dirbs pedagoginį, administracinį ir kitokį žmonių interesams atstovaujantį darbą, privalu turėti universalų išsilavinimą ir kitas su brandžia asmenybe siejamas kvalifikacijas“.

Todėl, pasak ministro, stojamųjų egzaminų metu būtina atsižvelgti ir į bendruosius stojančiųjų gebėjimus. 2009 metais, kaip ir anksčiau, anglų ir užsienio kalbų dalykų pažymiai tam tikru balo nuošimčiu lėmė konkursinį balą, o specialiųjų gebėjimų įvertinimai stojant į muzikos, teatro, dailės studijų krypčių programas lėmė 70 procentų konkursinio balo, o stojant į audiovizualinio meno ir architektūros studijų krypties programas - 50 proc.

Prezidentė palaiko ministrą

Švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius gali ir toliau vadovauti ministerijai. Tokią nuomonę trečiadienį išdėstė Prezidentė Dalia Grybauskaitė.

„Tai pirmas ministras, kuris išdrįso imtis radikalios reformos. Ar ji yra optimali - klausimas nėra toks paprastas <...> Ar nėra padaryta klaidų? Taip yra padaryta klaidų. Bet aš iš jo (ministro - red.past.) girdžiu, kad jis sugeba įvardinti klaidas, sugeba jas taisyti, o tai yra labai gerai“, - spaudos konferencijoje kalbėjo šalies vadovė.


Šiame straipsnyje: Steponavičiusinterpeliacija

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių