- Asta Dykovienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Nustebino: viešajame konkurse bendrovė „Gatas“ už vieną navigacinį Pilies tilto pakėlimą paprašė tik 61 cento, o iki tol tokia pat paslauga miestui kainuodavo 31 eurą.
-
Išbandymas: per šią savaitę vyksiančią Jūros šventę Pilies tiltas turėtų būti keliamas mažiausiai tris kartus, tačiau nerimaujama, ar pavyks tai padaryti.
Pilies tilto pakėlimas Klaipėdai nuo šiol kainuos keliolika kartų pigiau nei anksčiau. Paslaugos viešąjį konkursą laimėjusi bendrovė pasiryžusi tiltą kelti už centus. Konkurentai įtaria, jog tai kainų dempingavimas, nors patys paslaugos teikėjai mano, kad įkainiai – realūs. Vis dėlto, artėjant Jūros šventei, būtent tilto pakėlimas organizatoriams lieka didžiausiu galvos skausmu.
Debiutą paženklino fiasko
Šiemet kovo mėnesį Klaipėdos tiltų priežiūros viešąjį konkursą laimėjo vilniečių įmonė "Gatas", pakeitusi lig tol šias paslaugas teikusią bendrovę "Viadukas".
Pirmuoju išbandymu naujokams tapo Pilies tilto pakėlimas birželio pradžioje, per Tarptautinį pilies džiazo festivalį.
Tačiau tilto pakelti tada nesugebėta, esą nesuveikė kažkokia kompiuterinė programa.
Tad į Dangę tuokart neįplaukė jachtos su džiazuojančiais muzikantais, dalis šventės buvo sujaukta.
O prie tilto užkardų iš abiejų pusių spūstyse strigo iš darbo mašinomis grįžtantys klaipėdiečiai.
Savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus darbuotojai neslepia, kad per pastaruosius du mėnesius nesusipratimų ir nesusikalbėjimų su naujaisiais tiltus prižiūrinčiais rangovais būta nemažai.
Buvo net svarstymų nutraukti rangos sutartį.
"Labai tikiuosi, kad nebus sugadinta Jūros šventė. Tas Pilies tilto pakėlimas, įleidžiant į upę istorinių laivų flotilę ir kitus laivus, šiandien mums yra didžiausias galvos skausmas. Rangovai yra įspėti, jei ir vėl jiems nepavyktų pakelti tilto, kaip per Džiazo festivalį, manau, kad kito kelio nebus, tik nutraukti su jais sutartį. Bet norisi tikėti, kad viskas bus gerai", – kalbėjo Klaipėdos savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėja Irena Šakalienė.
Rangovai pasirengę nenuvilti
Šią savaitę, nuo ketvirtadienio iki sekmadienio, Jūros šventės laikotarpiu, Pilies tiltą planuojama pakelti tris kartus.
Bendrovės "Gatas" atstovai tikino, jog šiam procesui yra pasirengę, ir viskas turėtų vykti be trikdžių.
"Tiltas – pakeliamas mechanizmas. Kartais tie mechanizmai nemaloniai nustebina, bet viskas yra paruošta. Tiltas yra techniškai tvarkingas. Baimintis nėra ko", – teigė įmonės "Gatas" vadovė Ingrida Kondrotienė.
Pagal savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymą, liepos 25-ąją, t. y. ketvirtadienio naktį, nuo 0.30 iki 4.30 val. bus atliekamas profilaktinis Pilies tilto pakėlimas.
Jūros šventės metu, penktadienį, liepos 26 d., Pilies tiltas bus pakeliamas 19.55 val.
Yra nurodyta jį laikyti pakeltą 10 min. arba trumpiau, kol praplauks visi norintieji. Dėl to esą automobilių eismas neturėtų būti sutrikdytas.
Pilies tiltas bus keliamas ir sekmadienio rytą, liepos 28 d., 8.55 val., be to, liepos 26 d. rytą ir liepos 28-osios vakarą tiltas, esant poreikiui, bus keliamas pagal įprastą grafiką.
O Biržos tiltas dėl kėlimo mechanizmo gedimų keliamas nebus.
Miestas ėmė taupyti
Šiemet savivaldybės administracijos įsakymu Pilies tiltas pakeliamas ir nuleidžiamas dukart per parą, bet ne kasdien, kaip pernai, o tik esant poreikiui.
Šiais metais nuo gegužės 1 d. iki liepos 21 d. Pilies tiltas buvo keliamas keturis kartus: dukart navigaciniais ir dukart profilaktiniais tikslais.
Profilaktinis Pilies tilto pakėlimas yra atliekamas kartą per mėnesį ir kainuoja brangiau.
Pagal sutartį su bendrove "Gatas", Pilies tilto vieno profilaktinio pakėlimo ir nuleidimo kaina siekia 90,75 euro, o tai per metus miestui kainuos 1 087 eurus.
O to paties tilto vienas pakėlimas ir nuleidimas laivams praplaukti navigacinio sezono metu (vykdoma pagal poreikį) įkainotas vos 61 centu.
Pernai nuo sausio 1 d. iki gruodžio 31 d. Pilies tilto kilnojimas miestui kainavo 13 tūkst. eurų. Vienas tilto pakėlimas ir nuleidimas tada buvo įkainotas 31 euru.
Konkurentams kilo abejonių
Anot ankstesnių rangovų, jų įkainiai buvo realūs, nes pakeliant tiltą dirbo mažiausiai keturi žmonės – pasiruošimo darbai bei pats pakėlimas ir nuleidimas tikrai užtrunka ne ketvirtį valandos, o kur kas ilgiau.
61 centas už tokį darbą – juokinga suma. Kai mes tą paslaugą atlikdavome, įkainis buvo 31 euras.
"61 centas už tokį darbą – juokinga suma. Kai mes tą paslaugą atlikdavome, įkainis buvo 31 euras. Ir tai reali suma. Protu nesuvokiama, kaip gali toks darbas kainuoti 61 centą", – stebėjosi viešumo nepanoręs bendrovės "Viadukas" darbuotojas.
Įmonės "Gatas" direktorės I.Kondrotienės nuomonė kita: "Taip, tas vienkartinis tilto pakėlimo įkainis gal ir mažas, bet pasiūlymas yra bendras. Mes žiūrime kaip į bendrą projektą, nes mieste yra kitų darbų, kitų tiltų."
Suskaičiavus išlaidas, pagal naują sutartį Pilies tilto kilnojimas per metus dabar daugiausia kainuos 1,1 tūkst. eurų, o pernai kainavo 13 tūkst. eurų. Skirtumas – akivaizdus.
Tačiau miesto valdžios atstovai jau ne kartą per tuos kelis mėnesius sudvejojo, ar šis taupymas pateisins lūkesčius.
Pasiūlymas nustebino komisiją
Klaipėdos savivaldybės Teisės skyriaus vedėjas ir Viešųjų pirkimų komisijos pirmininkas Andrius Kačalinas puikiai prisiminė šių metų kovą vykusį konkursą.
Jame įmonės "Gatas" pasiūlyta tiltų priežiūros paslaugos kaina labai nustebino komisiją ir sukėlė abejonių, ar konkursantai nesuklydo ir ar jų siūloma kaina reali, ar bus pajėgūs vykdyti įsipareigojimus.
"Mums kilo rimtų abejonių. Šitas įkainis buvo itin žemas. Kelis kartus kreipėmės į tiekėją, kad jis pagrįstų neįprastai mažą kainą. Komisija prašė išskaidyti, kuri dalis iš to bus skirta darbo užmokesčiui, kuri – "Sodrai", nes šios paslaugos pagrindinės sąnaudos susijusios būtent su darbo užmokesčiu. Diskusija buvo gana sudėtinga. "Gatas" pripažino, kad įkainis mažas, bet, įvertinęs visas išlaidas, buvo pasirengęs dirbti už tą įkainį", – teigė A.Kačalinas.
Pagal viešųjų pirkimų praktiką tam tikrais atvejais, kai siūloma paslaugos kaina yra mažesnė už savikainą ir rangovas sutinka bei įsipareigoja dirbti tokiomis sąlygomis, pirkėjui esą tai yra priimtina.
Šiuo atveju "Gatas" aiškiai įrodė, kad jie pasiruošę dirbti, jeigu pasiruošę, tegul dirba.
"Yra buvę pavyzdžių ir teismuose, kai įmonės atstovai pasiūlė dempinginę kainą, mažesnę už savikainą, tačiau jie tai darė sąmoningai, suvokdami tai, bet norėdami įeiti į rinką. Šiuo atveju "Gatas" aiškiai įrodė, kad jie pasiruošę dirbti, jeigu pasiruošę, tegul dirba. Juk visada yra galimybė, jei įsipareigojimai bus nevykdomi, pasirinkti kitą tiekėją", – pabrėžė A.Kačalinas.
Sudarė solidžias sutartis
Remiantis portalo rekvizitai.lt duomenimis, bendrovė "Gatas" veikia jau beveik 18 metų.
Joje dirba per 90 žmonių. Įmonė užsiima ne tik tiltų ir šviesoforų priežiūra, bet ir kelių ženklinimu bei kitais panašaus pobūdžio darbais.
Pagal rekvizitai.lt, bendrovė skolų "Sodrai" neturi, vidutinis atlyginimas bruto siekia 1 950 eurų per mėnesį, o pastarųjų metų įmonės apyvarta – iki 10 mln. eurų.
Rekvizitai.lt duomenimis, "Gatas" sėkmingai dalyvauja viešuosiuose konkursuose, pavyzdžiui, 2017 m. jie buvo laimėję 46 viešuosius konkursus, šiemet – 22.
Didžiausi pirkėjai pagal sutarčių sumas – Lietuvos automobilių kelių direkcija (8,9 mln. eurų), Kauno miesto savivaldybė (4,7 mln. eurų), Vilniaus miesto savivaldybė (4,3 mln. eurų) ir Klaipėdos miesto savivaldybė (0,6 mln. eurų).
Klaipėdoje šiemet "Gatas" laimėjo tiltų priežiūros konkursą, pateikęs daug ginčų sukėlusius įkainius.
Sutartis su uostamiesčio savivaldybe sudaryta trejiems metams.
Preliminari sutarties suma – 198 tūkst. eurų, o didžiausia suma, už kurią galima pirkti jų paslaugas, siekia 420 tūkst. eurų.
Tai esą įkainių sutartis, kuri bus apmokama pagal faktą, tai yra tik už atliktus darbus.
Poreikis buvo nedidelis
Pernai Pilies tiltas turėjo būti keliamas kasdien po du kartus nuo gegužės pradžios iki spalio pabaigos.
Tačiau pokyčius nulėmė ne tik menkas tilto kilnojimo poreikis, bet ir tilto užkardus apgadinusi rudeninė audra.
Paskutinį kartą praėjusį sezoną Pilies tiltas buvo pakeltas spalio 10-ąją, kai iš upės reikėjo išleisti vieną laivelį.
Dukart per parą keliamas tiltas upę laivams atverdavo 20-iai minučių.
Kaskart, pakėlus tiltą, praplaukdavo po 2–3 laivus, kartais – vienas, o kartais – ir nė vieno.
Galimas dalykas, apie galimybę įplaukti į Dangę žinojo ne visi laivavedžiai.
Tilto kilnojimu buvo siekiama pritraukti burlaivių ir jachtų, kad jos, stovėdamos tarp Biržos ir Pilies tiltų, puoštų miestą, taptų atrakcija praeiviams.
Pernai nuo gegužės 1-osios iki spalio 10 d. Pilies tiltas buvo pakeltas maždaug 300 kartų.
Tačiau šiemet tvarka yra kita.
Pilies tiltas šiais metais navigacinio sezono metu keliamas tik pagal poreikį pirmadieniais–penktadieniais: nuo 6.15 val. iki 6.35 val. ir nuo 21 val. iki 21.20 val. ir šeštadieniais–sekmadieniais bei švenčių dienomis: nuo 7.30 val. iki 7.50 val. ir nuo 21 val. iki 21.20 val.
Visus laivus, norinčius įplaukti į Klaipėdos pilies uostą ar išplaukti iš jo pro Pilies tiltą, registruoja Klaipėdos pilies uosto kapitonas, kuris, gavęs informaciją apie įplaukiančius ar išplaukiančius laivus, nedelsdamas perduoda tiltus prižiūrinčios bendrovės atstovui.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus
Klaipėdoje vyrui patekus į progimnaziją ir pavogus moksleivių telefonus, švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas teigia, kad stiprinant ugdymo įstaigų saugumą, svarbiausia užtikrinti aplinkos stebėjimą ir patekimo į pastat...
-
Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą
Baigiantis Švyturių metams Neringoje ir Klaipėdoje bei minint senojo Nidos švyturio įžiebimo 150 metų sukaktį, Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius tech“) mokslininkai nustatė tikslią senojo švyturio viet...
-
Modernus „Vaikystės sodo“ darželis: naujos erdvės vaikams Klaipėdos centre1
Įvairūs moksliniai tyrimai rodo, kad kokybiškas ankstyvasis ugdymas yra itin svarbus ikimokyklinio amžiaus vaikų raidai ir jų ateities sėkmei. Šis ugdymas yra tvirtas pamatas, ant kurio formuojasi vaikų intelektinis, emocinis ir socialinis...
-
Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai
Į gruodį vyksiantį Kalėdų eglučių kiemelio konkursą užsiregistravo net 45 klaipėdiečių organizacijos. Lapkričio 20-oji buvo paskutinė registracijos diena, tačiau dar devynių dalyvių sulaukta kitą dieną, terminui jau oficialiai pasibaigus. ...
-
„Pražuvusi Klaipėda“ nukeliavo į sandėlį3
Ne vienerius metus klaipėdiečiams rodęs, kaip šiame mieste gyventa prieš kelis šimtus metų, kūrinys dingo iš įprastos vietos. Šioje tvirtovės įtvirtinimų vietą ženklinančiame plote netrukus bus įrengtas kitas akc...
-
Lietuvos kariams – padėka ir pagarba
Žvarbų penktadienio vidurdienį klaipėdiečiai kartu su kariais atžygiavo į Kruizinių laivų terminalą, kuriame vyko Lietuvos kariuomenės 106-ųjų atkūrimo metinių ceremonija. Skambėjo sveikinimo kalbos, aidėjo salvės, virš susirinkusiųj...
-
Terminalo pavadinimas – ne vienas
Kruizinių laivų terminalas gali būti vadinamas dvejopai – ne tik visiems įprastu oficialiu pavadinimu, bet ir kitu – Karo ir kruizinių laivų terminalu. Taip esą nuspręsta dėl to, kad šiame terminale švartuojasi ne tik kruizin...
-
Uostamiestyje lapus šluos ir gruodį1
Rudeninių lapų šlavimo ir išvežimo darbai vyks iki gruodžio vidurio. Šią savaitę vien iš Skulptūrų parko išvežta net 20 tonų lapų. Didžioji dalis šaligatvių – nuvalyti, pamažu valomi ir kiti parkai ...
-
Kam važiuoti į Laplandiją, jei turime Palangą?!3
Nuo jaukių vakarienių, pramogų šeimai iki energingų renginių ir fejerverkų – šventiniu laikotarpiu Palanga stengiasi patenkinti kiekvieno poreikius. Šiųmetis švenčių laukimas mylimiausiame kurorte prie jūros bus pers...
-
Lapkričio pabaiga – nežiemiška
Sinoptikų pranešimai pajūryje gyvenantiems žmonėms neleidžia tikėtis nei didesnių šalčių, nei ypatingos šilumos. Viskas bus taip, kaip ir paprastai būna lapkričio gale – stiproki vėjai vaikys debesis, o kai jie nurims, ga...