Keičiama tvarka: policija nebelydės uosto krovinių

Keičiama tvarka, kuri numato žymų nestandartinių krovinių gabenimo per Klaipėdos uostą pasikeitimą.

Policijai nebūdinga funkcija

Iki šiol per Klaipėdos uostą dažnai keliaudavo didelių gabaritų kroviniai. Ypač dideli bent jau iš Klaipėdos išvykdavo naktį. Mažesni keliaudavo ir dieną, bet siekiant išvengti piko valandų.

Būdavo įprasta, kad didelių gabaritų krovinius lydi policijos automobiliai – priekyje ir gale su švyturėliais, kartais ir garso signalais, kad kiti vairuotojai praleistų ypatingus krovinius.

Buvo tik laiko klausimas, kada Lietuvoje, kur nuolat skundžiamasi, kad trūksta policininkų, bus nutraukta jiems tarsi ir nebūdinga funkcija – krovinių palyda.

Kaip tik praėjusią savaitę Seime svarstyta tvarka dėl ypatingų krovinių gabenimo palydos. Manoma, kad krovinių palyda su policijos ekipažais yra sovietinių laikų atgyvena, kai be policijos nebuvo jokių kitokių kelių specialiųjų tarnybų.

Manoma, kad ypatingų krovinių palydos funkciją keliuose galėtų atlikti ir privačios kompanijos su specialiais automobiliais. Panašiai yra daugelyje Europos šalių.

Lenkijoje yra ir tokia praktika, kad ypatingus krovinius jos keliais lydi kelių inspekcijos arba sunkvežimių eismą kontroliuojančios tarnybos.

Nuostata: kariuomenės kolonas keliuose dažniausiai lydi karo policija. / V. Matučio nuotr.

Prašė „išlaisvinti“ policininkus

Prašymą, kad Lietuvoje reikia nutraukti arba bent jau mažinti specialiąsias policijos palydas keliuose, iškėlė vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė.

Jos teigimu, būtina atlaisvinti policijos pajėgas nuo perteklinių funkcijų lydėti didelių gabaritų transporto priemones policijos automobiliais.

Suskaičiuota, kad 2023 metais policijos pareigūnai lydėjo 538 transporto priemones. Įprasta, kad palydoje dalyvauja du policijos automobiliai su švyturėliais – priekyje ir gale. Suskaičiuota, kad policija įvairiose krovinių palydose sugaišo per tris tūkstančius tris šimtus valandų. Į procesą per visą Lietuvą 2023 metais buvo įtraukti 827 pareigūnai.

A. Bilotaitė akcentavo, kad policijos palyda sukelia nepatogumų ir verslui. Dėl kiekvieno didesnio krovinio jie privalo pranešti policijai, laukti, kol ši suras galimybę skirti transporto priemones, kurių trūksta ir pačiai policijai.

Ypatingų krovinių palydą keliuose galėtų atlikti privačios kompanijos su specialiais automobiliais, o ne policija.

Siūloma, kad nuo 2025 metų sausio 1 d. didelių gabaritų transporto priemonėms lydėti, kai jų plotis yra iki 4 metrų, o ilgis iki 24 metrų, derinti su policija nebereikėtų. Krovinį galėtų lydėti specialios paskirties automobiliai su oranžiniais švyturėliais. Tai yra nebereikės policijos automobilių palydos.

Kai krovinys platesnis nei 4 metrai ir ilgesnis nei 30 metrų, apie jo gabenimo maršrutą bus privaloma pranešti policijai, kuri ir spręs, ji ar specialusis palydos transportas lydės tokį krovinį.

Jūrų uosto kroviniai

Bene didžiausia dalis didelių gabaritų krovinių į įvairias Lietuvos vietas yra gabenama iš Klaipėdos uosto. Tai yra ir suprantama, nes didelių konstrukcijų specialius įrenginius iš Vakarų Europos šalių, kartais iš Kinijos lengviau atgabenti laivais.

Pagrindiniai tokių krovinių srautai keliauja per Malkų įlankos bendrovių terminalus. Bet yra buvę atvejų, kai kroviniai būdavo iškraunami ir šiaurinėje uosto dalyje. Iš nestandartinių didelių gabaritų krovinių per uostą dažniausiai gabenamos vėjo jėgainės – jų sparnai ar pagrindinė laikančioji konstrukcijos dalis.

Per Klaipėdos uostą yra buvę gabenti ir ypač didelio svorio ir gabaritų gamyklų technologiniai įrenginiai. Įsiminė į „Orlen Lietuva“ naftos perdirbimo gamyklą prie Mažeikių gabentas per du su puse tūkstančių tonų svėręs 6,5 metrų pločio, 10 metrų aukščio ir per 100 metrų ilgio naftos produktų gamybos įrenginys.

Veikiausiai tiek dabar, tiek ir ateityje tokių ypatingų krovinių palyda neapsieis be policijos ekipažų, nes kas geriau nei jie galės sustabdyti kitas transporto priemones, kad būtų praleistas ypatingas krovinys.

Vis dažniau Lietuvoje galima pamatyti ir kitą vaizdą, kai tiek iš Klaipėdos uosto, tiek į jį važiuoja karinės technikos kolonos su palyda. Tokias kolonas dažniausiai lydi specialūs karo policijos automobiliai su švyturėliais.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Ir dar

Ir dar  portretas
pasakykit man, jeigu nebus policijos su raudonais/mėlynais švyturėliais, o bus tik tie, su geltonais, tai pagal viską, aš neprivalau jų praleisti, nes geltonas signalas nėra draudžiamasis, o tik įspėjamasis.

Na ar dar kas

Na ar dar kas portretas
galvoja kad valdžiukai nedirba oligarchinio ir didžiojo verslo naudai? Aš - ne. Po to kai aiškėja kad pareina jūros vėju parkų ir kitų didžiulių statybų vystymas ir bus daug neeilinio dydžio krovinių transportavimų, mūsų didžiagalviai uosto kroviniams nuėmė policijos palydą! Tiesiog entšteinai!

Asilai

Asilai portretas
Vietoje to kad duot mentūrai bent kažkiek uždirbt visai nuėmė :D) Nu kad valdymas nu kad tvarkymas vidaus reikalu ministerijoj..
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

  • „Tavo idėja“: balsuoti liko vos penkios dienos!
    „Tavo idėja“: balsuoti liko vos penkios dienos!

    Liko vos penkios dienos atiduoti savo balsus už šauniausias Klaipėdos rajono gyventojų idėjas. Galite atiduoti net tris balsus bet kurioje kategorijoje už bet kuriuos projektus. ...

  • Kalėdoms besiruošianti Šilutė įrengs ledo čiuožyklą
    Kalėdoms besiruošianti Šilutė įrengs ledo čiuožyklą

    Gražiausioms metų šventėms, kaip ir kiti miestai, besiruošianti Šilutė šiemet gyventojus nustebins ne tik ne tik kalėdinėmis puošmenomis. Šilutės Hugo Šojaus dvare intensyviai vyksta darbai. Čia įrengin...

    1
  • Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus
    Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus

    Klaipėdoje vyrui patekus į progimnaziją ir pavogus moksleivių telefonus, švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas teigia, kad stiprinant ugdymo įstaigų saugumą, svarbiausia užtikrinti aplinkos stebėjimą ir patekimo į pastat...

  • Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą
    Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą

    Baigiantis Švyturių metams Neringoje ir Klaipėdoje bei minint senojo Nidos švyturio įžiebimo 150 metų sukaktį, Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius tech“) mokslininkai nustatė tikslią senojo švyturio viet...

  • Modernus „Vaikystės sodo“ darželis: naujos erdvės vaikams Klaipėdos centre
    Modernus „Vaikystės sodo“ darželis: naujos erdvės vaikams Klaipėdos centre

    Įvairūs moksliniai tyrimai rodo, kad kokybiškas ankstyvasis ugdymas yra itin svarbus ikimokyklinio amžiaus vaikų raidai ir jų ateities sėkmei. Šis ugdymas yra tvirtas pamatas, ant kurio formuojasi vaikų intelektinis, emocinis ir socialinis...

    1
  • Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai
    Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai

    Į gruodį vyksiantį Kalėdų eglučių kiemelio konkursą užsiregistravo net 45 klaipėdiečių organizacijos. Lapkričio 20-oji buvo paskutinė registracijos diena, tačiau dar devynių dalyvių sulaukta kitą dieną, terminui jau oficialiai pasibaigus. ...

  • „Pražuvusi Klaipėda“ nukeliavo į sandėlį
    „Pražuvusi Klaipėda“ nukeliavo į sandėlį

    Ne vienerius metus klaipėdiečiams rodęs, kaip šiame mieste gyventa prieš kelis šimtus metų, kūrinys dingo iš įprastos vietos. Šioje tvirtovės įtvirtinimų vietą ženklinančiame plote netrukus bus įrengtas kitas akc...

    3
  • Lietuvos kariams – padėka ir pagarba
    Lietuvos kariams – padėka ir pagarba

    Žvarbų penktadienio vidurdienį klaipėdiečiai kartu su kariais atžygiavo į Kruizinių laivų terminalą, kuriame vyko Lietuvos kariuomenės 106-ųjų atkūrimo metinių ceremonija. Skambėjo sveikinimo kalbos, aidėjo salvės, virš susirinkusiųj...

  • Terminalo pavadinimas – ne vienas
    Terminalo pavadinimas – ne vienas

    Kruizinių laivų terminalas gali būti vadinamas dvejopai – ne tik visiems įprastu oficialiu pavadinimu, bet ir kitu – Karo ir kruizinių laivų terminalu. Taip esą nuspręsta dėl to, kad šiame terminale švartuojasi ne tik kruizin...

  • Uostamiestyje lapus šluos ir gruodį
    Uostamiestyje lapus šluos ir gruodį

    Rudeninių lapų šlavimo ir išvežimo darbai vyks iki gruodžio vidurio. Šią savaitę vien iš Skulptūrų parko išvežta net 20 tonų lapų. Didžioji dalis šaligatvių – nuvalyti, pamažu valomi ir kiti parkai ...

    1
Daugiau straipsnių