Sako, kad reklama „Neik į teatrą“ – puiki: iš šio nesusipratimo naudos sulauksime visi

  • Teksto dydis:

Sostinės stenduose pasirodžiusi Lietuvos nacionalinio dramos teatro (LNDT) naujo sezono reklama ėmė sparčiai plisti socialiniuose tinkluose ir sulaukė prieštaringų vertinimų. Tai ne pirmas kartas, kai LNDT naujo sezono afišos sukelia dvejopų jausmų. Šio sezono reklamą LNK reportaže pakomentavo režisierius Oskaras Koršunovas ir komunikacijos specialistas.

Socialiniuose tinkluose naujo LNDT sezono afiša sukėlė nemenką ažiotažą. Šūkis „Neik į teatrą“ supykdė kitų teatrų atstovus, kurie teigia, kad Lietuvoje ir taip sudėtinga pakviesti žmones į spektaklius, ir kad toks šūkis – tikrai yra bloga reklama.

„Žinote, tokio pobūdžio reklama tiktų, tarkime, reklamuojant šou arba vieną spektaklį. Tai nebūtų kažkas naujo, bet tai būtų efektyvu (...). Bet kai kabo lozungas „Neikit į teatrą“, o tas dalykas vis tiek vienaip ar kitaip pasąmoningai veikia žmones – kiti apsidžiaugia, jie nenori eiti į tą teatrą: pagaliau, va! Pagaliau mane paragino neiti į tą teatrą! Tiesiog žinau, kad tai toksiškai veikia žmones. Aš žinau, kas yra propaganda ir kaip tai pasąmoningai veikia, kai visas miestas iškabintas tokių dalykų“, – pasipiktinimo neslėpė režisierius, Oskaro Koršunovo teatro (OKT) ir Vilniaus miesto teatro meno vadovas O. Koršunovas.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

Dar gruodžio 31 d. LNDT pranešė atleidžiantis iš pareigų tuometinį direktorių O. Koršunovą ir paskelbė, kad nuo šiol LNDT vadovaus trys režisieriai – Kamilė Gudmonaitė, Antanas Obcarskas ir Eglė Švetkauskaitė.

„Tai, ką aš kalbu, neturi nieko bendro su ta situacija, kuri įvyko ir kuri, beje, labai negražiai įvyko, bet čia jau atskira kalba. Nacionalinis teatras gali vartytis, kaip nori, jis gauna 14 mln., tuo tarpu kiti teatrai tikrai priklausomi nuo lankomumo, nuo apskritai populiarumo teatro kaip reiškinio ir t. t. Toks kabantis lozungas yra toksiškas, tiesiog toksiškas“, – teigė O. Koršunovas.

Tačiau dėl tokios reklamos sukluso ir dabartinis LNDT meno vadovas A. Obcarskas. „Dabar pačiam pasižiūrėjus šičia, žinote, šiurpiai viskas atrodo. Noriu pasakyti, kad tokios viešos reakcijos tikrai negalėjome tikėtis, nes mūsų pasakymas „Neik į teatrą“ vis dėlto yra mūsų sezono meninės programos užuomina, ir tik tiek. Mes ją pristatysime kitą savaitę ir laikome paslaptyje. Tiesiog labai džiaugiamės, kad iš tiesų šitie trys žodžiai priminė turbūt visai Lietuvai, kad teatras yra, kad teatro sezonai, ir ne tik mūsų teatro, o ir visų teatrų sezonai, tuoj tuoj prasidės ir reikia eiti į teatrą, turbūt.“

„Kiti teatrai, mažesni, įsižeidė“, – neigiamą šios reklamos aspektą pabrėžė vadovui žurnalistė.

„Iš tiesų dėl to tai aš esu nustebęs. Kai mes dirbome su reklamos agentūra, kuri ieškojo, kaip padėti mums ištransliuoti tą mūsų meninės programos pradžios užuominą, tikrai nemąstėme apie savo kolegas, kuriuos puikiai pažįstame, kurie lankosi pas mus teatre ir mes lankomės jų teatruose, ir nenorėjome jų įžeisti. Tai yra tam tikras, nežinau, galbūt nesusipratimas, bet iš to, manau, visi sulauksime tam tikros naudos“, – šypsojosi A. Obcarskas.

L. Balandžio / BNS nuotr.

Tiesa, tai yra ne pirmas kartas, kai LNDT dėl savo naujo sezono afišų yra priverstas reaguoti. 2011 m. žmonės buvo kviečiami į teatrus su šūkiu „Aš žudysiu“, tačiau Vilniaus savivaldybė privertė tokius plakatus dėl neigiamos reklamos nukabinti ir staigiai pašalinti iš Vilniaus miesto.

Šią savaitę pirmadienis prasidėjo nuo didžiausio skandalo ne apie politiką, ne apie tai, kad kažkoks ministras vėl kažką pasakė ar padarė, ir netgi ne apie šeimų maršą ar dar kažką, didžiausias skandalas yra apie teatrą.

„Žiūrėkite, čia klausimas yra, ką mes norime vertinti: ar mes norime vertinti pačią reklamą, ar mes norime vertinti reakciją į reklamą. Jeigu norime vertinti pačią reklamą, tai reklama turi savo tikslus, mes tų tikslų nežinome, žino užsakovai, kūrėjai, tai pagal rezultatus turbūt ir matysime. Galima spėti, kad tikslai yra pritraukti dėmesio ir parduoti bilietus. Dėmesio pritraukė. Nežinau, kada jūs paskutinį kartą darėte reportažą apie teatrą žinioms, o dabar darote. Šią savaitę pirmadienis prasidėjo nuo didžiausio skandalo ne apie politiką, ne apie tai, kad kažkoks ministras vėl kažką pasakė ar padarė, ir netgi ne apie šeimų maršą ar dar kažką, didžiausias skandalas yra apie teatrą. Kada paskutinį kartą taip buvo? Šiandien mes kalbame apie teatrą, aš gyvenime nesu sakęs komentarų apie teatro reklamą!“ – kitaip į visą šią situaciją pažvelgė komunikacijos specialistas Andrius Baranauskas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
Atsiprašau, bet jeigu dėl reklamos, jūs galite kabinti plakatus, kurie akivaizdžiai yra priešingi jūsų norams ir socialinei paskirčiai, tai gal laikas keisti reklamos agentūrą, nes tokiu būdu galite atvirkštinį rezultatą. Teatro paskirtis yra šviesti žmones ir skatinti tobulėti. Tai ką paskatins užrašas "aš žudysiu" ar "neik I teatrą "? At žinote kiek šiek tiek " pavažiavus stogais" žmonių šiuos žodžius gali suprasti tiesiogiai: tokiu būtų apie 20 procentų ir kas atsakys už pasekmes vardan menkavertės reklamos.?! Trūksta socialinės atsakomybės už savo veiksmus, gėda!

Tuo pačiu stilium

Tuo pačiu stilium portretas
Neik į teatrą. Ten nieko gero.

yja

yja  portretas
kvaila reklama, nors iš tiesų dabar net geri seni spektakliai naujoviškai su-šik-ti, su nešvankybėm vos ne porno elementais ir t t. Ne visiem tas tinka. Yra žmonių kurie nori teatre matyt grožį
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių