- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija rūpinasi ne tik krovos veiklai skirta infrastruktūra, bet ir ta, kuri yra skirta gyventojams ir transporto priemonėms perkelti per Kuršių marias. Siekiant atnaujinti susidėvėjusias krantines, prie kurių švartuojasi transporto ir keleivių keltai, imtasi didelių darbų.
Lapkritį baigtos rekonstruoti Senosios perkėlos krantinės Smiltynėje. Čia vienu metu jau gali švartuotis du keltai. Tai leis pėstiesiems ar dviračiais į kitą marių krantą išsiruošusiems žmonėms pasiekti Kuršių neriją mažiau gaištant laiko ir saugiau.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas pasakojo, kad šis projektas kainavo apie 2 mln. eurų.
Klaipėdiečiai jau spėjo įvertinti šių krantinių patogumą ir estetinį vaizdą.
„Tai buvo įdomus ir sudėtingas projektas. Darbus ne kartą teko stabdyti, nes čia buvo rastas didžiulis nuo Antrojo pasaulinio karo likęs sprogmenų kiekis. Įmonės darbuotojai kviesdavo išminuotojus, pavojingi radiniai trukdė darbą. Džiaugiamės, kad viskas baigėsi be incidentų. Įrengėme krantinę, paruošėme ją patogią švartuotis keltams“, – pasakojo A. Latakas.
Senosios perkėlos poreikiams rekonstruota bemaž 135 metrai krantinių, įrengti slipai, atmušai, švartavimo stulpeliai, lietaus nuotekų tinklai, atnaujinta krantinių danga, krantinėse įrengtas apšvietimas, kurio anksčiau nebuvo. Prie krantinės Smiltynės pusėje marių dugnas išgilintas iki 5,5 metro, anksčiau čia gylis siekė tik apie 3 metrus.
Krantinę Smiltynėje rekonstravo pagal jungtinės veiklos sutartį veikiančios Latvijos įmonės SIA „Baltijas jūras geologijas centrs“ ir akcinė bendrovė „BMGS“.
Siekiant užtikrinti kuo efektyvesnį ir saugesnį keleivių ir transporto priemonių perkėlimą, pradėta ir Naujosios perkėlos infrastruktūros rekonstrukcija.
„Uosto direkcija yra atsakinga už uosto infrastruktūrą, jos būklę, įskaitant ir tą, kuri yra skirta gyventojams ir transporto priemonėms perkelti per Kuršių marias. Mūsų siekis yra prisidėti, kad būtų užtikrintas efektyvus keltų švartavimas ir keleivių bei transporto priemonių perkėlimas. Tad ateinantį sezoną Senoji Smiltynės perkėla galės dirbti maksimaliai – Smiltynės pusėje vienu metu bus galima švartuoti du skirtingų parametrų keltus. O šį rudenį Naujojoje perkėloje prasidėjusi rekonstrukcija vyks etapais, kad nebūtų trikdomas keltų darbas“, – sako A. Latakas.
Naujojoje perkėloje jau vyksta krantinių rekonstrukcijos parengiamieji bei kiti darbai. Rudenį šioje perkėloje prasidėjusi rekonstrukcija bus vykdoma atskirais etapais, kad nebūtų trikdomas keltų darbas.
Planuojama, kad čia teks darbuotis porą metų.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija ir bendrovė „Smiltynės perkėla“ yra pasirašiusios trišalę sutartį su konkursą laimėjusia bendrove „Tilsta“, kuri rekonstruos Naujosios perkėlos naudojamas krantines. Projekto sprendiniai apima ir esamų rampų konstrukcijų keitimą naujomis hidraulinėmis rampomis. Tai leis sunkiasvoriam transportui ir lengviesiems automobiliams patogiai užvažiuoti ant kelto ir saugiai nuriedėti ant krantinės.
Įgyvendinant projektą bus rekonstruojama dalis krantinių tiek Klaipėdos, tiek Smiltynės pusėje. Čia bus įrengti švartavimo stulpeliai, kelio užtvarai. Taip pat yra suprojektuoti lauko apšvietimo tinklai ir kita infrastruktūra.
Naujosios perkėlos infrastruktūros darbai kainuos 5,8 mln. eurų (įskaitant PVM), iš jos Uosto direkcijos finansuojama dalis siekia 3,34 mln. eurų, bendrovės Smiltynės perkėlos – 2,47 mln. eurų.
„Senosios perkėlos krantinė buvo pastatyta 1960 metais, ji jau buvo avarinės būklės, ji buvo nepatogi, atrodė prastai. Naujosios perkėlos krantinės jau skaičiuoja keturis dešimtmečius, jos taip pat buvo techniškai netvarkingos, nepatogios. Todėl šios investicijos buvo būtinos. Įgyvendinant projektą bus rekonstruojama dalis krantinių tiek Klaipėdos, tiek Smiltynės pusėje“, – patikino A. Latakas.
Planuojama, kad pirmas etapas bus užbaigtas kitų metų gegužę, o antrasis prasidės pasibaigus vasaros sezonui.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Švieslentė vėl sugedo1
Po vėjuoto savaitgalio pastebėta, kad Rasos stotelėje, esančioje Šilutės plente, neveikia švieslentė, rodanti autobusų grafikus. ...
-
Uostamiesčio senjorus vienija veiklos
Įdomių veiklų ieškantys vyresni klaipėdiečiai renkasi į įvairius užsiėmimus ir kviečia prisijungti visus norinčiuosius. Šiuos žmones vienija bendri pomėgiai, o kassavaitiniai susitikimai su bendraminčiais ne vienam jų praskaidrina ...
-
Pedofilai dar turi laiko
Įsigalioję Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo pakeitimai, pagal kuriuos su nepilnamečiais negali dirbti asmenys, teisti už seksualinius nusikaltimus, taip pat dėl kitų sunkių veikų, kol kas – tik formalumas. ...
-
Vaistų leidimasis namuose: procedūra – elementari, bet rizikos yra1
Sveikatos negalavimų kamuojami žmonės neretai skausmus gali numalšinti tiesiog vaistais. Į raumenys leidžiami vaistai veikia ne tik efektyviau, bet ir jų poveikis išlieka ilgesniam laikui. Specialistai pabrėžia, jog leidžiant vaistus nam...
-
Vėtros gatvės ruožą sutvarkys dar šiemet?
Pirmojoje Melnragėje nuo praėjusių metų likę keli šimtai metrų Vėtros gatvės ruožo veikiausiai bus sutvarkyti iki šių metų pabaigos. Žadama, kad atnaujinus ruožą pokyčiai bus akivaizdūs – bus įrengtas apšvietimas, p...
-
Uostamiesčio eglė stovės kitoje vietoje
Uostamiestyje tęsiamos pagrindinės miesto šventinės žaliaskarės paieškos. Šiemet iš viso sulaukta 15 kandidačių pasiūlymų, o šios savaitės pabaigoje paaiškės nugalėtoja, kuri lapkričio 30-ąją bus įžieb...
-
Jūrinis erelis – vienas įspūdingiausių plėšriųjų paukščių
Jūrinis erelis (Haliaeetus albicilla) yra vienas didžiausių Eurazijos vidutinių ir šiaurinių platumų dieninių plėšriųjų paukščių. Kūno ilgis – 69–92 cm, patinų kūno masė – apie 4 100 g, patelių – 5 ...
-
Nukentėjusiems nuo gaisro Klaipėdos daugiabutyje – savivaldybės parama
Gyventojus, nukentėjusius nuo vasarą Klaipėdoje kilusio daugiabučio namo gaisro, pasiekė savivaldybės kompensacijos už prarastą turtą, dar papildomai skirta lėšų namo stogo ir teritorijos sutvarkymui. ...
-
Audra siaubė ir Klaipėdos kapines
Visų Šventųjų ir Vėlinių savaitgalis buvo nemenkas išbandymas Klaipėdos kapinių lankytojams. Dvi dienas siautusi audra taršė kapų papuošimus – gėlių ir apverstų žvakių buvo pilni takai, tačiau didesnių nuostoli...
-
Lapų krytis: kova su vėjo malūnais
Skveruose, parkuose, pėstiesiems skirtuose takuose apstu prikritusių rudeninių lapų. Gyventojai skundžiasi, kad nors kai kur lapai ir sugrėbti bei sudėti į maišus, ilgą laiką nebuvo išvežami. ...