- Valdas Pryšmantas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Danės upe Klaipėdoje šiemet pradėjus kursuoti elektriniams vandens autobusams paslauga pasiteisino, todėl kitais metais planuojama ankstinti sezoną, didinti reisų skaičių ir juos greitinti. Tačiau tokios kelionės gali būti ir brangesnės nei šiemet.
Mieste viešąjį transportą organizuojančios viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ vadovas Gintaras Neniškis sako, kad bandomasis tokių autobusų sezonas viršijo lūkesčius – nuo birželio vidurio iki spalio trukusio sezono metu jais pasinaudojo beveik 9 tūkst. keleivių.
„Reikia pripažinti, kad maršrutas viršijo lūkesčius (...) Nuo pačios pirmos dienos, kai jis startavo, iš karto pradėjo laukti eilės prie šios transporto priemonės ir rezultatai gerokai viršijo lūkesčius, ypatingai piko laikotarpiu: nuo Joninių iki Žolinių (...) Negalėjome piko metu patenkinti paklausos, kai kuriais atvejais keleivių buvo trigubai daugiau nei autobusas gali talpinti“, – teigė G. Neniškis.
Į Klaipėdos viešojo transporto sistemą integruoti du vandens autobusai kursavo šviesiu paros metu, pirmoji jų stotelė yra senamiestyje, o paskutinė – Tauralaukyje. Apie aštuonių kilometrų ilgio maršrutas prieš srovę įveikiamas maždaug per 1 val. 20 minučių, pasroviui – 10 minučių greičiau.
G. Neniškis sako, kad kitais metais siekiant patenkinti paklausą autobusų greitis gali būti padidintas, jie atliktų daugiau reisų, o jų piko metu kursuotų ir šiuo metu gaminamas trečiasis autobusas.
„Bus siekiama patobulinti laivo plaukimą, kad jis būtų truputėlį greitesnis, kad per pakeitimus išloštume 15–20 minučių per vieną ratą, kad vienas autobusas galėtų atlikti ne keturis, o penkis reisus per dieną, daugiau reisų atsirastų. Diskutavome, kad piko laikotarpiu būtų prasminga paleistų ir trečią laivą“, – BNS sakė G. Neniškis.
Be to, kitais metais svarstoma ankstinti sezoną, esant palankioms oro sąlygoms jis galėtų prasidėti gegužės viduryje.
Anot G. Neniškio, 54 proc. keleivių už kelionę atsiskaitė banko kortele, todėl daroma prielaida, jog jie nėra klaipėdiečiai. Dėl didesnio keleivių srauto šiemet lūkesčius viršijo ir finansiniai rezultatai – patirta 16 tūkst. eurų nuostolių – triskart mažiau nei tikėtasi.
„Buvo skaičiuojama, kad maršruto nuostoliai sieks apie 50 tūkstančių, o realiai gavosi tik apie 16 tūkstančių. Tai realiai keleivių srautas buvo gerokai didesnis. Nuostolis buvo planuotas, nes iš esmės tai buvo politinis sprendimas padaryti kainą mažesnę nei yra rinkos kaina“, – sakė G. Neniškis.
Kelionė autobusu keleiviams šiemet kainavo 3 eurus, turintiems klaipėdiečio kortelę – 2,4 euro, vaikams – 1,5 euro, o turintiems teisę į didesnę lengvatą – 60 centų. G. Neniškis sako, kad kainos bus peržiūrimos ir kitą sezoną gali keistis siekiant subalansuoti sąnaudas ir pajamas.
„Su tokia kaina jis net su 100 procentų užpildymu negali būti pelningas (...) Reikia galvoti ir apie komercinę sėkmę, kad pajamas ir sąnaudas daugiau mažiau kitais metais subalansuotume, greičiausiai bus peržiūrimi tarifai šiais metasi“, – teigė jis.
Elektriniai vandens autobusai praėjusį sezoną kursavo nuo 8 val. ryto iki 9 vakaro, kiekviename iš jų yra 10 sėdimų vietų ir viena vieta neįgaliajam vežimėlyje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus
Klaipėdoje vyrui patekus į progimnaziją ir pavogus moksleivių telefonus, švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas teigia, kad stiprinant ugdymo įstaigų saugumą, svarbiausia užtikrinti aplinkos stebėjimą ir patekimo į pastat...
-
Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą
Baigiantis Švyturių metams Neringoje ir Klaipėdoje bei minint senojo Nidos švyturio įžiebimo 150 metų sukaktį, Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius tech“) mokslininkai nustatė tikslią senojo švyturio viet...
-
Modernus „Vaikystės sodo“ darželis: naujos erdvės vaikams Klaipėdos centre1
Įvairūs moksliniai tyrimai rodo, kad kokybiškas ankstyvasis ugdymas yra itin svarbus ikimokyklinio amžiaus vaikų raidai ir jų ateities sėkmei. Šis ugdymas yra tvirtas pamatas, ant kurio formuojasi vaikų intelektinis, emocinis ir socialinis...
-
Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai
Į gruodį vyksiantį Kalėdų eglučių kiemelio konkursą užsiregistravo net 45 klaipėdiečių organizacijos. Lapkričio 20-oji buvo paskutinė registracijos diena, tačiau dar devynių dalyvių sulaukta kitą dieną, terminui jau oficialiai pasibaigus. ...
-
„Pražuvusi Klaipėda“ nukeliavo į sandėlį3
Ne vienerius metus klaipėdiečiams rodęs, kaip šiame mieste gyventa prieš kelis šimtus metų, kūrinys dingo iš įprastos vietos. Šioje tvirtovės įtvirtinimų vietą ženklinančiame plote netrukus bus įrengtas kitas akc...
-
Lietuvos kariams – padėka ir pagarba
Žvarbų penktadienio vidurdienį klaipėdiečiai kartu su kariais atžygiavo į Kruizinių laivų terminalą, kuriame vyko Lietuvos kariuomenės 106-ųjų atkūrimo metinių ceremonija. Skambėjo sveikinimo kalbos, aidėjo salvės, virš susirinkusiųj...
-
Terminalo pavadinimas – ne vienas
Kruizinių laivų terminalas gali būti vadinamas dvejopai – ne tik visiems įprastu oficialiu pavadinimu, bet ir kitu – Karo ir kruizinių laivų terminalu. Taip esą nuspręsta dėl to, kad šiame terminale švartuojasi ne tik kruizin...
-
Uostamiestyje lapus šluos ir gruodį1
Rudeninių lapų šlavimo ir išvežimo darbai vyks iki gruodžio vidurio. Šią savaitę vien iš Skulptūrų parko išvežta net 20 tonų lapų. Didžioji dalis šaligatvių – nuvalyti, pamažu valomi ir kiti parkai ...
-
Kam važiuoti į Laplandiją, jei turime Palangą?!3
Nuo jaukių vakarienių, pramogų šeimai iki energingų renginių ir fejerverkų – šventiniu laikotarpiu Palanga stengiasi patenkinti kiekvieno poreikius. Šiųmetis švenčių laukimas mylimiausiame kurorte prie jūros bus pers...
-
Lapkričio pabaiga – nežiemiška
Sinoptikų pranešimai pajūryje gyvenantiems žmonėms neleidžia tikėtis nei didesnių šalčių, nei ypatingos šilumos. Viskas bus taip, kaip ir paprastai būna lapkričio gale – stiproki vėjai vaikys debesis, o kai jie nurims, ga...