Prie Kuršių marių atnaujina uostelius

Šiemet prie Kuršių marių ir jo baseino galime sulaukti netikėtų ir džiugių su pramogine laivyba susietų pokyčių.

Pertvarkymai Nidos uoste

Planuojama šiek tiek pertvarkyti Nidos keleivinį vidaus vandenų uostą.

Jame planuojama įrengti polius plaukiojantiems pantonams tvirtinti. Uostelio naudotojas planuoja įsigyti tris naujus pontonus, kurie ir bus tvirtinami prie planuojamų įrengti naujų polių.

Į naują vietą Nidos uostelyje planuojama perstatyti ir iki šiol jau naudotą pontoną. Į jį, esant vėjuotam orui, skverbdavosi Kuršių marių bangos, siūbuodavo prišvartuotus laivus.

Taip pat planuojama sutvarkyti senąjį Nidos uostelio slipą, skirtą į vandenį laivams nuleisti. Laikomasi nuostatos, kad kai kuriems laivams nuleisti į vandenį dabartinis slipas ne visai saugus. Šalia jo bus įrengtas ir kitas slipas su mažesniu ir saugesniu nuolydžiu.

Kuršių nerijoje planuojama įrengti su mažųjų laivų eksploatacija susijusį objektą. Preiloje, 990 kv. m plote netoli Kuršių marių turėtų būti įrengta beveik 700 kv. m priekabų saugojimo aikštelė. Joje preliminariai tilptų iki penkiolika automobilių su priekabomis. Siekiama, kad žmonės su pervežamais nedideliais laiveliais atvykę į Preilą galėtų nusileisti laivus ir plaukioti.

Naujovė: pernai atnaujintas laivų priplaukimas prie Ventės rago molo. VVKD nuotr.

Naujos švartavimo vietos

Dar vienas slipas prie įplaukos į Kuršių marias bus įrengiamas Uostadvaryje. 4,3 m pločio ir 21 m ilgio mažųjų laivų nuleidimo ir iškėlimo slipą su automobilių stovėjimo aikštele prie Atmatos upės įrengs Šilutės rajono savivaldybė.

Uostadvaris tampa svarbia Kuršių marių pramoginių laivų susibūrimo vieta.

Uostadvaris tampa svarbia Kuršių marių pramoginių laivų susibūrimo vieta. Pramoginių laivų uostelį čia yra įrengusi Vidaus vandens kelių direkcija.

Jame yra keleivių išlaipinimo vieta, stacionarios ir mobilios krantinės. Dalį krantinių Vidaus vandens kelių direkcija nuomoja. Numatyta per aukcioną išnuomoti net šešiolika vietų. Laivų laikymo vietų nuomos aukcioną Vidaus vandens kelių direkcija planuoja skelbti balandžio mėnesio pradžioje.

Šiemet į mažųjų laivų maršrutą bus įtrauktas ir Ventės rago molas.

Dar pernai Vidaus vandens kelių direkcija atliko valymo darbus prie Ventės rago. Čia numatoma palaikyti eksploatacinį 1,5 m gylį.

Prie molo planuojama pastatyti pontonines prieplaukas laivams švartuoti. Manoma, kad prie Ventės rago molo galės priplaukti ir didesni keleiviniai laivai. Tarp Ventės rago ir Nidos gali pradėti plaukioti net nedideli linijiniai keleiviniai laiveliai.

Pasirengė: Karaliaus Vilhelmo kanalas ir šiemet galės priimti pramoginius laivus. VVKD nuotr.

Kanalas paruoštas laivybai

Vidaus vandens kelių direkcija skelbia, kad naujam laivybos sezonui Kuršių mariose ir jos baseine jau parengė Karaliaus Vilhelmo kanalą. Jis išvalytas, atlikti batimetriniai gylio matavimai, atidarytas šliuzas Lankupiuose. Vidaus vandens kelių direkcija tikina, kad Karaliaus Vilhelmo kanale yra užtikrintas 1–1,5 m gylis.

Naujovė Karaliaus Vilhelmo kanale yra tai, kad jame įrengti iki 5 km/val. greitį ribojantys ženklai. Toks greitis yra taikomas todėl, kad būtų išvengta poveikio krantams. Karaliaus Vilhelmo kanalas yra statytas dar XIX a. (1863–1873 m.) ir nuo to laiko nerekonstruotas.

Prieš prasidedant laivybos sezonui Vidaus vandens kelių direkcija atliko Karaliaus Vilhelmo kanalo pylimų skenavimą su specialia lazerine sistema. Įvertinti pylimų aukščiai, pylimų būklė.

Vidaus vandens kelių direkcija yra pateikusi vertinimą, kad Karaliaus Vilhelmo kanalo pritaikymas pramoginei laivybai perspektyvus. Jau dabar galima laivyba Atmata–Minija–Karaliaus Vilhelmo kanalu–Drevernos upe į Kuršių marias. Ateityje, jei pavyktų iškeldinti Klaipėdos miesto III vandenvietę, atsivertų dar didesnis plaukimo ratas per Klaipėdą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Arūnas

Arūnas portretas
Kada klaipėdoje uostamiestyje bus įrengti patogūs nemokami valčių nuleidimo slipai nes gėda prieš svečius
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių