Klaipėdos senamiestyje nori trijų greičio matuoklių

Senamiesčio gyventojai stojo į kovą už teisę į ramų gyvenimą. Tačiau užmojų, kurie pademonstruoti tokiems tikslams pasiekti, kukliais nepavadinsi. Senamiesčio gyventojai pageidautų ne tik automobilių transporto srauto sumažinimo Tiltų gatve, bet ir vieno momentinio bei dviejų sektorinių matuoklių trumputėje miesto gatvėje.

Nori matuoklių

Gyventojų patiriamas bėdas Eismo saugumo komisijos nariams pristatęs Senamiesčio seniūnaitijos seniūnaitis Renaldas Kulikauskas tikino, kad dėl viešojo transporto kiekio gyventojai kenčia nuo triukšmo.

Žmonės esą negali ne tik dirbti ir ilsėtis savo namuose, bet dėl vibracijos skilinėja net pastatų sienos.

„Yra prašymas dėl sektorinio ir taškinio greičio matuoklio įrengimo. Greitis turėtų būti matuojamas nuo Senojo turgaus žiedo ir Tiltų bei Turgaus gatvių sankryžos“, – komisijos posėdyje kalbėjo R.Kulikauskas.

Prašoma ne tik įrengti sektorinių greičio matuoklių porą, bet čia pat, prie Tiltų 29-ojo namo, greitį matuoti momentiniu greičio matuokliu.

R.Kulikauskas teikė ir dar vieną pasiūlymą – savaitgaliais ir švenčių dienomis nukreipti transporto srautus aplinkinėmis gatvėmis.

Seniūnaitis savivaldybės taip pat prašė imtis dažnesnės Tiltų gatvės būklės kontrolės, nes savivaldybės darbuotojai jam leido suprasti, kad šios gatvės būklė netikrinta ne vienerius metus.

Fiksuoja normų viršijimus

Visuomenės sveikatos centro Klaipėdos departamento darbuotojai yra tyrę gyvenamosiose Tiltų gatvės patalpose vibracijos skleidžiamą triukšmą.

„Nustatyta, kad vibracija viršija normas. Per parą senamiestį kerta 14 tūkst. transporto priemonių“, – teigė seniūnaitis.

Esą, pagal teisės aktus, gatvėms, kuriose vyksta tokio intensyvumo eismas, kas dešimt metų privaloma atlikti remontą.

„Tam, kad tokia gatve galėtų judėti sunkiasvoris transportas ir gatvė atitiktų šiuolaikinius reikalavimus, reikėtų apie 600–700 tūkst. eurų investicijoms į grindinį“, – kalbėjo R.Kulikauskas.

Senamiestyje didžiausius nepatogumus patiria 300 gyventojų, kurių butų langai yra į senamiesčio centrinę gatvę.

Šie gyventojai nuo išmetamųjų automobilių dujų dar gali gintis uždarydami butų langus, bet, pasak seniūnaičio, nuo vibracijos jų niekas neišgelbės.

Reikės 0,5 mln. eurų?

Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ skaičiavimais, vidutinis autobusų greitis savaitgaliais senamiestyje siekia 22, o vakare – 25 km/val.

Šios įstaigos vadovas Andrius Samuilovas paaiškino, kad darbo dienomis autobusų greitis siekia 21–22 km/val.

„Sutinkame, kad grindinį tvarkyti reikia. Kad nebūtų kaltinimų, kad kažkas šia gatve skraido, sutinkame, kad būtų pastovus greičio matuoklis. Senamiesčio stotelė yra viena populiariausių. O ruože tarp Senojo turgaus ir Turgaus gatvės atstumo įsibėgėjimui tikrai nepakanka, kad kelis šimtus metrų autobusas mautų du tris kartus greičiau“, – sakė A.Samuilovas.

Transportininkai suskaičiavo, kad jei autobusai būtų nukreipiami aplinkkeliais, taip dirbant vien savaitgaliais, papildomai reikėtų 165 tūkst. eurų.

„Jei taip dirbtume visus metus, reikėtų daugiau nei pusės milijono eurų. Šiuo metu mūsų biudžete tokio rezervo neturime. Vieno apvažiavimo ilgis siekia 2,5 km“, – pasakojo A.Samuilovas.

Pritartų eismo nukreipimui

Nereikia karščiuotis.

Klaipėdos vicemero Arūno Barbšio teigimu, sektorinis matuoklis ruože, kuriame yra autobusų stotelė, nėra logiškas sprendimas.

Pastabą turėjo ir Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus, patikinęs, kad miesto valdžia, gelbėdama senamiesčio žmones nuo triukšmo, labai greitai gali sulaukti nusiskundimų iš Galinio Pylimo ar kitų gatvių gyventojų, jei eismas bus nukreiptas aplinkkeliais.

Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos vadovas Mindaugas Džermeika pasisakė už eismo uždraudimą Tiltų gatve bent savaitgaliais.

Pareigūnas priminė, kad senamiestyje vykusio reido metu buvo nustatyta, jog keleivius vežantys mikroautobusai viršija greitį.

O vasarą ta pačia gatve turi važiuoti automobiliai, dviratininkai, paspirtukininkai.

Siūlo nesikarščiuoti

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis priminė, kad senamiesčiu drieksis elektra varomų autobusų trasa, numatyta įrengti kelio pakilimus.

Gintaras Neniškis / Vytauto Liaudanskio nuotr.

„Ateityje šia gatve judės tik elektra varomos mašinos. Neliks nei dyzelino kvapo, nei vibracijos ir triukšmo viršijimų. Aš siūlyčiau eiti šia linkme planingai. Išsiaiškinę, kiek čia to transporto liks ir koks jis bus, galėsime priimti sprendinius“, – pažymėjo G.Neniškis.

Administracijos direktorius siūlė diskutuoti profesionaliai, o ne remiantis emocijomis.

„Siūlau neskubėti. Suprantame, kad tai yra problema, bet sprendimus reikia priimti pamatuotai. Problemų yra visur, kitose gatvėse taip pat. Nereikia karščiuotis“, – pastebėjo G.Neniškis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Melas

Melas portretas
'Senamiesčio stotelė yra populiariausia' - melas! Pro ją keleiviai važiuoja tik todėl, kad toks autobusų maršrutas! Nėra nurodyta jokių skaičių, kiek žmonių įlipa ir išlipa senamiestyje. Senamiestis savaitgaliais tuščias. Kokie keleiviai?!

ss

ss portretas
dudoris ir jo komanda su galva draugauja....ten gi ir taip NIEKAS nevažiuoja....

Reikia 3.

Reikia 3. portretas
Minimalaus, vidutinio ir maksimalaus greičio. Minimalistus, judančius 20-40 km/h irgi bausti.
VISI KOMENTARAI 28

Galerijos

Daugiau straipsnių