- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sujungus dvi Klaipėdos profesinio mokymo mokyklas nuo praėjusių metų jų bazėje įkurtas Jūrinio sektoriaus darbuotojų rengimo centras, kuris rengia ir uosto darbuotojus.
Yra ir deficitinių specialybių
Iki 2020 m. Klaipėdoje atskirai veikė eilinius jūreivius rengusi Laivininkų mokykla bei laivų remontininkus rengusi Laivų statybos ir remonto mokykla.
Klaipėdos laivininkų mokykla rengė jūreivius, motoristus, motoristus–elektrikus, laivų virėjus, ekspeditorius.
Kiekviena iš šių profesijų buvo reikalinga ir pakankamai paklausi. Keturios iš jų ypač reikalingos laivuose.
Klaipėdos laivų statybos ir remonto mokykla rengė laivų remonto srityje ypač reikalingus specialistus – laivų korpusų surinkėjus, suvirintojus, laivų sistemų ir įrenginių montuotojus. Šių specialistų Klaipėdos laivų statybos ir remonto įmonėse nuolat trūkdavo. Mat mokyklą baigę jaunuoliai, kiek įgiję praktikos, o kai kurie net ir „žali“, išvykdavo dirbti į užsienio laivų statyklas.
Gabių laivų remontininkų išskėstomis rankomis laukė Skandinavijos ir kitų Vakarų Europos šalių laivų statytojai.
Kitos šioje mokykloje suteikiamos specialybės buvo labiau žemiškos – santechnikai, ventiliacijos, oro ir kondicionavimo sistemų montuotojai, elektrikai.
Uosto krovos specialistai
Prieš sujungiant šias mokyklas jos abi rengė ekspeditorius. Jų pakraipa buvo tokia pati – dirbti ekspeditoriais transporto, logistikos, eksporto ir importo, prekybos įmonėse.
Baigusieji mokyklas jaunuoliai galėjo savarankiškai atlikti bendruosius ekspeditoriaus darbus, parinkti krovinį ir transporto priemones, planuoti vežimo maršrutą ir stebėti, kaip krovinys juda. Susijungus mokykloms ekspeditoriaus mokymo programą nuspręsta plėsti. Pastebėta, kad Klaipėdos uoste daugėjant krovinių, esant gana geriems darbuotojų atlyginimams ši specialybė yra paklausi.
Šiomis dienomis paskelbta, kad ekspeditoriams, jūrų uosto krovinių logistams rengti už pusę milijono eurų bus perkama praktinio mokymo konteinerių ir vilkikų krovos simuliavimo programinė įranga. Ji padės geriau planuoti krovos procesą – apskaičiuoti kraunamo krovinio svorį, tūrį, sudaryti krovos planus, reguliuoti konteinerio ar vilkiko apkrovą.
Situacija gali būti paprasta – uoste pakrovė vilkiką, o važiuojant jis kelyje apvirto. Tyrėjai įprastai tokiais atvejais ieško ne tik vairuotojo, bet ir krovinio krovėjų kaltės. Todėl ypač svarbu, kad krovinio logistika, pradedant nuo uosto, būtų teisinga.
Mokymas – lyg žaidimas
Įsigyjamą krovos simuliavimo programinę įrangą planuojama naudoti ne tik moksleivius rengiant būti ekspeditoriais ar jūrų krovinių logistais.
Jūrinio sektoriaus darbuotojų rengimo centras ruošiasi vykdyti ir suaugusių žmonių perkvalifikavimo mokymus pagal Užimtumo tarnybos programas ruošiant juos dirbti uoste.
Nauja įranga leistų mokyti uosto talmano (krovos apskaitininko) kvalifikacijos, įsidarbinant Klaipėdos jūrų uoste. Mokymas su krovos simuliavimo programine įranga atrodo tarsi žaidimas: kompiuterio ekrane kroviniai dėliojami konteineryje ar vilkiko priekaboje pelyte, vertinama užkrovimo kokybė, pateikiami taisyklingo pakrovimo variantai.
Jūrinio sektoriaus darbuotojų rengimo centras planuoja stiprinti ir elektriko specialybės mokymą. Planuojama įsigyti elektros aukštos įtampos mokymo stendą.
Šiuo metu Jūrinio sektoriaus darbuotojų rengimo centras turi net 12 jūrinio mokymo specialybių programų, kurių dauguma atėjo iš mokyklų, kurios susijungė pernai nuo rugsėj
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kuršių marios užliejo Juodkrantę: sureagavo ir meras3
Šeštadienio rytą Kuršių marios užliejo Juodkrantę. Neringos meras Darius Jasaitis teigia, kad tokios situacijos dar nėra matęs, nors Neringoje gyvena jau 50 metų. ...
-
Bibliotekoje – švedų kalbos mokymai
Kol kas tik trys klaipėdiečiai Klaipėdos savivaldybės Imanuelio Kanto viešosios bibliotekos „Kauno atžalyno“ padalinyje pradėjo mokytis švedų kalbos. Šią savaitę startavusių mokymų metu susirinkusieji pradėjo pažin...
-
Viduržiemis primins pavasarį
Pasak sinoptikų, kol kas žiemos nesijaučia. Kažkiek atvėsta ir vėl užplūsta šiltesnė oro masė. Šį savaitgalį ir kitą savaitę Klaipėdoje ir pajūryje vyraus labiau pavasarį, o ne viduržiemį primenantys orai. ...
-
Priešpilio gatvėje – gilios duobės: dėl ko sustojo darbai?
Klaipėdiečiai piktinasi, esą jau kurį laiką Priešpilio gatvėje netvarkomas kelio ruožas, kuriame vyko remontas. Šioje vietoje jau atsivėrė gilios duobės. Rangovai darbų tęsti negalėjo dėl archeologinių radinių. ...
-
Pareigūną apkaltino iškrypimu?1
Po Naujųjų metų socialinių tinklų naudotojai, gyvenantys viename Klaipėdos mikrorajonų, dažnai miestiečių naudojamoje paskyroje skaitė ilgą anonimo rašinį itin jautria tema. ...
-
Gyventojai lieja įtūžį dėl tragiškos kelių būklės: skundais atakuojami specialistai turi atsaką
Pajūrį tebemerkiantys lietūs pridarė bėdų Vakarų Lietuvos žvyrkeliams. Ištirpus sniegui daugybėje vietų atsivėrė duobės, kai kur keliai – sunkiai išvažiuojami. Tačiau skundais atakuojami specialistai tikina, kad šiuo m...
-
Alkoholis toliau liejosi laisvai
Per praėjusius metus uostamiestyje užfiksuota gerokai daugiau nei pusantro tūkstančio atvejų, kai viešoje vietoje sulaikyti neblaivūs arba alkoholį vartoję asmenys. Lyginant su 2023 m. duomenimis, situacija beveik nepasikeitė. Viešoje vi...
-
Iniciatyva – pirmajai miesto tarybai pagerbti
Šiemet balandžio 13-ąją sukaks 35 metai, kai į pirmąjį posėdį susirinko laisvai išrinkti Klaipėdos miesto tarybos deputatai. Artėjant šiai progai, Pirmos miesto tarybos deputatų klubo atstovai kreipėsi į savivaldybę pra&scaro...
-
Laisvės kelionė – į Klaipėdą
Klaipėdos apskrities Ievos Simonaitytės viešojoje bibliotekoje savanoriaujantis Europos solidarumo korpuso savanoris iš Turkijos Cengiz Ergülec ant Amerikos skaityklos sienelės sukūrė neįprastą meno objektą. Jame pavaizduoti garsūs ...
-
Šalia prekybos centrų esantys betoniniai statiniai – ne tik dėl estetikos
Žinoma, kad parduotuvėse žmonių saugumą užtikrina vaizdo kameros, apsaugininkai, bet yra ir kitų saugos priemonių, kurias pastebi ne kiekvienas. ...