- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Atgaivinama idėja patrauklioje vietoje prie numatytų rekonstruoti krantinių įrengti ir naują Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos administracinį pastatą.
Kontroversiškai vertinama idėja
Apie tokio pastato statybą diskutuojama jau senokai. Ši idėja sulaukdavo ir palaikymo, ir kategoriško pasisakymo prieš.
Kol Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija buvo valstybės įmonė, tarsi ir buvo laikomasi nuostatos, kad jai nederėtų švaistyti pinigų, nes yra įsikūrusi prestižiniame buvusios Lietuvos jūrų laivininkystės pastate Janonio gatvėje.
Bent jau taip apie šį pastatą buvo atsiliepiama, kai jis buvo perkamas iš buvusios Lietuvos jūrų laivininkystės turto perėmėjų. Verta prisiminti, kad pastatas buvo perkamas tuo metu, kai Lietuvos valdžios olimpe buvo dešinieji.
Praėjus keleriems metams, kai į jo rekonstrukciją buvo investuota nemaža dalis pinigų, prabilta apie tai, koks tas pastatas esantis nepatogus darbuotojams, uosto svečiams priimti.
Palyginus su kitais dideliais Europos uostamiesčiais, ypač tais, kurie įsikūrę prie pat uosto laivybos kanalų, priminta ir tai, kad geroje vietoje turėti naujoviškos ir patrauklios architektūros administracinį pastatą esą simbolizuoja apie tokio uosto patrauklumą ir prestižą.
„Kontora“ prie krantinės
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos pastatas greičiausiai bus statomas. Jis yra 21, 22 ir 23 krantinių rekonstravimo ir 21A, 22A ir 23A krantinių statybos projekto dalis.
Prie šių krantinių rekonstrukcijos bei statybos minimas ir administracinis pastatas Naujojo Sodo gatvėje. Peršokusi Naujosios Uosto gatvę, Naujojo Sodo gatvė kaip tik tęsis iki pat jau minimų numatytų statyti krantinių.
Šiomis dienomis, o tiksliau gegužės 22 d., kaip tik paskelbtas krantinių ir naujojo uosto administracinio pastato statybos darbų konkursas.
Pagal planą, kuris jau išdėstytas objekto statybos techniniame projekte, administracinis pastatas būtų šalia 134 metrų ilgio 23 krantinės prie vidinės akvatorijos. Gali būti, kad vidinėje akvatorijoje ateityje būtų pramoginių laivų, o gal ir pačios Uosto direkcijos laivų stovėjimo vieta. Numatyta, kad prie šios krantinės būtų 6 metrų gylis.
Šiame komplekse funkcionaliausios būtų 21 krantinė iš vidinės Žiemos uosto dalies ir 22 krantinė nuo Klaipėdos uosto laivybos kanalo.
Ypač 22-oji krantinė, nes prie jos numatytas net 11 metrų gylis. Prie jos galėtų švartuotis net iki 333 metrų ilgio laivas su 80 tūkst. tonų vandens talpykla. Ši krantinė būtų beveik iki 365 metrų ilgio.
Tikimasi, kad Uosto direkcijai priklausančios teritorijos dalyje pradėtos statybos išjudins ir visos „Memelio miesto“ teritorijos tolesnį vystymą.
Ši krantinė ilgą laiką buvo numatoma kaip ta, prie kurios galėtų švartuotis kruiziniai ir kiti prestižiniai laivai. Šiuo metu, kai kruizai Baltijos jūroje, įskaitant ir Klaipėdą, kiek prislopo, kruizinių laivų švartavimas prie 22 krantinės nebėra toks aktualus. Tam užtenka ir Kruizinio terminalo krantinių.
Trejų metų statybos
Tai, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai rekonstruojant krantines leista statyti ir administracinį pastatą, yra tiek Susisiekimo ministerijos, tiek ir pačios šios akcinės bendrovės valdymo institucijų pritarimas.
Kokie nors opozicionieriai jau pasakė, o gal dar ir pasakys, jog tai yra valstybės pinigų švaistymas. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija yra šimtu procentų valstybės valdoma akcinė bendrovė.
Buvusi „Laivitės“, vėliau dalis jos perimta ir „Memelio miesto“, ilgą laiką merdėjo. Tai, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija jai priklausančios teritorijos dalyje pradės statybas, kurios, tikėtina, tikrai taps prestižinėmis, greičiausiai išjudins ir visos teritorijos tolesnį vystymą.
Numatyta, kad Uosto direkcijos administracinis pastatas bus 6 aukštų. Beveik 5,5 tūkst. kv. metrų pastate dirbs 150–160 darbuotojų. Prie pastato numatyta 185 vietų automobilių parkavimo aikštelė. Bus įrengta ir dalis žaliųjų plotų.
Pagal preliminarią sutartį, visus darbus prie 21, 22 ir 23 ir prie 21A, 22A ir 23A krantinių, įskaitant ir Uosto direkcijos „kontoros“ statybą, planuojama atlikti per 1 120 dienų arba maždaug per trejus metus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ruošiamasi Klaipėdos centrinio pašto rekonstrukcijai: vyks keturiais etapais4
Ruošiantis sutvarkyti ir atnaujinti 19-ojo amžiaus pabaigoje statytą Klaipėdos centrinio pašto statinių kompleksą, jo savininkas – Kultūros infrastruktūros centras (KIC) ieško, kas parengs rekonstrukcijos projektą. ...
-
Lietus nesugadino Joninių Klaipėdoje5
Klaipėdiečiai šiemet Jonines švenčia šeštadienį, birželio 22-ąją. Saulė savo piką pasiekė prieš dvi dienas, todėl ir ši naktis bus trumpiausia metuose. Jonai, Janinos, Janytės, Janiai ir Džonai šį ...
-
Daugiau šviesos Klaipėdos pakraščiuose4
Šiemet UAB „Klaipėdos paslaugos“ savo lėšomis atnaujino gatvių šviestuvus uostamiesčio nuošalesniuose kvartaluose: Rimkuose, Tauralaukyje, Giruliuose bei ant Mokyklos g. tilto per Dangės upę. Vos per kelis mėnesiu...
-
Vasaros saulėgrįža – tarp saulės laikrodžių
Vasarvidžio šventė gali būti švenčiama ne tik iš birželio 23-iosios į 24-ąją. Juk nuo birželio 20 dienos saulė ilgiausiai šildo žemę beveik visą savaitę. Todėl visiškai natūralu, kad penktadienį vakare, kai d...
-
Vakarų Lietuvoje prasideda Karo policijos pratybos, jose – keli šimtai sąjungininkų5
Vakarų Lietuvoje šeštadienį prasideda karo policijos pratybos „Šerifas 2024“, jose dalyvaus virš 300 karių iš septynių NATO valstybių. ...
-
Keli švarūs patarimai poilsiaujantiems prie jūros1
Dar ne taip seniai Lietuvoje pajūrio kurortuose Joninės būdavo laikomos vasaros sezono pradžia, nes po jų įsivyraudavo šilti orai. Bet šiemet vasara mus visus netikėtu karščiu užklupo dar gegužę ir pajūris kiekvieną savaitgal...
-
Klaipėda ruošiasi finaliniam iššūkiui: prasideda paskutinis hidraulinių bandymų etapas
Uostamiesčio šilumos trasos atlaikė penkis bandymų etapus, o dabar ruošiamasi finišui. Birželio 17–18 d. penktojo etapo metu vamzdynų bandymai buvo atlikti dalyje Debreceno, Alksnynės, Žardininkų bei Jūrininkų mikrorajonų....
-
Palangos gelbėtojams – išskirtinė įranga6
Palangos gelbėtojai jau turi naują įrangą – pagal šiuolaikines technologijas pagamintus keturračius ir beveik 4 tūkst. eurų kainavusią nakties paieškos kamerą, kuri žmogaus buvimo vietą jūroje nustatyti gali tiek naktį, tiek di...
-
Švęsti Joninių – į Latvijos pajūrį27
Vasarvidžio, Joninių, Rasos vardais vadinamos šventės metu būtina šokti, dainuoti ar bent jau bendrauti prie laužo laukiant aušros. Kaip trumpiausią metų naktį švenčia latviai? Kam įdomu, gali patys prisijungti prie mūs...
-
Šalia „Meridiano“ – remonto darbai
Kairiajame Dangės krante pradėti krantinės tarp Biržos tilto ir naujai įrengto pėsčiųjų ir dviračių tako remonto darbai. Juos numatoma pabaigti šį rudenį. Taip pat bus atnaujinta dalis „Meridiano“ skvero. ...