- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilių parkavimo problema, ypač senos statybos daugiabučių kvartaluose – amžina problema. Vakare pastatyti mašiną kieme įprastai nėra kur. Bet kai kurie vairuotojai nusispjauna į taisykles, automobilius stato ant vejos, šaligatvių, užstato net įėjimus į daugiabučius. O jeigu kas sudrausmina, pasipiktinę klausia, o tai kur man statyti? Yra ir tokių kiemų, kur namo komendantais save pasiskyrę žmonės neleidžia parkuotis svetimiems, įspėja rašteliais už valytuvų ar net padangas nuleidžia. Pasitaiko ir tokių, kurie namo kieme dažais ar kėde pasižymi stovėjimo vietą. Ar tai legalu?
Vilniaus savivaldybės infrastruktūros grupės vyresnioji patarėja Vaida Bončkienė papasakojo, kada žmonės gali daugiabučio kieme turėti nuosavą parkavimo vietą.
– Kokių būdų prisigalvoja žmonės pasižymėti savo vietas daugiabučių kiemuose?
– Įvairiausių būdų: nuo kėdžių pastatymo iki papildomų lentelių, valstybinio numerio ženklinimo.
– Kada žmogus gali pasižymėti savo vietą daugiabučio kieme?
– Gali pasižymėti, jeigu jis valdo, jeigu tai – jo nuosavybė arba nuomos pagrindu valdo tą stovėjimo vietą.
– Pavyzdžiui, stovi daugiabutis, kaip jam dabar valdyti tą savo žemę? Ką jis turi daryti? Įkurti bendriją? Kaip jam išsinuomoti tą žemę?
– Taip, gali įkurti bendriją. Yra vykdoma Kaimynijų programa. Padeda savivaldybė. Ji prisideda prie sklypo formavimo. Tada galėtų išsinuomoti ir užsidaryti užtvaru, savo reikmėm naudotis.
– Ar tada jau pati bendrija sprendžia, kaip pasiskirstyti tas stovėjimo vietas?
– Taip, pati bendrija.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Jeigu yra bendrija ir tą vietą išsinuomoja, ar ta vieta turi būti kažkaip pažymėta įvažiuojant į kiemą?
– Taip, tada turi būti pažymėta nustatyta tvarka. Gali būti kelio ženklai, ženklinimas – „Rezervuota vieta“. Pats sklypo nuomininkas ar savininkas pasirenka ženklinimą.
– Ar galima įsirengti kelio užtvarą?
– Taip.
– O jeigu valdo savivaldybė?
– Tokiu atveju, vietos – bendramiestinės. Jų negalima be savivaldybės leidimo paženklinti arba pastatyti ženklo „Rezervuota“.
– Ar tuose daugiabučių kiemuose statyti automobilį gali bet kas: svečiai, kitų daugiabučių gyventojai?
– Taip, visi, gyventojai, atvykę svečiai.
– Jeigu žmogus pasižymėjo tą vietą, ar gali kiti statyti?
– Jeigu pasižymėjo be leidimo, tai bet koks ženklinimas: valstybiniai numeriai, lentelės, kad tai – privatu ir panašiai, neturi teisinės galios. Kadangi kelių eismo taisyklėse (KET) toks ženklinimas – nėra numatytas.
– Jeigu žmogus dažais ant asfalto nusipiešė savo automobilio valstybinius numerius ar kėde pasižymėjo, ar pastatė kažkokį ženklą, kad čia statyti negalima, tačiau tą kiemą valdo savivaldybė. Ką savivaldybė tokiais atvejais daro?
– Imamės priemonių, atliekame tyrimą. Jeigu nustatome, kas tai atliko, tada įpareigojame pašalinti priemones. Jeigu ne, tada patys pašaliname.
– Jeigu daugiabučio bendrijos pirmininkas sugalvoja, kad kiemas yra jų, nes jis – pirmininkas. Ar gali tas daugiabučio pirmininkas vaikščioti ir žmonėms už automobilių valytuvų kišti lapelius, kad stovėti draudžiama arba net padangas nuleidinėti?
– Tikrai negali. Vairuotojai vadovaujasi KET. Jeigu jokių draudimų nėra, nėra pažymėtų rezervuotų vietų, tai tokiu atveju – jis turi teisę parkuotis. Bendrijos pirmininkas tiesiog savavališkai vykdo veiksmus, ypač jeigu gadina turtą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?14
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių32
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
Pasaulį išgelbėti turėjusi prekė Lietuvoje patraukli vis mažiau11
2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiem...
-
„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs2
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra page...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...