- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuva – ne Švedija ar Suomija, ir masinės meilės pramoginiams laivams pas mus niekada nebus.
Laivyba šalyje plečiasi
Lietuvoje daugėja pramoginių laivų. Vis daugiau jaunų žmonių. Teigiama, kad įgyja ir motorinių pramoginių laivų laivavedžių kvalifikaciją, perka pigesnius ar brangesnius laivus.
Atrodė, kad Lietuvoje, kur šiltasis sezonas palyginti trumpas, pramoginė laivyba nebus labai populiari. Iš tiesų taip nėra. Jau prieš kelerius metus buvo susidariusi tendencija, kad vasarą į Minijos (Mingės) kaimo prieplaukas netilpdavo visų norinčių atplaukti žmonių laivai.
Didžiulį impulsą laivybai Nemuno žemupyje, Kuršių mariose davė naujos laivų prieplaukos žemyninėje šalies dalyje. Ypač Klaipėdos rajone, kur Drevernoje ir Svencelėje atsirado daug krantinių pramoginiams laivams švartuoti.
Pastebima tendencija, kad vasarą vis mažiau žmonių Smiltynės keltais keliasi į Kuršių neriją ir važiuoja į Nidą. Dalis poilsiauti į pajūrį iš Vilniaus ir kitų miestų atvykusių žmonių apsistoja prie Kuršių marių Klaipėdos ir Šilutės rajonuose. Į Nidą vykstama turistiniais laivais ir tai yra papildoma pramoga lankantis pajūryje.
Perlaikyti teorijos egzaminą
Šiuo metu Susisiekimo ministerija yra pateikusi svarstyti naujas motorinių pramoginių laivų laivavedžių rengimo ir dokumentų išdavimo nuostatas.
Siekiama, kad visi laivavedžiai pažymėjimus atnaujintų, įskaitant ir jau seniai gavusiuosius. Nuo 2016 m. laivavedžiai, kurie turėjo 1990–2004 m. išduotus pažymėjimus, buvo raginami juos pasikeisti. Jei kas nors to nepadarė, tais pažymėjimais jau nebegalės naudotis.
Iki šiol buvo tvarka, kad šiuos pažymėjimus laisvai keisdavo į naujesnius. Dabar tvarką planuojama koreguoti. Laivybos vilkams, kurie dėl kokių nors priežasčių nepasikeitė senųjų pažymėjimų, norint gauti naujus, jau reikės laikyti laivavedybos teorijos egzaminus.
Laikomasi nuostatos, kad būsimam pramoginio laivo laivavedžiui naudingiau yra šlifuoti įgūdžius tiesiogiai laivuose nei kišti į galvą pernelyg daug teorijos, kuri be praktikos greitai pasimiršta.
Vidaus vandens laivų laivavedžių teorijoje daugiausia teorinio laiko skiriama vidaus vandenų locijoms, laivų eksploatacijai ir techninei priežiūrai, laivų konstrukcijoms, laivybos ženklų atpažinimui, aplinkos apsaugos vidaus vandenyse reikalavimams.
Sudėtingesni teorijos egzaminai tiems, kurie plaukioja ir vidaus vandenyse, ir jūros pakrantės zonoje. Čia daugiausia dėmesio skiriama pažinčiai su Europos vidaus vandenų kelių laivybos taisyklėmis (CEVNI), motorinio pramoginio laivo valdymu ir pagalbos teikimu žmonėms, laivui patyrus avariją. Svarbi ir upių bei jūrų locija, gebėjimas skaityti jūrlapius, suvokti navigacijos ženklų prasmę.
Laivavedžiai, kurie, be vidaus laivybos ir pakrančių rajonų, nori gauti teisę valdyti pramoginius laivus ir jūriniuose plaukiojimo rajonuose, papildomai turi mokytis ir anglų kalbos, kuri susijusi su laivo terminologija, tarptautiniais laivybos sąvadais ir pagrindiniais nelaimės signalais.
Mažiau teorijos, daugiau praktikos
Pakoreguotuose motorinių pramoginių laivų laivavedžių rengimo ir dokumentų išdavimo nuostatuose esminė naujovė bus tai, kad naujai pažymėjimus norintiems gauti laivavedžiams mažinamas praktinio mokymo laikas treniruokliuose. Tai reiškia, kad būsimi pramoginių laivų laivavedžiai privalės daugiau laiko praleisti laivuose atlikdami praktinį mokymą.
Dėl praktinio mokymo pramoginiuose laivuose, kas jūrinėje terminologijoje vadinama plaukimo cenzu, bus mažinami teorinio egzamino reikalavimai.
Laikomasi nuostatos, kad būsimam pramoginio laivo laivavedžiui naudingiau yra šlifuoti įgūdžius tiesiogiai laivuose nei kišti į galvą pernelyg daug teorijos, kuri be praktikos greitai pasimiršta.
Šiuo metu Lietuvoje yra 12 vidaus vandenų, pakrančių zonos ir jūrinio plaukiojimo rajonų laivavedžių rengimo mokyklų. Tai yra profesinio mokymo centrai, viešosios įstaigos, mažosios bendrijos, UAB’ai.
18 dienų arba 140 valandų tarptautiniai motorinio pramoginio laivo kursai vidaus ir jūrų vandenyse kainuoja iki 350 eurų. Yra mokymo įstaigų, kurios mano turinčios geresnį vardą, todėl už analogiškus kursus prašo ir 500 eurų.
Išklausyti vidaus vandenų pramoginio laivo kursus ir gauti tokio laivo valdymo pažymėjimus praktiškai galima visoje Lietuvoje, nes kursai vykdomi ne tik Klaipėdoje, bet ir Kaune, Vilniuje, Šilutėje.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdos Atgimimo aikštė – užminuota: tai, kas rasta, yra labai pavojinga1
Klaipėdos Atgimimo aikštę ruošiant renovacijai, atidengtas didelis kiekis Antrojo pasaulinio karo laikų sprogmenų. Tiek vokiški, tiek ir sovietų sprogmenys paslėpti atkastuose pastatų pamatuose. Dalis jų – su sprogdikliais, t...
-
KRATC informuoja: Klaipėdoje keičiami maisto atliekų surinkimo iš individualių valdų grafikai
Nuo 2024 m. rugsėjo 30 dienos maisto atliekos iš Klaipėdos miesto individualių valdų bus surenkamos kitu grafiku, bet ištuštinimo dažnumas nesikeis. Kaip ir iki šiol, maisto atliekos Klaipėdoje bus surenkamos kartą per savait...
-
Tarnyboms tenka skirti daugiau dėmesio Klaipėdos regionui: ten ir nuotaikos truputį kitokios3
Po pastarosios nakties išpuolio prieš Klaipėdos apskrities vyriausiąjį policijos komisariatą, Valstybės saugumo departamento (VSD) vadovas Darius Jauniškis pripažįsta, kad tarnyboms tenka skirti daugiau dėmesio uostamiesčio region...
-
Atgimimo aikštės rekonstrukcija – su trukdžiais: kasti čia tapo pavojinga18
Jau trečią kartą per savaitę rekonstruoti ketinamoje reprezentacinėje Klaipėdos Atgimimo aikštėje archeologų darbus trikdo sprogmenys. Spėjama, kad rusai pokariu čia buvusius pastatus valydami aikštę užminavo. Aikštės rekonstr...
-
Klaipėdiečiams nerimą sukėlė pratybų vaizdai29
Klaipėdiečių emocijas kaitina vaizdai prie buvusio uostamiesčio policijos komisariato pasų poskyrio. Čia praeiviai stebi dideles policijos pareigūnų ir ugniagesių pajėgas. ...
-
Vakarų laivų gamyklos vadovas: laivas „Ruby“ tikrai nevyks į Klaipėdą1
Klaipėdos įmonės Vakarų laivų gamykla vadovas Arnoldas Šileika yra įsitikinęs – 20 tūkst. tonų rusiškos amonio salietros gabenantis laivas „Ruby“ į Klaipėda nevyks. Jis pridūrė, kad šiuo metu vis dar net ne...
-
Septintasis „Švyturių ralis“: 60-ies automobilių ekipažai leidosi pažinti Klaipėdos kraštą
Po šešerių metų pertraukos Klaipėdoje vėl startavo „Švyturių ralis“. Šį kartą beveik 60-ies automobilių ekipažai leidosi pažinti Klaipėdos kraštą. Popietę juos klaipėdiečiai pasitiks uostamiesčio p...
-
Tarp Kretingos ir Novovolynsko pasirašyta bendradarbiavimo sutartis
Penktadienį pasirašyta Kretingos ir Novovolynsko, miesto Ukrainoje, bendradarbiavimo sutartis. ...
-
Klaipėdos autobusų stočiai 15 metų: akivaizdūs ir nematomi pokyčiai4
Ar dar kas pamena, kaip atrodė senoji Klaipėdos autobusų stotis? Tipinė baltų silikatinių plytų sovietmečio pabaisa, taip ir nepabaigta statyti (turėjo būti tuneliu sujungta su geležinkelio stotimi), ji buvo nugriauta 2009 metais. O senosios vietoje...
-
Pajūrio tvarkymo akcija pritraukė šimtus savanorių: surinkta 3 500 litrų šiukšlių7
Rugsėjo 21 d. Giruliuose įvyko didelio masto paplūdimio tvarkymo akcija, kurioje dalyvavo daugiau nei 300 žmonių. Akcijos metu surinkta net 3 500 litrų šiukšlių, o prie iniciatyvos aktyviai prisijungė ne tik suaugusieji, bet ir moksleivia...