- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Skaitmeninės rinkodaros agentūra „SuperYou“ ir rinkos tyrimų bendrovė „Kantar“ trečius metus iš eilės pristato išsamią Lietuvos influencerių rinkodaros analizę. Naujausiame tope rikiuojasi populiariausi praėjusių metų vardai socialiniuose tinkluose ir išryškinama, kuriems jų didžiausią prielankumą reiškė ne tik socialinių tinklų vartotojai, bet ir jų užsakovai – rinkodaros bei komunikacijos ekspertai.
„Instagram“ platformoje pirmoji vieta trečius metus iš eilės atiteko Karolinai Meschino, antroji – Mantui Katleriui, trečioji – Rolandui Mackevičiui.
„Facebook“ geriausių įvertinimų vėl sulaukė Beatos virtuvės paskyra, antroje vietoje – „Baby blog“, į trečiąją pakilo Jurga Baltrukonytė.
„Youtube“ įtakingiausiųjų sąrašo viršuje rikiuojasi „deMiko“, „Safo“ ir „WhyDoto“
Influencerių sėkmę augina teigiama reputacija ir lankstumas
Komentuodamas 2021-ųjų influencerių reitingą, tyrimo organizatorės „SuperYou“ vadovas Mindaugas Lataitis išskiria reputacijos kriterijų, pabrėždamas, jog tam įtakos turi tiek ūgtelėjusi rinka ir didėjanti konkurencija, tiek vis aukštesni prekių ženklų lūkesčiai.
„Bendra tendencija, kurią išryškino atlikta analizė, yra akivaizdi – labai svarbus dėmesys vis dar skiriamas influencerio reputacijai. Neatmetama, jog tai gali būti susiję ir su keliais praėjusių metų skandalais, į kuriuos įsivėlė ar sukėlė socialinių tinklų ryškiausieji. Vertinant visus rezultatus, akivaizdu, kad vidurkiai augo beveik visuose veiklos aspektuose. Tai reiškia, kad reikalavimai influenceriams tik didėja“, – naujausias tendencijas komentuoja M. Lataitis.
Tuo metu agentūros projektų direktorė Gabija Pilipavičiūtė pastebi, jog rinkodaros specialistams ne mažiau nei reputacija svarbūs ir kiti kriterijai. Pavyzdžiui, influencerių kuriamas turinys, iš kurio tikimasi kokybės ir priimtinumo prekių ženklo auditorijai. Čia, G. Pilipavičiūtės manymu, svarbios visos turinio kūrimo dedamosios: vaizdinė medžiaga, story formato pasakojimai, tekstų konstrukcijos ir t. t.
„Kai rinkodaros specialistai sprendžia – bendradarbiauti su influenceriu ar ne, visi šie kriterijai tampa reikšmingais argumentais. Pastebėčiau ir dar vieną bruožą, kuris dažnai įtikina rinktis vieną ar kitą nuomonės formuotoją. Tai – tarpkanališkumas. Tyrimo rezultatai rodo, jog turime influencerių, kurie išlaiko aukštas pozicijas tiek „Instagram“, tiek „Youtube“ dešimtukuose, tačiau tarp šių kanalų puikiai laviruoja, nedubliuoja turinio ir geba skirtingoms auditorijoms skirti skirtingas žinutes. Pasitaiko ir tokių influencerių, kurie tą pačią žinutę komunikuoja skirtinguose kanaluose, tačiau puikiai adaptuoja ją pagal kanalo specifiką ir išmano, koks formatas geriausiai veiks vienoje ar kitoje platformoje. Tai itin svarbu, jei prekių ženklas nori pasiekti platesnę auditoriją“, – įsitikinusi G. Pilipavičiūtė.
Rolandas Mackevičius. / T. Biliūno / BNS nuotr.
Populiariausiu socialiniu kanalu išlieka „Instagram“
Trečius metus prie analizės aktyviai prisidedančios tyrimų bendrovės „Kantar“ rinkos tyrimų ir įžvalgų direktorė Renata Sadunišvili pasakoja, jog praėję metai tik užtvirtino 2020-ųjų tyrimo rezultatus:
„Suskaičiavome, jog 73 proc. rinkodaros specialistų 2021-aisiais naudojosi influencerių rinkodara. Palyginimui, 2020-aisiais tokių buvo 75 proc. Tik 27 proc. apklaustųjų vis dar nesiryžta išbandyti influencerių naudos jų prekių ženklams. Tyrimas taip pat parodė, jog tarp svarbiausių socialinių tinklų bendradarbiaujant su influenceriais, „Instagram“ išlieka užtikrintai pirmaujančiu – jame veikiančių turinio kūrėjų paslaugomis naudojosi 94 proc. rinkodaros specialistų“, – pažymi R. Sadunišvili.
Kitų kanalų populiarumo rikiuotė, pasak „Kantar“ rinkos tyrimų ir įžvalgų direktorės, taip pat nesikeičia, o rezultatų svyravimai – nežymūs. Tiesa, kiek ryškesnis pokytis pastebimas vertinant ne taip seniai atsiradusį socialinį tinklą „TikTok“. Priešingai nei tikėtasi, šio kanalo populiarumas nuo 12 proc. 2020 metais smuktelėjo žemyn iki 7 proc. 2021-aisiais.
Taip pat R. Sadunišvili pastebi, jog praėjusiais metais prekių ženklai daugiau dėmesio skyrė ilgalaikių partnerysčių vystymui.
„Įdomu, kad 10 procentinių punktų pakilo ilgalaikis bendradarbiavimas su įžymybėmis, 8 procentiniais punktais – su mikroinfluenceriais. Tai rodo, jog prekių ženklai vis atsakingiau renkasi, su kuo bendradarbiauti, ir šį bendradarbiavimą mato kaip neatsiejamą ilgalaikės rinkodaros strategijos dalį“, – komentuoja tyrimų ekspertė.
Kaip sudaromas influencerių reitingas?
Influencerių TOP 10 sudarytas pasitelkus du skirtingus kiekybinio tyrimo metodus: antrinių duomenų rinkimas ir analizavimas bei apklausos. „Instagram“, „Facebook“ ir „Youtube“ platformų antrinių duomenų rinkimas vyko 2021 metų birželio–lapkričio mėnesiais, o pirmiausiai analizuoti viešai prieinami ir matomi influencerių duomenys: sekėjų skaičius, žmonių įsitraukimas į turinį (video peržiūros, komentarai) bei kuriamo ir auditorijoms atiduodamo turinio kiekis.
Lygiagrečiai atlikta rinkodaros specialistų apklausa, apėmusi visų verslo sektorių atstovus, bei socialinių tinklų vartotojų apklausa. Ekspertų apklausoje orientuotasi į turinio paveikumo, tekstų ir vizualų kokybės, taip pat įtaigumo ir paveikumo kriterijus. Tuo metu socialinių tinklų vartotojų teirautasi apie nuomonės formuotojų reputaciją ir tai, kiek juos galėtų rekomenduoti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
E. Dragūnas prisiminė skandalą sukėlusią frazę: man neleido nei pasisakyti, nei pasiaiškinti
2022 metais prasidėjus karui Ukrainoje, grupės „SEL“ lyderis Egidijus Dragūnas socialiniuose tinkluose pareiškė, jog šis žmonių gyvybes pasiglemžiantis reiškinys – „natūralus planetos išvalymas“...
-
A. Švilpauskas ir A. Oleinik atliko DNR tyrimą: norėjo įsitikinti, ar ne broliai
Lietuvos muzikos padangėje: naujas duetas, kokio muzikos mylėtojai jau seniai nematė ir negirdėjo! Du žinomi atlikėjai: Arnas Švilpauskas ir Anatolijus Oleinik suvienijo jėgas pasivadindami „NeBroliais“, dueto gimimui pasirinkdami tra...
-
Šveicarai balsuos dėl finansavimo 2025-ųjų „Eurovizijai“1
Bazelio rinkėjai sekmadienį spręs, ar galima išleisti dešimtis milijonų eurų viešųjų lėšų 2025-ųjų „Eurovizijos“ dainų konkursui organizuoti – oponentai šią galimybę vadina viešųjų i&s...
-
L. Suodaitis: maisto išmetimas man yra didelė nepagarba gamtai ir įdėtam darbui6
Žinomas verslininkas, LNK projekto „Kaukės“ penktojo sezono komisijos narys Laurynas Suodaitis neslepia – kulinarija yra jo aistra, tačiau maisto švaistymo problema jam kelia ne tik nerimą, bet ir daugybę klausimų. Kodėl pasauli...
-
Šveicarijos regionas balsuos dėl išlaidų „šventvagiškai“ 2025 m. „Eurovizijai“3
Bazelio rinkėjai sekmadienį spręs, ar išleisti dešimtis milijonų dolerių 2025 metų „Eurovizijos“ dainų konkursui surengti, oponentai smerkia viešųjų lėšų „švaistymą“ nepadoriam muzikos reng...
-
Jungtinėje Karalystėje įvyko L. Payne'o laidotuvės
Į garsios vaikinų grupės „One Direction“ nario Liamo Payne'o (Lajemo Peino), kuris praėjusį mėnesį mirė nuo daugybinių sužalojimų, patirtų iškritus iš viešbučio trečiojo aukšto Buenos Airėse, laidotuve...
-
Filmo „Rūdys“ premjera įvyks praėjus trejiems metams po tragedijos filmavimo aikštelėje
Trečiadienį Lenkijos kino festivalyje įvyks pasaulinė vesterno „Rust“ („Rūdys“) premjera – to paties, kurio filmavimo aikštelėje prieš trejus metus per tragišką incidentą su ginklu žuvo jo operatorė....
-
N. Bunkė apie D. Zvonkaus kūrinius: jis parašė ne vieną dainą, kuri man išprognozavo ateitį2
Dainininkė ir verslininkė Natalija Bunkė šiandien turi tūkstančius gerbėjų ir renka pilnas arenas. O nesižavėti ja neįmanoma net ir tiems, kurie nėra jos muzikos gerbėjai. Žinomai moteriai užsispyrimo ir tikėjimo savo tikslais galėtų pa...
-
Dėl „90’s Disco Fest“ renginio Kaune – traukinių tvarkaraščio pakeitimai1
Dėl „90’s Disco Fest“ renginio Kaune, kuris vyks „Žalgirio“ arenoje jau ateinantį šeštadienį, „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė apie laikinuosius traukinių tvarkaraščio pakeitimus mar&scaro...
-
Asmens sargybinis papasakojo apie keistą P Diddy ritualą: paaukojęs paukštį išvengė kalėjimo?
Amerikiečių reperis Sean'as Combs'as, geriau kaip P Diddy ir Puff Daddy, likus kelioms valandoms iki išteisinimo dėl kaltinimų, susijusių su šaudynėmis Niujorko naktiniame klube 1999 m., paaukojo paukštį, teigė jo buvęs as...