- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Sako, kad reklama „Neik į teatrą“ – puiki: iš šio nesusipratimo naudos sulauksime visi
-
Sako, kad reklama „Neik į teatrą“ – puiki: iš šio nesusipratimo naudos sulauksime visi
-
Sako, kad reklama „Neik į teatrą“ – puiki: iš šio nesusipratimo naudos sulauksime visi
-
Sako, kad reklama „Neik į teatrą“ – puiki: iš šio nesusipratimo naudos sulauksime visi
Sostinės stenduose pasirodžiusi Lietuvos nacionalinio dramos teatro (LNDT) naujo sezono reklama ėmė sparčiai plisti socialiniuose tinkluose ir sulaukė prieštaringų vertinimų. Tai ne pirmas kartas, kai LNDT naujo sezono afišos sukelia dvejopų jausmų. Šio sezono reklamą LNK reportaže pakomentavo režisierius Oskaras Koršunovas ir komunikacijos specialistas.
Socialiniuose tinkluose naujo LNDT sezono afiša sukėlė nemenką ažiotažą. Šūkis „Neik į teatrą“ supykdė kitų teatrų atstovus, kurie teigia, kad Lietuvoje ir taip sudėtinga pakviesti žmones į spektaklius, ir kad toks šūkis – tikrai yra bloga reklama.
„Žinote, tokio pobūdžio reklama tiktų, tarkime, reklamuojant šou arba vieną spektaklį. Tai nebūtų kažkas naujo, bet tai būtų efektyvu (...). Bet kai kabo lozungas „Neikit į teatrą“, o tas dalykas vis tiek vienaip ar kitaip pasąmoningai veikia žmones – kiti apsidžiaugia, jie nenori eiti į tą teatrą: pagaliau, va! Pagaliau mane paragino neiti į tą teatrą! Tiesiog žinau, kad tai toksiškai veikia žmones. Aš žinau, kas yra propaganda ir kaip tai pasąmoningai veikia, kai visas miestas iškabintas tokių dalykų“, – pasipiktinimo neslėpė režisierius, Oskaro Koršunovo teatro (OKT) ir Vilniaus miesto teatro meno vadovas O. Koršunovas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Dar gruodžio 31 d. LNDT pranešė atleidžiantis iš pareigų tuometinį direktorių O. Koršunovą ir paskelbė, kad nuo šiol LNDT vadovaus trys režisieriai – Kamilė Gudmonaitė, Antanas Obcarskas ir Eglė Švetkauskaitė.
„Tai, ką aš kalbu, neturi nieko bendro su ta situacija, kuri įvyko ir kuri, beje, labai negražiai įvyko, bet čia jau atskira kalba. Nacionalinis teatras gali vartytis, kaip nori, jis gauna 14 mln., tuo tarpu kiti teatrai tikrai priklausomi nuo lankomumo, nuo apskritai populiarumo teatro kaip reiškinio ir t. t. Toks kabantis lozungas yra toksiškas, tiesiog toksiškas“, – teigė O. Koršunovas.
Tačiau dėl tokios reklamos sukluso ir dabartinis LNDT meno vadovas A. Obcarskas. „Dabar pačiam pasižiūrėjus šičia, žinote, šiurpiai viskas atrodo. Noriu pasakyti, kad tokios viešos reakcijos tikrai negalėjome tikėtis, nes mūsų pasakymas „Neik į teatrą“ vis dėlto yra mūsų sezono meninės programos užuomina, ir tik tiek. Mes ją pristatysime kitą savaitę ir laikome paslaptyje. Tiesiog labai džiaugiamės, kad iš tiesų šitie trys žodžiai priminė turbūt visai Lietuvai, kad teatras yra, kad teatro sezonai, ir ne tik mūsų teatro, o ir visų teatrų sezonai, tuoj tuoj prasidės ir reikia eiti į teatrą, turbūt.“
„Kiti teatrai, mažesni, įsižeidė“, – neigiamą šios reklamos aspektą pabrėžė vadovui žurnalistė.
„Iš tiesų dėl to tai aš esu nustebęs. Kai mes dirbome su reklamos agentūra, kuri ieškojo, kaip padėti mums ištransliuoti tą mūsų meninės programos pradžios užuominą, tikrai nemąstėme apie savo kolegas, kuriuos puikiai pažįstame, kurie lankosi pas mus teatre ir mes lankomės jų teatruose, ir nenorėjome jų įžeisti. Tai yra tam tikras, nežinau, galbūt nesusipratimas, bet iš to, manau, visi sulauksime tam tikros naudos“, – šypsojosi A. Obcarskas.
L. Balandžio / BNS nuotr.
Tiesa, tai yra ne pirmas kartas, kai LNDT dėl savo naujo sezono afišų yra priverstas reaguoti. 2011 m. žmonės buvo kviečiami į teatrus su šūkiu „Aš žudysiu“, tačiau Vilniaus savivaldybė privertė tokius plakatus dėl neigiamos reklamos nukabinti ir staigiai pašalinti iš Vilniaus miesto.
Šią savaitę pirmadienis prasidėjo nuo didžiausio skandalo ne apie politiką, ne apie tai, kad kažkoks ministras vėl kažką pasakė ar padarė, ir netgi ne apie šeimų maršą ar dar kažką, didžiausias skandalas yra apie teatrą.
„Žiūrėkite, čia klausimas yra, ką mes norime vertinti: ar mes norime vertinti pačią reklamą, ar mes norime vertinti reakciją į reklamą. Jeigu norime vertinti pačią reklamą, tai reklama turi savo tikslus, mes tų tikslų nežinome, žino užsakovai, kūrėjai, tai pagal rezultatus turbūt ir matysime. Galima spėti, kad tikslai yra pritraukti dėmesio ir parduoti bilietus. Dėmesio pritraukė. Nežinau, kada jūs paskutinį kartą darėte reportažą apie teatrą žinioms, o dabar darote. Šią savaitę pirmadienis prasidėjo nuo didžiausio skandalo ne apie politiką, ne apie tai, kad kažkoks ministras vėl kažką pasakė ar padarė, ir netgi ne apie šeimų maršą ar dar kažką, didžiausias skandalas yra apie teatrą. Kada paskutinį kartą taip buvo? Šiandien mes kalbame apie teatrą, aš gyvenime nesu sakęs komentarų apie teatro reklamą!“ – kitaip į visą šią situaciją pažvelgė komunikacijos specialistas Andrius Baranauskas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Generalinis komisaras: Dainų šventės metu sostinėje papildomai dirbs 150 pareigūnų
Vykstant šimtmečio Lietuvos dainų šventei policija padidins savo pajėgumus, šventės metu sostinėje dirbs papildomai iki 150 pareigūnų, sako generalinis komisaras Renatas Požėla. ...
-
Jaunuosius keramikus įkvėpė „Kauno dienos“ antraštės2
Kauno Antano Martinaičio dailės mokyklos skulptūros ir keramikos mokytojai kartu su savo 5–12 klasių mokiniais tęsia tradiciją – kasmet kuria molinius dirbinius, kuriems impulsą suteikia įvairios laikraščio „Kauno diena“...
-
100-mečio šventė Kaune: esmė – ugdyti tautos vienybės dvasią8
Prieš 100-metį Kaune buvo surengta pirmoji Dainų šventė. Jos organizatoriams teko rūpintis net šienu. Dabar rūpesčiai – kitokie. Tačiau esmė ta pati – ugdyti tautos vienybės dvasią. ...
-
Senosios Rasų tradicijos: poros plukdo vainikus, o netekėjusios eina prie apeiginės kupolės2
Nuo ryto Neries slėnio šlaite, prie Kernavės piliakalnio susirinkusios moterys ruošėsi Rasos šventei. Pagal senąsias tradicijas, dieną iš lauko žolių ir gėlių pinami vainikai, kurie naktį bus panaudoti burtams, prane&scaro...
-
Vasaros saulėgrįža – tarp saulės laikrodžių
Vasarvidžio šventė gali būti švenčiama ne tik iš birželio 23-iosios į 24-ąją. Juk nuo birželio 20 dienos saulė ilgiausiai šildo žemę beveik visą savaitę. Todėl visiškai natūralu, kad penktadienį vakare, kai d...
-
Prasideda tris mėnesius truksiantis festivalis „Druskininkų vasara su M. K. Čiurlioniu“
Druskininkuose šeštadienį prasideda tarptautinis menų festivalis „Druskininkų vasara su M. K. Čiurlioniu“. ...
-
Tapybos genijus sujungė žvaigždžių trauka
Mikalojaus Konstantino Čiurlionio palikimo žemėlapyje – nauja stotelė. Vincento van Gogho fondo muziejuje Arlyje (Prancūzija) atidaryta paroda „Van Gogas ir žvaigždės“. ...
-
Geto gyvenimą išliejo akvarele27
Parodoje Istorinėje LR Prezidentūroje Kaune – geto gyvenimas, geto žmonės ir keturių visa tai dokumentavusių menininkų darbai, kuriuos būtina pamatyti. ...
-
Memuarų knyga „Mano draugė Anna Frank“ – nepaprasta likimo suvestų ir išskirtų draugių istorija5
Ką teko išgyventi paauglei mergaitei, negailestingos istorijos verpete sutikusiai ir praradusiai savo mylimą draugę Anną Frank – garsiausio dienoraščio, pasauliui liudijančio apie Holokausto baisumus, autorę, nužudytą nacių? Garba...
-
R. Šepetys: kiekvienas esame istorija1
„Gyvenimas yra nuolat besikeičianti istorija. Kiekvieną dieną ją papildote, permąstote, pažvelgiate kitu kampu. Diena yra istorija. Metai yra istorija. Jūs esate istorija“, – savo naujoje knygoje „Jūs esate istorija“ ra&sc...