- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Žymūs pokyčiai laukia tiek Klaipėdoje, tiek Smiltynėje esančiose „Smiltynės perkėlos“ krantinėse.
Rampas trumpino ir siaurino
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija rengiasi rekonstruoti 76 ir 79 krantines Klaipėdoje, Varnėnų gatvėje, ir 153, 156 krantines Smiltynėje, Smiltynės gatvėje.
Šios krantinės būtų ne tik rekonstruojamos, bet prie jų įrengiamos ir naujos hidraulinio tipo reguliuojamos rampos.
Jų įrengimo projektas buvo parengtas dar 2017 m., o statybos leidimas buvo išduotas 2018 m. balandį. Tačiau „Smiltynės perkėlos“ prašymu projektas buvo pristabdytas. Prašyta hidraulinės rampos konstrukciją pakeisti į trumpesnę, kad ji neišsikištų į akvatoriją. Taip pat rampos susiaurintos, o prie jų vietoje dviejų eismo juostų suprojektuota viena. Pokyčių yra ir dėl laivų švartavimosi atmušų.
Darbai vyks dviem etapais
Šiuo metu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija jau paskelbė rampų įrengimo pagal pakoreguotą projektą rangos konkursą. Bus įrengiamos ne tik rampos, bet ir elektros tinklai, kelio užkardai, rampų teritorijų apšvietimas. Jei konkurso procedūra vyktų be trikdžių, pirmąsias rampas „Smiltynės perkėloje“ jau būtų galima tikėtis išvysti 2022 m.
Schema: planuojama įrengti naujo, hidraulinio tipo rampą. (KVJUD nuotr.)
Siekiant, kad „Smiltynės perkėlos“ veikla nebūtų trikdoma, krantinių rekonstrukcija ir rampų įrengimas vyks dviem etapais. Pirmiausia rampos būtų įrengiamos 76 ir 156 krantinėse, o jas pabaigus – 79 ir 153 krantinėse. Visų šių krantinių ilgis yra maždaug po 18 m.
Taikėsi prie vandens lygio
Planuojamų įrengti rampų ilgis bus 17,2 m, plotis – 5,8 m. Vienos rampos svoris bus apie 48 tonas.
Hidraulinės rampos yra suprojektuotos remiantis kelto „Baltija“ parametrais. Nepaisant to, keltus tektų šiek tiek pertvarkyti pritaikant juos dirbti prie naujų rampų.
Rampos efektyviai veiks Klaipėdos laivybos kanale esant įvairiam vandens lygio svyravimui. Jis kinta priklausomai nuo sezono, vėjo, srovės įtekėjimo į uosto akvatoriją, potvynių. Suplanuota vandens lygio kitimo amplitudė nuo minus 0,51 m iki plius 1,24 m.
Krovininės naujosios „Smiltynės perkėlos“ ypatybė dar ir tai, kad per ją važiuoja įvairiausio tipo transportas, pradedant lengvaisiais automobiliais ir baigiant krovininiais sunkvežimiais, autobusais.
Rengiant rampos projektą reikėjo įvertinti visų transporto rūšių važiavimo į keltus ypatumus. Nepalankiausia situacija susidaro, kai, esant aukštam vandens lygiui, į nepakrautą ir aukščiau iškilusį keltą važiuoja tipinis 18 m ilgio vilkikas su puspriekabe.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus
Klaipėdoje vyrui patekus į progimnaziją ir pavogus moksleivių telefonus, švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas teigia, kad stiprinant ugdymo įstaigų saugumą, svarbiausia užtikrinti aplinkos stebėjimą ir patekimo į pastat...
-
Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą
Baigiantis Švyturių metams Neringoje ir Klaipėdoje bei minint senojo Nidos švyturio įžiebimo 150 metų sukaktį, Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius tech“) mokslininkai nustatė tikslią senojo švyturio viet...
-
Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai
Į gruodį vyksiantį Kalėdų eglučių kiemelio konkursą užsiregistravo net 45 klaipėdiečių organizacijos. Lapkričio 20-oji buvo paskutinė registracijos diena, tačiau dar devynių dalyvių sulaukta kitą dieną, terminui jau oficialiai pasibaigus. ...
-
Lietuvos kariams – padėka ir pagarba
Žvarbų penktadienio vidurdienį klaipėdiečiai kartu su kariais atžygiavo į Kruizinių laivų terminalą, kuriame vyko Lietuvos kariuomenės 106-ųjų atkūrimo metinių ceremonija. Skambėjo sveikinimo kalbos, aidėjo salvės, virš susirinkusiųj...
-
Terminalo pavadinimas – ne vienas
Kruizinių laivų terminalas gali būti vadinamas dvejopai – ne tik visiems įprastu oficialiu pavadinimu, bet ir kitu – Karo ir kruizinių laivų terminalu. Taip esą nuspręsta dėl to, kad šiame terminale švartuojasi ne tik kruizin...
-
Kam važiuoti į Laplandiją, jei turime Palangą?!3
Nuo jaukių vakarienių, pramogų šeimai iki energingų renginių ir fejerverkų – šventiniu laikotarpiu Palanga stengiasi patenkinti kiekvieno poreikius. Šiųmetis švenčių laukimas mylimiausiame kurorte prie jūros bus pers...
-
Lapkričio pabaiga – nežiemiška
Sinoptikų pranešimai pajūryje gyvenantiems žmonėms neleidžia tikėtis nei didesnių šalčių, nei ypatingos šilumos. Viskas bus taip, kaip ir paprastai būna lapkričio gale – stiproki vėjai vaikys debesis, o kai jie nurims, ga...
-
Į svečius pas merą – „pasimatuoti“ kėdės1
Klaipėdos vadovo Arvydo Vaitkaus feisbuko paskyroje atsirado šmaikštus vaizdo įrašas, kuriame visiems žinomas aktorius klaipėdietis Giedrius Savickas prašo „pasimatuoti“ mero kėdę. Šiuo vaizdo įrašu ...
-
Dėl keistos antenos – spėlionės3
Žmones šią savaitę stebino neįprastas objektas. Jie nepatikliai dairėsi į vieną automobilį, pastatytą Gargžduose prie prekybos centro. Mat iš transporto priemonės stogo netikėtai į orą iškilo stovas su grybo formos įrenginiu...
-
Vakarų Lietuvoje – sniego pusnys: dalis žmonių liko be elektros
Vakarų Lietuvą penktadienio rytą pasitiko žiema. Socialiniuose tinkluose žmonės dalijosi įvairiuose miestuose užfiksuotais sniego pusnių vaizdais. ...