- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Gegužės 6 – 8 dienomis AB „Lietuvos geležinkeliai“ darbuotojai kartu su Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnais skatins vairuotojus ir pėsčiuosius laikytis Kelių eismo taisyklių reikalavimų kertant pervažas bei įspės juos apie gresiančius pavojus. Šiemet gegužės 7-oji paskelbta Tarptautine saugaus elgesio pervažose diena.
Informaciniai bukletai, atšvaitai ir kepuraitės su bendrovės simbolika bus dalinami pavojingose Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Šiaulių geležinkelio pervažose.
Kiekvienais metais Europos Sąjungos šalyse dėl eismo įvykių pervažose žūsta keli šimtai žmonių. Lietuvoje praėjusiais metais pervažose žuvo 3, o šiemet – 2 žmonės.
Pasak įmonės vyriausiojo saugos inspektoriaus Andriaus Janušausko, atsargumas pervažose yra dažnai pamirštamas. „Vairuotojai, pamatę važiuojantį traukinį, kuriam iki pervažos dar geras šimtas metrų, matyt, pagalvoja, kad suspės pralėkti, o jei ką – traukinys pristabdys, – teigia A. Janušauskas. – Tačiau, traukinio, skirtingai nei automobilio, staigiai sustabdyti neįmanoma, nes stabdomas jis nuvažiuoja dar apie kilometrą“.
Bendrovė daug dėmesio skiria geležinkelių transporto eismo įvykių prevencijai, žmonių gyvybių ir sveikatos išsaugojimui. Tam pasitelkiamos techninės ir edukacinės priemonės. Šalia pavojingų pervažų pastatyti specialūs informaciniai stendai, įspėjantys pėsčiuosius ir vairuotojus apie pervažos kirtimo pavojus. 29 pervažos stebimos vaizdo kameromis. Geležinkelių muziejuje vykdomi edukaciniai projektai moksleiviams.
Dviejose pervažose Vilniaus mieste pradėti bandomieji saugos sistemų, paremtų naujausiomis technologijomis, diegimo projektai. Subačiaus-Juodojo kelio ir Pavilnio-Žemosios gatvių pervažose šiais metais planuojama įdiegti saugos sistemą, kuri laiku informuos traukinio mašinistą apie pervažoje pastebėtą kliūtį bei iki minimumo sumažins galimybę transporto priemonei pervažiuoti pervažą degant draudžiamam šviesoforo signalui.
Traukinyje bus sumontuota speciali įranga, kuri leis traukinio mašinistui matyti pervažos, prie kurios artėjama, vaizdą. Tiesioginį vaizdą iš pervažos bus galima matyti iki jos likus ne mažiau kaip 2,5 kilometro. Ši sistema leis traukinio mašinistui įvertinti esamą situaciją pervažoje ir, reikalui esant, priimti sprendimą mažinti greitį arba stabdyti traukinį.
Saugos sprendimų diegimas šiose pervažose – bandomasis projektas. Pasiteisinus sprendimams, bus svarstoma juos diegti ir kitose Lietuvos geležinkelių pervažose.
Pažymėtina, kad visi eismo įvykiai geležinkelio pervažose kyla dėl vairuotojų ir pėsčiųjų, pažeidusių Kelių eismo taisyklių reikalavimus, kaltės, kai nepaisoma kelio ženklų, šviesoforo ar garsinės signalizacijos.
Vairuotojai, važiuojantys per geležinkelį neleistinoje vietoje, lenkdami kitas transporto priemones, sustojusias prieš pervažą praleisti traukinio užsitraukia 300-500 Lt baudą. Panašias sumas pažeidėjai turi pakloti ir įvažiavę į pervažą esant draudžiamam šviesoforo ar budėtojo signalui arba kai užtvaras nuleistas ar tik pradeda leistis. Be to, jiems gali būti atimta teisė vairuoti transporto priemones nuo dviejų iki keturių mėnesių. Geležinkelio pervažose vaizdo stebėjimo kamerų užfiksuoti Kelių eismo taisyklių pažeidimai yra pagrindas nubausti automobilio savininką, kadangi tokio tipo medžiaga yra pateikiama policijai.
Pėstieji geležinkelio pervažose Kelių eismo taisykles pažeidžia dar dažniau negu vairuotojai, nes greičiausiai mano, jog raudonas šviesoforo signalas dega tik vairuotojams, o pėstiesiems jis negalioja. Raudonas šviesoforo signalas geležinkelio pervažoje reiškia tą patį, kaip ir bet kurio kito šviesoforo raudonas signalas, o bauda jam degant kirtus pervažą – 80 Lt.
„Užtektų laikytis vienos pagrindinės taisyklės – degant raudonam šviesoforo signalui ir skambant garsiniam signalui nevažiuoti ir neiti į pervažą“, – tvirtina A. Janušauskas.
Saugaus elgesio pervažose klausimas aktualus ne tik Lietuvoje, bet ir kitose šalyse. Pirmoji saugaus elgesio pervažose diena (angl. The International Level Crossing Awareness Day) buvo paminėta 2009 m. Projekte dalyvauja Europos Sąjungos valstybės, Izraelis, Australija, Naujoji Zelandija, Indija, Pietų Afrikos Respublika ir kitos šalys.
Raginama visus vairuotojus ir pėsčiuosius būti dėmesingus ir laikytis saugaus elgesio reikalavimų.
Ar žinote?
Lietuvoje yra 538 pervažos. Jose kasmet įvyksta daugiau nei 10 įvykių.
Traukinio stabdymo kelias yra daugiau nei dešimt kartų ilgesnis, nei automobilio. Staigiai stabdomas traukinys dar nuvažiuoja bent 1 km.
Ypatingai pavojingi yra prasilenkiantys traukiniai – pervažoje praleidę vieną traukinį, žmonės nepagalvoja, kad kitu keliu gali lėkti dar vienas, nekantraudami važiuoja arba eina ir tampa aukomis. Juos parbloškia antrasis traukinys, kurio nesimatė ir nesigirdėjo.
Europos Sąjungoje 99 proc. visų nelaimių pervažose įvyksta dėl vairuotojų ar pėsčiųjų, nepaisančių Kelių eismo taisyklių reikalavimų, kaltės.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pralaimėjusio teismus „Jedinstvo“ lyderio negali išsiųsti iš Lietuvos: paaiškino, kodėl
Valerijaus Ivanovo prorusiška organizacija „Jedinstvo“ priešinosi Lietuvos nepriklausomybei ir šturmavo Aukščiausiosios Tarybos rūmus. Prabėgo daugiau nei trys dešimtmečiai. ...
-
Nuo karo tarnybos atleidžiama vis daugiau jaunuolių: skaičiai stebina10
Pernai šaukimus atlikti privalomąją karo tarnybą gavo 372 Kėdainių rajono savivaldybėje gyvenantys jaunuoliai, o ją atliko tik 46, rašo portalas „Rinkos aikštė“. ...
-
Vilijampolėje atidaryti Savarankiško gyvenimo namai1
Ilgą laiką neramaus būdo gyventojais garsėjęs bendrabutis Vilijampolėje, Lampėdžių gatvėje, pasikeitė neatpažįstamai. Penktadienį duris atvėrė iš pagrindų rekonstruotas pastatas – Savarankiško gyvenimo namai. Kaip prane&sca...
-
Netektis medikų bendruomenėje: mirė jauna Klaipėdos gydytoja1
Pirmadienį medikų bendruomenę sukrėtė liūdna žinia – mirė Klaipėdos gydytoja Aurelija Gestautienė. ...
-
Ne visų norai pildosi: įkrovimo stotelė yra, bet elektromobilio dar teks palaukti?2
Nors Kalėdos praeity, bet Biržuose tebepildomos svajonės. Ketverius metus rajono valdžia iš biudžeto atseikėja pinigų seniūnų svajonėms. Seniūnijas reitinguoja patys seniūnai, lėšų svajonėms gauna tik prizininkai. Šiemet pir...
-
Fizinį smurtą prieš vaiką pateisina trečdalis žmonių, pusė pateisina ir fizines bausmes
Fizinį smurtą prieš vaiką dažnose situacijose pateisina trečdalis ir daugiau apklaustųjų, fizines bausmes pusė vis dar laiko laiko auklėjimo priemone, rodo vaiko teisių gynėjų užsakymu atliktas „Spinter tyrimų“ reprezentatyvus ...
-
Ikimokyklinio ugdymo plėtra Vilniaus rajone: daugiau vaikų lankys Nemenčinės darželį
Nemenčinės vaikų lopšelyje-darželyje bus steigiamos trys ankstyvojo ikimokyklinio ugdymo grupės lietuvių, lenkų ir kt. ugdomosiomis kalbomis vaikams nuo vienerių metų. Šiam sprendimui pritarė Vilniaus rajono savivaldybės taryba. ...
-
Vilniuje vyks protesto akcija prieš planus kelti viešojo transporto bilietų kainas2
Vilniuje, Europos aikštėje, kitą savaitę vyks protesto akcija prieš Vilniaus miesto savivaldybės planus didinti viešojo transporto bilietų kainas. ...
-
Po migrantų stovyklos pasieniečių mokyklos stadionas – apgailėtinos būklės: primena bulvių lauką
Deimantė Grikštaitė ir Matas Dringelis metus trunkančius mokslus Pasieniečių mokykloje jau įpusėjo. Juos baigusi mergina norėtų dirbti pasienio punkte, tikrinti dokumentus, o vaikinas – patruliuoti prie sienos. ...
-
Prasideda ketvirtokų nacionaliniai mokinių pasiekimų patikrinimai1
Lietuvos mokyklose antradienį prasideda Nacionalinis mokinių pasiekimų patikrinimas, jame dalyvaus per 28 tūkst. ketvirtos klasės mokinių. ...