KLASCO pertvarko veiklą ir mažina poveikį aplinkai

  • Teksto dydis:

Nuo gegužės 1 d. įsigalioja naujos Aplinkosaugos įstatymų nuostatos, pagal kurias pramonės ir uosto krovos bendrovėms bus taikomi griežtesni reikalavimai.

„Nuo pernai įgyvendiname naują aplinkosauginių priemonių planą, suderintą su Aplinkos apsaugos agentūra. Tiek KVJUD, tiek valstybinių stočių oro kokybės monitoringo duomenys, tiek Savivaldybės patvirtinta ataskaita aiškiai liudija, kad dėl oro kokybė gerėja. Siekiame, kad mūsų vykdoma veikla darytų kiek įmanoma mažiausią įtaką gyvenamai aplinkai, kuri dėl istorinių aplinkybių kelia nepatogumų verslo plėtrai ir miestiečiams. Taip pat ieškome galimybių perkelti dalį birių krovinių į kitą uosto dalį, toliau nuo gyvenamųjų namų, kai tik bus parengta atitinkama infrastruktūra ir gauti suderinimai“, ─ situaciją komentuoja KLASCO infrastruktūros direktorius Vidas Endzinas.

Pasak V. Endzino, rengdamasi gegužės 1 d. įsigaliosiančiam naujam Aplinkosaugos teisiniam reguliavimui, KLASCO įdiegė šias pagrindines priemones dulkėtumui ir poveikiui aplinkai mažinti:

─ Iškrovimo vietose naudojamos vandens patrankos, laistomi pravažiavimo ir technologiniai keliai;

─ Krovos metu bendrovė naudoja transporterius su magnetu krauti geležies rūdos produktus į rietuves;

─ Įrengti mobilūs dulkių sulaikymo tinkliniai ekranai ir vagonų iškrovimo stočių užsidarymo grotos technologiniam proceso dulkėtumui sumažinti;

─ Naudojama ekologiška medžiaga biriems kroviniams uždengti, kurie gali dulkėti po krovos išdžiūvus jų viršutiniam sluoksniui;

─ Transporterių linijose naudojami dulkių surinkimo filtrai, naudojami vandens purkštukai;

─ Krovos metu naudojami dulkių slopinimo įrenginiai su dulkes absorbuojančiu preparatu;

─ Į laivą ir iš jo transportuojant krovinius naudojami tik uždaro tipo konvejeriai (lauderiai).

KLASCO nuotr.

KLASCO atstovas taip pat informuoja, kad yra įdiegti ir nauji metodai bei technologijos medžiagų dulkėjimui mažinti ir dulkių sklaidai riboti:

─ Bendrovės personalas nuolat kontroliuoja ir stebi vaizdo stebėjimo priemonėmis KLASCO teritorijoje vykdomą veiklą, oro monitoringo stotelės duomenis ir, esant poreikiui, koreguoja krovos darbus, ar nedelsiant juos stabdo;

─ Sumažintas krovinių rietuvių aukštis, birūs ir dulkantys kroviniai pilami iš ne aukštesnio, kaip 1 metras, aukščio;

─ Krovinį pakrovus į transporto priemonę, jis uždengiamas (tentas ar kt.) arba kraunama į transporto priemonę su dengtu kėbulu;

─ Birias medžiagas kraunant griebtuvu, pasėmus medžiagos, griebtuvas sandariai uždaromas. Iš griebtuvo medžiaga išpilama kuo lėčiau ir mažesniu kaip 1 m atstumu nuo kaupo;

─ Kraunant mechaniniais krautuvais į transporto priemonę, medžiagos pylimo greitis ir aukštis išlaikomas kuo mažesnis; krovimo vieta parinkama taip, kad visa kraunama medžiaga patektų į transporto priemonę;

─ Transporto priemonių krovos darbai pagal galimybes organizuojami tik sandėlio viduje, ne išorėje;

─ Bendrovė taip pat drėkina ir valo gatves Vitės gyvenamųjų namų teritorijoje savo turimomis priemonėmis;

─ Bendrovėje nuolat atliekamas lietaus nuotekų monitoringas, jos surenkamos ir išvalomos naujai modernizuotuose valymo įrenginiuose.

„2020–2023 metų aplinkos oro kokybės valdymo programa“ ─ taip pavadintas Klaipėdos savivaldybės užsakytas dokumentas. Šis dokumentas praėjusį lapkritį patvirtintas Klaipėdos miesto savivaldybės taryboje ir yra viešai pasiekiamas savivaldybės interneto svetainėje. Jame gausu kiekvienam klaipėdiečiui svarbių faktų. „Tie, kuriems rūpi uostamiesčio oro kokybė, dėmesį turėtų atkreipti į su šia programa susijusį dokumentą ─ „Atliktų oro kokybės tyrimų Klaipėdos mieste ir aplinkos oro kokybės būklės vertinimo ataskaita“. Jame ne tik įvardinti pagrindiniai miesto oro taršos šaltiniai, bet ir pateikiamas labiausiai miesto orą teršiančių bendrovių TOP─10. Didieji teršėjai uosto krovos kampanijas lenkia netgi keliais šimtais kartų“, ─ teigia KLASCO infrastruktūros direktorius V. Endzinas.

Tokie skaičiai ir nestebina, kadangi ir KLASCO veikla, bei joje taikomos technologijos bei krovos priemonės sparčiai keičiasi. „Pastaraisiais metais krovos metu susidarančių kietųjų dalelių kiekį sumažinome iš esmės ir toliau tęsiame darbą bei investicijas, mažinančias poveikį aplinkai“, ─ sakė KLASCO atstovas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

a

a portretas
Tarybinė Klaipėda parsidavęs Klasco laikraštpalaikis

Audrius

Audrius portretas
Girdėjau, kad ketina perkelti geležies rūdos kalnus arčiau miesto centro, senamiesčio.. Šita įmonė turi pradingti iš Klaipėdos uosto apskritai, o miesto centre tokių krovinių, kaip geležies rūda krovimas turi būti apskritai UŽDRAUSTAS

Vasia

Vasia portretas
O nelegaliai pastatytus sandėlius nugriausite, ar karabasas viską suderino ir jie liks amžinai?
VISI KOMENTARAI 9

Galerijos

  • Vaistų leidimasis namuose: procedūra – elementari, bet rizikos yra
    Vaistų leidimasis namuose: procedūra – elementari, bet rizikos yra

    Sveikatos negalavimų kamuojami žmonės neretai skausmus gali numalšinti tiesiog vaistais. Į raumenys leidžiami vaistai veikia ne tik efektyviau, bet ir jų poveikis išlieka ilgesniam laikui. Specialistai pabrėžia, jog leidžiant vaistus nam...

    1
  • Vėtros gatvės ruožą sutvarkys dar šiemet?
    Vėtros gatvės ruožą sutvarkys dar šiemet?

    Pirmojoje Melnragėje nuo praėjusių metų likę keli šimtai metrų Vėtros gatvės ruožo veikiausiai bus sutvarkyti iki šių metų pabaigos. Žadama, kad atnaujinus ruožą pokyčiai bus akivaizdūs – bus įrengtas apšvietimas, p...

  • Uostamiesčio eglė stovės kitoje vietoje
    Uostamiesčio eglė stovės kitoje vietoje

    Uostamiestyje tęsiamos pagrindinės miesto šventinės žaliaskarės paieškos. Šiemet iš viso sulaukta 15 kandidačių pasiūlymų, o šios savaitės pabaigoje paaiškės nugalėtoja, kuri lapkričio 30-ąją bus įžieb...

  • Jūrinis erelis – vienas įspūdingiausių plėšriųjų paukščių
    Jūrinis erelis – vienas įspūdingiausių plėšriųjų paukščių

    Jūrinis erelis (Haliaeetus albicilla) yra vienas didžiausių Eurazijos vidutinių ir šiaurinių platumų dieninių plėšriųjų paukščių. Kūno ilgis – 69–92 cm, patinų kūno masė – apie 4 100 g, patelių – 5 ...

  • Nukentėjusiems nuo gaisro Klaipėdos daugiabutyje – savivaldybės parama
    Nukentėjusiems nuo gaisro Klaipėdos daugiabutyje – savivaldybės parama

    Gyventojus, nukentėjusius nuo vasarą Klaipėdoje kilusio daugiabučio namo gaisro, pasiekė savivaldybės kompensacijos už prarastą turtą, dar papildomai skirta lėšų namo stogo ir teritorijos sutvarkymui. ...

  • Audra siaubė ir Klaipėdos kapines
    Audra siaubė ir Klaipėdos kapines

    Visų Šventųjų ir Vėlinių savaitgalis buvo nemenkas išbandymas Klaipėdos kapinių lankytojams. Dvi dienas siautusi audra taršė kapų papuošimus – gėlių ir apverstų žvakių buvo pilni takai, tačiau didesnių nuostoli...

  • Lapų krytis: kova su vėjo malūnais
    Lapų krytis: kova su vėjo malūnais

    Skveruose, parkuose, pėstiesiems skirtuose takuose apstu prikritusių rudeninių lapų. Gyventojai skundžiasi, kad nors kai kur lapai ir sugrėbti bei sudėti į maišus, ilgą laiką nebuvo išvežami. ...

  • Paplūdimiai – lyg podukros vietoje?
    Paplūdimiai – lyg podukros vietoje?

    Šią vasarą kiekvieną dieną Klaipėdos paplūdimiuose – tiek Smiltynėje, tiek Melnragėje ir Giruliuose – apsilankydavo dešimtys tūkstančių poilsiautojų. Ir nors uostamiesčio pliažus kasmet bandoma priartinti prie europini...

  • Į Klaipėdos gatves atklydo briedis
    Į Klaipėdos gatves atklydo briedis

    Rudeninis gamtos šauksmas vėl atvijo miškų galiūną briedį į Klaipėdą. Antradienį ryte suaugęs gyvūnas blaškosi ties judriomis Minijos ir Nemuno gatvėmis. ...

    3
  • Mokyklos gatvės tiltu – 50 km/val. greičiu
    Mokyklos gatvės tiltu – 50 km/val. greičiu

    Vairuotojai turėtų būti atidesni važiuodami Mokyklos gatvės tiltu. Nuo lapkričio 1-osios įsigaliojo 50 km/val. maksimalus leistinas greitis šiame ruože. ...

Daugiau straipsnių