Klaipėdos uostas – vienintelis regiono uostas su didėjančia krova

Rytinės Baltijos jūros regione Klaipėdos uostas išlieka sėkmingiausiu uostu, kurio krova šių metų antroje pusėje nuolat buvo didesnė nei pernai.

Taikosi į naują rekordą

Paskutiniuosius keturis mėnesius Klaipėdos uosto mėnesinė krova siekdavo per 4 mln. tonų. Mėnesio rezultatai nuolat būdavo geresni nei pernai.

Tai leido Klaipėdos uostui išlipti iš minusinės krovos, kuri buvo šių metų pirmąją pusę.

Jei tendencija išliks ir paskutinįjį šių metų mėnesį, realu, kad Klaipėdos uostas peržengs rekordinę 47 mln. tonų metinę krovą. Tai būtų ypač didelis pasiekimas. Prieš metus ir pačioje Klaipėdoje buvo prognozuojama, kad perkopti 46 mln. tonų pernykštės ir užpernykštės krovos jau nebepavyks.

Per pirmus vienuolika šių metų mėnesių Klaipėdos uoste krauta 43,5 mln. tonų krovinių. Tai buvo 2,3 proc. daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį. Krovos apyvartą labiausiai augino birieji produktai – trąšos ir grūdai. Lapkritį grūdų krova buvo net 50 proc. geresnė nei pernai tą patį mėnesį.

Nepaisant sudėtingų metų, juos tokius padarė COVID-19, šiemet net dešimtadaliu daugiau krovinių buvo gabenama keltais. Praradę žymią dalį keleivių, dėl krovinių iš Klaipėdos uosto plaukiojantys keltai išlaikė palyginti neblogas pozicijas.

Optimizmo teikia ir metų pradžioje smukusi, bet antroje jų pusėje gerėjusi generalinių krovinių krova.

Šiais metais Klaipėdos uoste fiksuojamas ir suskystintų gamtinių dujų, rūdos, metalo laužo krovos augimas.

Kritimą išgyveno visi

Ir toliau sudėtinga krova išlieka Latvijos uostuose. Rygos uostas per 11 mėnesių krovė 21,82 mln. tonų. Tai 27,4 proc. mažiau nei pernai. Ryškų kritimą labiausiai lėmė net 72,9 proc. sumažėjusi anglių krova, nors jų dar krauta 2,6 mln. tonų. Priminsime, kad vos prieš kelerius metus anglys Rygos uoste sudarė beveik 60 proc. jo krovos.

Rygos uoste 28,3 proc. mažiau krauta ir naftos produktų. Per 11 mėnesių jų iš viso buvo 3,4 mln. tonų. Rusiškos anglys ir naftos produktai buvo dominuojantys Rygos uoste. Jų netektys dabar labiausiai ir veikia šį uostą. Ryga netenka rusiško tranzito.

Panašią netektį daugiau nei prieš porą dešimtmečių yra išgyvenęs ir Klaipėdos uostas. Tuomet per trumpą laiką iš Klaipėdos uosto iškeliavo  rusiškas lakštinis metalas, kuris sudarė apie trečdalį Klaipėdos uosto krovos. Dabar kažkas panašaus būtų, jei iš Klaipėdos uosto iškeliautų baltarusiški kroviniai.

Rusiško tranzito netektys dar labiau veikia Latvijos Ventspilio uostą. Per 11 mėnesių jis krovė vos 11,83 mln. tonų krovinių. Tai buvo net 39,2 proc. mažiau nei pernai. Net 7,6 mln. tonų Ventspilio uoste sudarė skysti kroviniai, naftos produktai. Jų krova sumažėjo 20,8 proc. Net 74,9 proc. sumažėjo birių krovinių, anglių kiekis. Iš viso Ventspilio uoste šiemet krauta 1,89 mln. tonų birių krovinių. Beveik nepakito, tiksliau net 1 proc. augo Ventspilio uosto generalinių krovinių krova.

Savi kroviniai negelbsti

Bendra Rusijos uostų krova šiemet per 11 mėnesių yra 2,3 proc. blogesnė nei pernai. Iš viso krauta 750,73 mln. tonų. Šie metai yra pirmieji Rusijoje per pastarąjį dešimtmetį, kai bendra krova mažėjo. Iki šiol ji nuolat augo ir dėl naujų uostų statybos, ir dėl rusiškų krovinių perorientavimo iš rytinės Baltijos ir Ukrainos uostų.

Rusijos uostuose labiausiai krito naftos ir jos produktų eksportas. Vien lapkritį Rusijos naftos ir jos produktų eksportas sumažėjo 20 proc.

Didžiausias naftos eksporto kritimas fiksuotas kaip tik Rusijos Baltijos uostuose – Ust Lugoje – 39 proc., Primorske – 28 proc. Rusijos Baltijos jūros regione lapkritį 7,8 proc. sumažėjo ir konteineriais gabenamų krovinių. Iš jų Sankt Peterburge, kuris krauna daugiausiai konteinerių, jų sumažėjo 5,9 proc., Kaliningrado uoste – 18,1 proc., Ust Lugoje – net 19,3 proc.

Bendrai Rusijos Baltijos jūros regiono uostų krova šiemet yra 6,6 proc. mažesnė nei pernai. Iš viso krauta 220 mln. tonų. Ust Lugos uostas krovė 93,4 mln. tonų (kritimas 2 proc., palyginti su 2019 m., 11 mėnesių), Sankt Peterburgas – 54,5 mln. tonų (-0,8 proc.), Primorskas – 45,4 mln. tonų (-19,4 proc.), Vysockas – 16,7 mln. tonų (-6,6 proc.), Kaliningradas – 9,6 mln. tonų (- 5,8 proc.).



NAUJAUSI KOMENTARAI

Nekenčiu pagyrūnųĄ

Nekenčiu pagyrūnųĄ portretas
Gerbiamieji, jeigu rašote tai rašykite tiesiai, kas tuos krovinius tempia per Klaipėdos uostą? Prezidentas? Seimas?Uosto direkcija? Kas?

Meluojančiam

Meluojančiam portretas
Koks tikslas meluoti, kai duomenys atviri. Tik rusai prie caro melavo, prie sovietų melavo, dabar prie putino meluoja, na ir toliau meluos. Nieko naujo ten pas juos.

Tai vadinama

Tai vadinama portretas
PR agonija
VISI KOMENTARAI 11

Galerijos

  • Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus
    Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus

    Klaipėdoje vyrui patekus į progimnaziją ir pavogus moksleivių telefonus, švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas teigia, kad stiprinant ugdymo įstaigų saugumą, svarbiausia užtikrinti aplinkos stebėjimą ir patekimo į pastat...

  • Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą
    Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą

    Baigiantis Švyturių metams Neringoje ir Klaipėdoje bei minint senojo Nidos švyturio įžiebimo 150 metų sukaktį, Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius tech“) mokslininkai nustatė tikslią senojo švyturio viet...

  • Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai
    Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai

    Į gruodį vyksiantį Kalėdų eglučių kiemelio konkursą užsiregistravo net 45 klaipėdiečių organizacijos. Lapkričio 20-oji buvo paskutinė registracijos diena, tačiau dar devynių dalyvių sulaukta kitą dieną, terminui jau oficialiai pasibaigus. ...

  • Lietuvos kariams – padėka ir pagarba
    Lietuvos kariams – padėka ir pagarba

    Žvarbų penktadienio vidurdienį klaipėdiečiai kartu su kariais atžygiavo į Kruizinių laivų terminalą, kuriame vyko Lietuvos kariuomenės 106-ųjų atkūrimo metinių ceremonija. Skambėjo sveikinimo kalbos, aidėjo salvės, virš susirinkusiųj...

  • Terminalo pavadinimas – ne vienas
    Terminalo pavadinimas – ne vienas

    Kruizinių laivų terminalas gali būti vadinamas dvejopai – ne tik visiems įprastu oficialiu pavadinimu, bet ir kitu – Karo ir kruizinių laivų terminalu. Taip esą nuspręsta dėl to, kad šiame terminale švartuojasi ne tik kruizin...

  • Kam važiuoti į Laplandiją, jei turime Palangą?!
    Kam važiuoti į Laplandiją, jei turime Palangą?!

    Nuo jaukių vakarienių, pramogų šeimai iki energingų renginių ir fejerverkų – šventiniu laikotarpiu Palanga stengiasi patenkinti kiekvieno poreikius. Šiųmetis švenčių laukimas mylimiausiame kurorte prie jūros bus pers...

    3
  • Lapkričio pabaiga – nežiemiška
    Lapkričio pabaiga – nežiemiška

    Sinoptikų pranešimai pajūryje gyvenantiems žmonėms neleidžia tikėtis nei didesnių šalčių, nei ypatingos šilumos. Viskas bus taip, kaip ir paprastai būna lapkričio gale – stiproki vėjai vaikys debesis, o kai jie nurims, ga...

  • Į svečius pas merą – „pasimatuoti“ kėdės
    Į svečius pas merą – „pasimatuoti“ kėdės

    Klaipėdos vadovo Arvydo Vaitkaus feisbuko paskyroje atsirado šmaikštus vaizdo įrašas, kuriame visiems žinomas aktorius klaipėdietis Giedrius Savickas prašo „pasimatuoti“ mero kėdę. Šiuo vaizdo įrašu ...

    1
  • Dėl keistos antenos – spėlionės
    Dėl keistos antenos – spėlionės

    Žmones šią savaitę stebino neįprastas objektas. Jie nepatikliai dairėsi į vieną automobilį, pastatytą Gargžduose prie prekybos centro. Mat iš transporto priemonės stogo netikėtai į orą iškilo stovas su grybo formos įrenginiu...

    3
  • Vakarų Lietuvoje – sniego pusnys: dalis žmonių liko be elektros
    Vakarų Lietuvoje – sniego pusnys: dalis žmonių liko be elektros

    Vakarų Lietuvą penktadienio rytą pasitiko žiema. Socialiniuose tinkluose žmonės dalijosi įvairiuose miestuose užfiksuotais sniego pusnių vaizdais. ...

Daugiau straipsnių