- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tęsiame rubriką "Klausk miesto valdžios drąsiai". Šiandien į klaipėdiečių klausimą atsako Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas.
– Sužinojome, kad kasdien bus kilnojamas Pilies tiltas. Kodėl tai nebuvo daroma anksčiau ir kokios priežastys lėmė šią iniciatyvą?
– Ši iniciatyva kilo ne per vieną dieną, poreikis kilnoti tiltą egzistavo ir anksčiau. Tačiau reikėjo pasiruošti. Tam, kad galėtų švartuotis kateriai ir jachtos, buvo modernizuojamos krantinės, sutvarkyta infrastruktūra. Įrengtos elektros skydinės, prie kurių laivui galima prisijungti.
Taip pat sumontuoti knechtai, pontonai, užtikrintas vandens tiekimas. Trumpai tariant, buvo investuojama laivybai Danės upe.
Didžioji dalis darbų jau baigti, mintys sudėliotos, tad Jūrinių ir vidaus vandenų reikalų komisija susitiko su transporto specialistais, buriuotojais, jachtininkais bei laivų savininkais iš užsienio ir pasitarę inicijavo reguliarų Pilies tilto kilnojimą.
Galiu įvardyti tris priežastis, kodėl nusprendėme to imtis. Pirmoji – sudaryti didesnes galimybes laivams, jachtoms ar kateriams švartuotis Klaipėdoje. Ir ne tik mūsiškių. Dažnai turistų laivai tiesiog aplenkia mūsų miestą, nes galimybių prisišvartuoti nėra – uostelis jau užpildytas.
Kadangi planuojame dar didesnį Danės upės įveiklinimą, krantinių sutvarkymą bei laivybos skatinimą, galbūt ateityje bus kilnojamas ir Biržos tiltas.
Tad kilnojamas tiltas sukurs ne vieną papildomą vietą prisišvartuoti. Taip populiarinamas miestas, pritraukiama daugiau svečių.
O kad didesnis turistų srautas yra gerai, manau, niekas nesiginčys. Juolab kad pirmosios jachtos Danėje jau švartuojasi. Žinoma, upė nėra taip įveiklinta kaip tarpukariu, bet pamatus tam padėti juk reikia.
Antroji priežastis – kaip ir bet kuri technika, tilto mechanizmai privalo veikti. Be to, iš karto galima nustatyti visas galimas grėsmes ir laiku užkirsti joms kelią.
Ir, be abejo, tai atrakcija žmonėms – klaipėdiečiams ir miesto svečiams. Anksčiau, atliekant bandymus ar per šventes, kai tiltas buvo keliamas, susirinkdavo daugybė smalsuolių. Net jei tai vykdavo antrą valandą nakties. Tad, manau, kilnojimas pasitarnaus ir kaip pramoga.
Be to, noriu visiems skaitytojams priminti, kad tiltas bus kilnojamas tik šiltuoju sezonu, vykstant aktyviai laivybai. Rudenį ir žiemą tai nebus daroma.
Valandų grafikas sudarytas taip, kad sukeltų kuo mažiau problemų vairuotojams. Be to, už tokias valandas pasisakė ir jachtininkai, atsižvelgdami į laivybos patirtį.
Kadangi planuojame dar didesnį Danės upės įveiklinimą, krantinių sutvarkymą bei laivybos skatinimą, galbūt ateityje bus kilnojamas ir Biržos tiltas. Tiesa, tam reikia nuveikti dar nemažai darbų, tad kol kas šie planai lieka tik planais. Mat ir poreikio kol kas nematome. Tačiau jei laivyba aktyvės, kodėl gi ne?
Nors tiltas jau kilnojamas, kol kas dar negavome jokių skundų. Tačiau, žinoma, jei kils diskusijų – reaguosime. Šis sezonas bus bandomasis.
Kol kas Pilies tiltas pirmadieniais–penktadieniais keliamas nuo 6.20 iki 7 val. bei nuo 21 iki 21.40 val., o savaitgaliais ir švenčių dienomis – nuo 8 iki 8.40 val. bei nuo 22.30 iki 23.10 val.
Rubrikos tikslas – užtikrinti nuolatinį miestiečių bei vietos valdžios bendravimą. Klausimus siųskite el. paštu merui@kl.lt. Jų sulaukiama daugiau nei yra vietos puslapyje, tad dalis atsakoma asmeniškai, o aktualūs gausesnei skaitytojų grupei rubrikoje publikuojami vėliau.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Karinės jūrų pajėgos NATO misijai Baltijos jūroje skyrė du laivus, jie išplaukė1
Karinės jūrų pajėgos NATO kritinės infrastruktūros apsaugos operacijai Baltijos jūroje skyrė du laivus, jie trečiadienį išplaukė į jūrą, BNS nurodė Lietuvos kariuomenė. ...
-
Uostamiestis mini Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos 102-ąsias metines1
Sausio 15-ąją uostamiestyje, Skulptūrų parke, prie paminklo „Už Laisvę žuvusiems“, tradiciškai buvo paminėtos Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos 102-osios metinės. Jų metu buvo prisiminti svarbūs 1923-iųjų istorin...
-
Vaikų „linksmybės“: sniego gniūžtėmis – į automobilius1
Vieno prekybos centro automobilių stovėjimo aikštelėje buvo pastebėti du vaikai, į mašinas mėtantys sniego gniūžtes. Vyriškiui išlipus jų sudrausminti vos neįvyko nelaimė – vienas nepilnametis atsitrenkė į važiuo...
-
Olando Kepurės skardis – lankomiausias objektas
Aplinkosaugininkai pripažįsta, kad Olando Kepurės skardis – vienas lankomiausių šalies objektų. ...
-
Dėl vaizdo kameros Jūrininkų prospekte – sumaištis: kam šita „akytė“?
Jūrininkų prospekte esančio daugiabučio namo pirmojo aukšto balkone įrengta vaizdo stebėjimo kamera. Klaipėdiečiai svarsto, ką buto gyventojas stebi – vaikų žaidimų aikštelę, teritoriją po balkonu, o gal tiesiog praeivius? ...
-
Pristatytas Klaipėdos veiklos plano projektas 2025–2027 m.: kasmet prireiks per 500 mln. eurų
Klaipėdos gyventojams pristatytas 2025–2027 metų Strateginio veiklos plano projektas. Planuojama, kad programoms įgyvendinti kasmet prireiks po daugiau kaip 500 mln. eurų. ...
-
Klaipėdoje priedangų skaičius tebeauga
Klaipėdoje daugėja priedangų – jų skaičius šiuo metu siekia 90. Pavojaus atveju jose pasislėpti galėtų apie 31 tūkst. žmonių. Nuolatos ieškoma ir kitų galimų naujų priedangų vietų. O gyventojams skaitomos paskaitos civilin...
-
Tragiško likimo majorui Oksui skirs knygą1
Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos metinės šiandien bus minimos ne tik uostamiestyje, bet ir Kaune, kur bus pagerbtas ir vienas pagrindinių šios kovinės operacijos vadų – Juozas Tomkus, slapyvardžiu Oksas. Ši trag...
-
Naujovė bažnyčioje – mišios anglų kalba5
Nuo šiol kartą per mėnesį Klaipėdos Marijos Taikos Karalienės bažnyčioje mišios vyks anglų kalba. Jos bus skirtos uostamiestyje ir aplink jį gyvenantiems užsieniečiams. Tikimasi, kad tai padės integruotis ir įsitraukti į bendruomen...
-
Klaipėdoje minimos krašto prijungimo prie Lietuvos 102-osios metinės
Klaipėdoje trečiadienį minimos šio krašto prijungimo prie Lietuvos 102-osios metinės. ...