- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Su pavasariu be malonių akimirkų, ilgėjančių dienų ir vis dažniau išlendant saulei, pasirodo ir duobės gatvėse. Ar apgadinus automobilį duobėtame kelyje yra galimybė prisiteisti kompensaciją dėl žalos atlyginimo papasakojo advokatas Edmundas Rusinas.
– Ar pataikius į duobę ir apgadinus savo automobilį galima prisiteisti kompensaciją? ir kokie būtų tie pirmieji žingsniai?
– Iš tiesų taip, galioja bendra civilinės atsakomybės praktika, tai yra, kelio savininkas privalo atlyginti nuostolius, kuriuos patiria transporto priemonės valdytojas, tas asmuo, kuris įvažiavo į duobę. Ar visais atvejais atlyginama, tai priklauso nuo to, ar ta vieta kažkokiu būdu pažymėta, ar vairuotojas gali kažkokiu būdu tai pamatyti, ar ne. Jeigu ne, tokiu atveju, pagal teismo praktiką, teisės aktus egzistuoja priežastinis ryšys tarp žalos, kuri padaryta automobiliui, ir tarp tos duobės, dėl kurios atsirado ta žala.
– Tai visų pirma, reikėtų apsidairyti, ar buvo ženklai, kad duobėtas tas kelias, ar ne. Taip?
– Ir taip, ir ne. Iš tiesų duobės gali būti pažymėtos ženklais, gali būt įvairiais stoveliais, kitais ženklais, kurie parodo tą problemą.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– O jeigu nebuvo tokio žymėjimo, tai kokių veiksmų reikia imtis įvažiavus į duobę ir jau apgadinus automobilį?
– Svarbiausia nusiraminti. Šitoj vietoj ta problema neišsispręs akimirksniu. Ką mes turim padaryt, tai užfiksuoti žalą. Rekomenduojame užfiksuoti tą vietą, kur padaryta žala. Ne tik pačią transporto priemonę, bet ir vietą, teritoriją, kurioje tai įvyko. Kad vėliau įrodinėjant matytų, ar nebuvo kažkokių ženklų, kurie informavo apie tai, o galbūt jie buvo, tai ta vieta turi būt fiksuota. Dažniausiai ir policijos pareigūnai pataria, kad nekviestumėte policijos, nes jie turi svarbesnių dalykų. Iš dalies galima sutikti su pareigūnais, bet tam tikrais atvejais, kada asmuo neturi „Kasko“ draudimo, tai be policijos įvykio užfiksavimo gali būti problemų įrodinėjant patį faktą. O jeigu bus kviečiama policija, jie surašo atitinkamą protokolą. Tai traktuojama, kaip eismo įvykis. Ir tie dokumentai po to tampa pagrindu reikalauti žalos atlyginimo.
– Tai šiuo atveju, jeigu yra „Kasko“ draudimas, tai ramu? Žmogus gali nefiksuoti to įvykio, nepranešinėti policijai, nes šiuo atveju tolimesnis bendravimas vyksta su draudimu ?
– Teisingai, bet egzistuoja draudikų sąlygos, kuriose, pavyzdžiui, patvirtinta konkreti suma, nuo kurios policiją kviesti būtina. Jeigu padangos žala didelė, na ne 100-200 eurų, o virš 500 eurų, tada, jeigu nėra policijos, tai netraktuojama, kaip draudiminis įvykis.
– Tai kada galima tikėtis tos kompensacijos? Kokia turi būti padaryta žala?
– Manau, kompensacijos galima tikėtis visada, kada faktiškai patirta žala. Svarbu pasirinkti teisingą subjektą. Šiuo atveju – gatvės savininką, valdytoją. Kaip taisyklė, jeigu tai – vietinės reikšmės keliai, tai – savivaldybė. Ir kreipiantis į savivaldybę viskas turėtų išsispręsti. Jeigu neišsisprendžia, tada – ginčo teisena.
– Tai kokia yra ta bylų praktika, ar žmonės prisiteisia?
– Praktika pakankamai palanki vairuotojams. Priklauso nuo faktinių aplinkybių, nuo situacijos, ar tikrai asmuo negalėjo pamatyti toje vietoje esančios duobės. Jeigu negalėjo, o gatvės savininkas aiškus, tai teismai tokias žalas priteisia.
– Ar tokios bylos dažnos?
– Jų yra nemažai. Dažnai kyla ginčas dėl to, kas turi atsakyti, nes savivaldybė teikia, kad jie turi sutartį su įmonėmis, kurios turėtų tvarkyti, bet netvarko, tai jie turėtų atsakyti. Bet pagal teismų praktiką, pagal dažniausiai esamą teisinį reglamentavimą, tai atsakovas, atsakomybės subjektas yra gatvės savininkas – savivaldybė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“2
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...