- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Klaipėda imsis misijos išanalizuoti mieste esančių krantinių techninę būklę ir parengti jų dokumentus.
Be naudos iš valstybės uosto
Klaipėdos miesto atžvilgiu vyrauja neįžvalgi centrinės valdžios politika, kai beveik visos prie Kuršių marių ir sąsiaurio esančios krantinės priklauso valstybei.
Europoje įprasta, kad uostamiesčiuose būna pusiau valstybės, pusiau municipaliniai, tai yra savivaldos, uostai, o kai kur savivaldai priklauso netgi didesnė dalis prie miestų esančių krovininių uostų.
Taip yra todėl, kad miestai ir jų gyventojai jaustų uostų naudą, tolerantiškiau žvelgtų į jų keliamus nepatogumus. Klaipėdoje tebėra išlikęs sovietinis mąstymas, kad vietiniai žmonės dėl uosto turi kęsti nepatogumus, o nauda iš uosto veiklos „nuteka“ į sostinę.
Kam ir kur šalies valdžia panaudoja iš jūrų uosto gautus pinigus – po 30–40 mln. eurų kasmet, nėra žinoma ir viešai neskelbiama. Pinigai tiesiog gula į šalies biudžetą ir yra, kaip sakoma, pravalgomi.
Teigiama, kad Klaipėdai iš to nėra naudos, tik vargai dėl uosto taršos, triukšmo, kamšačių ir kitų su uosto veikla susijusių reikalų. Atskirais atvejais uoste į miesto interesus netgi nėra tinkamo požiūrio. Kartais būna, kad miesto gatvės paverčiamos tarsi uosto krovinių kaupimo vietomis, nes neskubama iš miesto šalinti sunkiojo transporto kamšačių.
Municipalinis uostas jau yra
Lietuvoje yra susiklosčiusi tokia situacija, kad net Palangos savivaldybei suteikta teisė turėti municipalinį uostą. Juo tapo Šventosios uostas. Labai didelė tikimybė, kad municipalinis Šventosios uostas ateityje gali tapti komerciniu.
Tai įvyktų, jei Lietuvos energetikai įtikintų Seimą, Vyriausybę, kad šį uostą reikia pritaikyti vėjo jėgainių parkams jūroje aptarnauti. Kad tai būtų įmanoma, Šventosios uostas turėtų būti įrengtas su tinkamais molais ir krantinėmis. Tai daug kainuotų, tad prie šios misijos turėtų prisidėti ir valstybė.
Parengti bent keli savivaldos krantinių sąrašai, kur bus bandoma įvertinti krantinių būklę.
Kad ir kaip ten būtų, pramogų sostinė Palanga turi perspektyvą pasukti link jūrinio verslo uosto. Apie tai kalbėjo ir energetikos ministras Dainius Kreivys, neseniai Seime užsiminęs, kad jei Šventosios uostas bus pritaikytas vėjo jėgainių parkams jūroje aptarnauti, iš to naudos turėsianti ir Palangos savivaldybė.
Klaipėda bent kol kas neturi perspektyvos, kad iš jūrų uosto galėtų gauti kokią nors tiesioginę naudą. Prieš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos akcionavimą buvusios kalbos, kad bent 15 proc. šios bendrovės akcijų galėtų atitekti Klaipėdos miesto savivaldai, nutilo. Niekas jokiomis akcijomis su Klaipėdos miesto savivaldybe nesirengia dalintis. Greičiau atvirkščiai – Klaipėdos mieste, nors ir uosto dalyje, rengiamasi statyti vandenilio „fabrikėlį“, kurio draugiškumas aplinkai miesto gyventojams kelia klausimų.
Įvertins blogiausias krantines
Negalima teigti, kad miestas visiškai neturi priėjimo prie vandens. Šiek tiek atverta erdvė prie Kruizinių laivų terminalo ir piliavietės. Tikėtina, kad ateityje atvirų erdvių bus ir Memelio mieste.
Klaipėda turi ir krantinių – Dangės upėje, prie piliavietės, Smiltynėje. Jos perduotos valdyti miesto savivaldos įstaigai „Klaipėdos paplūdimiai“.
Iš viso yra parengti bent keli savivaldos krantinių sąrašai. Pagal parengtus septynis krantinių sąrašus bus bandoma įvertinti krantinių būklę.
Pagal pirmąjį sąrašą, krantinės yra tarp Mokyklos gatvės tilto ir geležinkelio tilto pagal Joniškės gatvę. Antrajame sąraše yra krantinės Smiltynėje tarp Senosios perkėlos ir Jachtklubo. Trečiame – krantinės tarp Žvejų gatvės ir pasukamo Pilies tiltelio. Ketvirtame sąraše – krantinės tarp Biržos tilto ir įplaukos į Jono kalnelio akvatoriją. Penktame – krantinės tarp Danės skvero ir Danės gatvės dalies. Šeštame – tarp Jono kalnelio įplaukos ir Gluosnių skersgatvio. Sąrašą užbaigia krantinės ties irklavimo baze.
Bent jau šiose krantinėse „Klaipėdos paplūdimiai“ skelbia konkursą atlikti jų techninę analizę ir parengti techninius dokumentus.
Galima teigti, kad šiuo metu tai yra vienos prastesnių Klaipėdos miesto savivaldai priklausančių krantinių.
Taip pat prašoma, kad ekspertai nustatytų krantinių defektus, pateiktų išvadas, kaip ateityje būtų galima minėtas krantines naudoti, ką reikėtų restauruoti ar perstatyti naujai.
Klaipėdos miesto savivaldybė turi ir daugiau krantinių Dangės upės žiotyse, ties piliaviete, jos buvo tvarkytos. Taip pat ji turi tų krantinių dokumentus, todėl jų techninis vertinimas bent šiuo metu kaip ir nereikalingas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Atgimimo aikštės rekonstrukcija – su trukdžiais: kasti čia tapo pavojinga18
Jau trečią kartą per savaitę rekonstruoti ketinamoje reprezentacinėje Klaipėdos Atgimimo aikštėje archeologų darbus trikdo sprogmenys. Spėjama, kad rusai pokariu čia buvusius pastatus valydami aikštę užminavo. Aikštės rekonstr...
-
Klaipėdiečiams nerimą sukėlė pratybų vaizdai29
Klaipėdiečių emocijas kaitina vaizdai prie buvusio uostamiesčio policijos komisariato pasų poskyrio. Čia praeiviai stebi dideles policijos pareigūnų ir ugniagesių pajėgas. ...
-
Vakarų laivų gamyklos vadovas: laivas „Ruby“ tikrai nevyks į Klaipėdą1
Klaipėdos įmonės Vakarų laivų gamykla vadovas Arnoldas Šileika yra įsitikinęs – 20 tūkst. tonų rusiškos amonio salietros gabenantis laivas „Ruby“ į Klaipėda nevyks. Jis pridūrė, kad šiuo metu vis dar net ne...
-
Septintasis „Švyturių ralis“: 60-ies automobilių ekipažai leidosi pažinti Klaipėdos kraštą
Po šešerių metų pertraukos Klaipėdoje vėl startavo „Švyturių ralis“. Šį kartą beveik 60-ies automobilių ekipažai leidosi pažinti Klaipėdos kraštą. Popietę juos klaipėdiečiai pasitiks uostamiesčio p...
-
Tarp Kretingos ir Novovolynsko pasirašyta bendradarbiavimo sutartis
Penktadienį pasirašyta Kretingos ir Novovolynsko, miesto Ukrainoje, bendradarbiavimo sutartis. ...
-
Pajūrio tvarkymo akcija pritraukė šimtus savanorių: surinkta 3 500 litrų šiukšlių7
Rugsėjo 21 d. Giruliuose įvyko didelio masto paplūdimio tvarkymo akcija, kurioje dalyvavo daugiau nei 300 žmonių. Akcijos metu surinkta net 3 500 litrų šiukšlių, o prie iniciatyvos aktyviai prisijungė ne tik suaugusieji, bet ir moksleivia...
-
Jūrų ekosistemos ir vėjo elektrinės: draugiška kaimynystė – misija įmanoma3
Meno kūrėjų išaukštinta Baltija teikia ne tik nusiraminimą ir poilsį – tai ir viena intensyviausiai žmogaus naudojamų bei labiausiai užterštų jūrų pasaulyje. Rimtų pasekmių suvokimas tiek įvairių sričių specialistus,...
-
Po vasaros pliaže – rudens darbymetis3
Vasara įstaigos „Klaipėdos paplūdimiai“ darbuotojams baigėsi įpusėjus rugsėjui, bet jos vadovas Žigintas Narmontas tikina – dabar jam ir jo pavaldiniams – pats darbymetis. Vadovas neslėpė – sezonas buvo itin įtemptas: p...
-
Klaipėdos vaikų ligoninės Skubiosios pagalbos skyrius – atnaujintas1
Klaipėdos vaikų ligoninėje atnaujintas Skubiosios pagalbos skyrius. Jame visą parą veiks erdvios pacientų laukimo patalpos, gydytojų apžiūros kabinetai, pacientų stebėjimo palatos, modernia įranga aprūpinti diagnostikos ir procedūrų kabinetai, s...
-
Mokyklos teritorijoje šunims – ne vieta12
Šalia uostamiesčio mokyklos pastebėti neįprasti draudžiamieji ženklai informuoja, kad įstaigos teritorijoje miestiečiai šunų vedžioti nebegali. Toks sprendimas sukėlė kai kurių gyventojų pasipiktinimą. Vieni svarstė, ar ženklai pa...