- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Draugiški kaimynai, bet ne vienos šeimos nariai, – šitaip vaizdžiai nusakomi dabartiniai Klaipėdos miesto ir uosto santykiai akivaizdžiai turi neišnaudoto potencialo. Šią poziciją penktadienį Klaipėdoje vykusioje diskusijoje su valdžios bei verslo atstovais išsakė Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas, pristatęs ir galimus situacijos tobulinimo būdus.
Draugiški kaimynai, bet ne vienos šeimos nariai, – šitaip vaizdžiai nusakomi dabartiniai Klaipėdos miesto ir uosto santykiai akivaizdžiai turi neišnaudoto potencialo.
Šią poziciją penktadienį Klaipėdoje vykusioje diskusijoje su valdžios bei verslo atstovais išsakė Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas, pristatęs ir galimus situacijos tobulinimo būdus.
Klaipėdos pramonininkų asociacijos surengtoje diskusijoje „Miestas ir uostas: partneriai ar konkurentai?“ dalyvavo Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus, kiti valstybės valdžios, savivaldos bei verslo sektorių atstovai.
V. Grubliauskas pranešime konstatavo, kad uostas yra vienas iš kertinių visos Lietuvos ir esminis Klaipėdos ekonomikos sektorius, kuriantis didžiulę pridėtinę vertę, stiprinantis pozicijas ne tik Baltijos jūros regione ir jau sunkiai išsitenkantis istoriškai jam skirtoje teritorijoje. Tuo metu jo artimiausias kaimynas Klaipėdos miestas, prisidedantis prie uosto veiklos plėtros politiniais bei administraciniais sprendimais, žmogiškaisiais bei infrastruktūros ištekliais, tebegauna neadekvačią savo indėliui grąžą.
Šuo metu Klaipėda yra vienintelis Baltijos uostamiestis, neturintis tiesioginės įtakos uosto, kuris Lietuvoje funkcionuoja kaip valstybės įmonė, valdymo sistemoje. Be kita ko, tai apsunkina teritorijų planavimo ir kitus tarpžinybinius procesus. Išskirtinė Klaipėdos padėtis, anot V. Grubliausko, niekaip neatsispindi valstybės ir miesto biudžetų sandaroje.
Situaciją siūloma keisti priimant nesyk svarstytą, bet vis dar neįgyvendintą LR Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymo pakeitimą dėl numatyto dydžio pelno dalies pervedimo Klaipėdos miesto savivaldybei bei LR biudžeto sandaros įstatymo korekcijas dėl surenkamo gyventojų pajamų mokesčio Klaipėdai skiriamos dalies.
Kaip vienas iš galimų sprendimų būdų taip pat siūloma svarstyti galimybė keisti uostą valdančios valstybinės įmonės statusą į akcinę bendrovę, suteikiant Klaipėdos savivaldybei vienos iš akcininkių statusą. V. Grubliausko pastebėjimu, nors šis siūlymas gali pasirodyti netikėtas ir net drastiškas, jis anaiptol nėra originalus: pavyzdžiui, kaimyninėje Latvijos Liepojoje net 10 proc. uosto surenkamų mokesčių tenka būtent Liepojos savivaldybės reikmėms.
Uostamiesčio mero įsitikinimu, abipusiai vertingą partnerystę, atitinkančią Klaipėdos lūkesčius bei pažangią užsienio valstybių praktiką, galėtų paskatinti nauja miesto ekonominės plėtros strategija, derinanti lyderiaujančių sektorių kuriamą pridėtinę vertę bei žinių ekonomikos principus.
Susisiekimo ministerijai bei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai (KVJUD) siūloma užtikrinti glaudų bendradarbiavimą su uostamiesčio savivalda, o logiška ir suprantama jo tąsa galėtų tapti Klaipėdos kaip uostamiesčio interesų atstovavimas Vyriausybėje.
V. Grubliausko teigimu, visa tai palengvintų miesto bei uosto strategijų, kurios šiandien tebėra skirtingos, derinimą ir paskatintų kompleksišką požiūrį į viso Vakarų Lietuvos regiono vystymąsi, kuriam nauja miesto ir uosto santykių pakopa suteiktų vertingų perspektyvų.
„Reikalas išjudėjo iš mirties taško, tad norisi tikėti, kad jis įgaus reikiamą pagreitį bei palaikymą“, – sakė miesto vadovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Sausio 13-osios minėjimas Klaipėdoje: neužmirškime savo didvyrių
Sekmadienį, sausio 12-ąją, klaipėdiečiai tradiciškai ir jautriai paminėjo Laisvės gynėjų dieną – susirinkusieji prie Sąjūdžio būstinės ir Klaipėdos savivaldybės tylos minute pagerbė 14 žuvusiųjų už laisvą Lietuvą, taip pat ...
-
Kuršių marios užliejo Juodkrantę: sureagavo ir meras3
Šeštadienio rytą Kuršių marios užliejo Juodkrantę. Neringos meras Darius Jasaitis teigia, kad tokios situacijos dar nėra matęs, nors Neringoje gyvena jau 50 metų. ...
-
Prie prekybos centro – naujovės
Minijos baldų centras žada apmokestinti automobilių stovėjimo aikštelę, esančią Dubysos gatvėje. Vis dėlto dvi valandas pirkėjai galės savo automobilius statyti nemokamai. ...
-
Bibliotekoje – švedų kalbos mokymai
Kol kas tik trys klaipėdiečiai Klaipėdos savivaldybės Imanuelio Kanto viešosios bibliotekos „Kauno atžalyno“ padalinyje pradėjo mokytis švedų kalbos. Šią savaitę startavusių mokymų metu susirinkusieji pradėjo pažin...
-
Viduržiemis primins pavasarį
Pasak sinoptikų, kol kas žiemos nesijaučia. Kažkiek atvėsta ir vėl užplūsta šiltesnė oro masė. Šį savaitgalį ir kitą savaitę Klaipėdoje ir pajūryje vyraus labiau pavasarį, o ne viduržiemį primenantys orai. ...
-
Laisvės gynėjams pagerbti – renginiai2
Šis sekmadienis Klaipėdoje bus skirtas Laisvės gynėjų dienai paminėti, vyks ne tik tradiciniai, bet ir nauji renginiai, taip pat teatralizuota inscenizacija, kurios metu dainomis, šokiais ir net drabužiais bus siekiama perteikti to meto atm...
-
Ant atnaujinto fasado – grafičiai: į ką kreiptis dėl terlionių pašalinimo?1
Klaipėdoje Šilutės pl. 34 ir 36 daugiabučių namų fasadai neseniai išterlioti grafičiais. Kaltininkai kol kas nerasti, tačiau gyventojams dėl terlionių pašalinimo siūloma kreiptis į namo administratorių ir policiją – es...
-
Priešpilio gatvėje – gilios duobės: dėl ko sustojo darbai?
Klaipėdiečiai piktinasi, esą jau kurį laiką Priešpilio gatvėje netvarkomas kelio ruožas, kuriame vyko remontas. Šioje vietoje jau atsivėrė gilios duobės. Rangovai darbų tęsti negalėjo dėl archeologinių radinių. ...
-
Pareigūną apkaltino iškrypimu?2
Po Naujųjų metų socialinių tinklų naudotojai, gyvenantys viename Klaipėdos mikrorajonų, dažnai miestiečių naudojamoje paskyroje skaitė ilgą anonimo rašinį itin jautria tema. ...
-
Liepų gatve – 70 km/val. greičiu
Klaipėdos valdžia nusprendė leisti didinti maksimalų leistiną greitį Liepų gatvėje iki 70 km/val. Vienas motyvų – vienoje pagrindinių miesto įvažų eismas judės greičiau, bus mažiau spūsčių. ...