- Asta Aleksėjūnaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Klaipėdoje atlikti aplinkos monitoringo tyrimai rodo, kad situacija mieste negerėja. Miesto vadovai prasitarė, kokių priemonių teks imtis, kad bent jau pačiame centre oro kokybė gerėtų – į centrą nebus įleidžiami taršūs automobiliai.
Prie mokyklos – arsenas
Pristatant oro, triukšmo, dirvožemio, paviršinio vandens, želdinių būklės bei kraštovaizdžio monitoringo rezultatus, paaiškėjo, kad mieste ir toliau fiksuojamas užterštumas kietosiomis dalelėmis.
Miestiečiams nerimą kėlusi situacija dėl šiaurinėje miesto dalyje aptiktų chromo, švino ir cinko kiekių viršijimų plečiasi į pietinę miesto dalį.
Padidėjusius cinko, vario ir net arseno kiekius specialistai aptiko Klaipėdos turizmo mokyklos teritorijoje.
Ore – kietosios dalelės
Įmonės "Darnaus vystymosi institutas" atstovas Ramūnas Markauskas akcentavo, kad mieste didžiausia problema išlieka kietosios dalelės – net pramonės objektų poveikis nėra taip smarkiai juntamas, kaip ore tvyrančių kietųjų dalelių įtaka.
Be kietųjų dalelių, kurių didžiausios sankaupos aptinkamos šalia magistralinių gatvių, galvos skausmu gyventojams virsta ir padidėjęs triukšmas.
Labiausiai dėl triukšmo kenčia senamiesčio – Žvejų, Herkaus Manto gatvės namų – gyventojai. Triukšmo lygių viršijimai užfiksuojami ir Baltijos prospekte, Šilutės plente, Liepojos gatvėje.
Neįleis į centrą
Monitoringo autorių pateikta informacija iš karto sukėlė klausimų bendruomenės atstovams.
Pasitarime dalyvavusio savivaldybės administracijos direktoriaus Gintaro Neniškio buvo klausiama, ką ruošiamasi daryti, kad situacija neblogėtų.
"Herkaus Manto ir S.Daukanto gatvių sankryžoje triukšmo ir užterštumo koncentracijos didėja metų metais. Kokių priemonių ketinama imtis?" – buvo klausiama G.Neniškio.
"Herkaus Manto, kaip ir S.Daukanto gatvės niekas neplanuoja platinti. Centrinei miesto daliai tikrai bus skiriamas ypatingas dėmesys. Miesto centre, kur užfiksuojamos didžiausios problemos, bus ribojamos galimybės važiuoti taršiems automobiliams. Bus sudaroma pirmenybė viešajam transportui, ypač tam, kuris yra ekologiškas, elektromobiliams ir dviračiams", – patikino G.Neniškis.
Gintaras Neniškis. Vytauto Liaudanskio nuotr.
Važiuos aplinkkeliais
Kaip tai vyks realiai, kol kas neaišku. Kokiu būdu bus ribojamas eismas, pavyzdžiui, dyzelinu varomiems automobiliams, nedetalizuojama.
G.Neniškis aiškino, kad kol kas dar ruošiamasi platesnei diskusijai su visuomene, o patys sprendimai dar nėra aptarti su tarybos nariais.
Bus sudarytos alternatyvos.
"Reikia pripažinti, kad judėjimas Herkaus Manto gatve yra milžiniškas, vadinasi, pirmiausia reikia ieškoti būdų, kaip aplinkkeliais nukreipti tą automobilių srautą, kuris tik tranzitu kerta centrinę miesto dalį. Mes nekalbame apie tuos, kurie centre dirba ar gyvena. Tai yra ta dalis transporto, kuri tik pravažiuoja šia gatve. Kaip tai vyks? Dar dėliojame sprendimus", – aiškino G.Neniškis.
Gyvenimas ir eismas miesto centrinėje dalyje nesustos, tačiau jau aišku, kad pokyčių bus.
Užsimenama ir apie dar drastiškesnius sprendimus – taršiems automobiliams iš viso bus uždrausta patekti į šią miesto dalį. Kur teks dėti dyzelinu varomų automobilių savininkams savo mašinas, kol kas neaišku.
"Bus sudarytos alternatyvos. Bus visuomenei pristatytos eismo schemos. Bus šio projekto viešinimas, maždaug per artimiausias dvi savaites visuomenei pristatysime visas detales", – kalbėjo G.Neniškis.
Prioritetas – specialiam transportui
Užterštumo mažinimo problemą turėtų spręsti specialių transporto priemonių (BRT), kurios dažniausiai yra elektrinės, atsiradimas mieste.
Šiai transporto jungčiai būtų numatyta atskira eismo juosta, visiškai atskirta nuo kitų eismo dalyvių. Toje juostoje būtų įrengtos stotelės keleiviams, autobusų įkrovimo stotelės.
Savivaldybės specialistų ankstesniuose aiškinimuose jau buvo užsiminta, kad BRT jungčiai centrinėje miesto dalyje iš tiesų numatyta pokyčių – Herkaus Manto gatve nuo Liepų iki S.Daukanto gatvės galės važiuoti tik dviratininkai ir viešasis transportas bei transportas su specialiais leidimais.
Herkaus Manto gatvės ruože nuo S.Daukanto iki Liepojos gatvės eismo juostos bus pertvarkytos į BRT juostas, o automobiliams liktų po vieną eismo juostą kiekviena kryptimi.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus
Klaipėdoje vyrui patekus į progimnaziją ir pavogus moksleivių telefonus, švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas teigia, kad stiprinant ugdymo įstaigų saugumą, svarbiausia užtikrinti aplinkos stebėjimą ir patekimo į pastat...
-
Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą
Baigiantis Švyturių metams Neringoje ir Klaipėdoje bei minint senojo Nidos švyturio įžiebimo 150 metų sukaktį, Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius tech“) mokslininkai nustatė tikslią senojo švyturio viet...
-
Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai
Į gruodį vyksiantį Kalėdų eglučių kiemelio konkursą užsiregistravo net 45 klaipėdiečių organizacijos. Lapkričio 20-oji buvo paskutinė registracijos diena, tačiau dar devynių dalyvių sulaukta kitą dieną, terminui jau oficialiai pasibaigus. ...
-
„Pražuvusi Klaipėda“ nukeliavo į sandėlį2
Ne vienerius metus klaipėdiečiams rodęs, kaip šiame mieste gyventa prieš kelis šimtus metų, kūrinys dingo iš įprastos vietos. Šioje tvirtovės įtvirtinimų vietą ženklinančiame plote netrukus bus įrengtas kitas akc...
-
Lietuvos kariams – padėka ir pagarba
Žvarbų penktadienio vidurdienį klaipėdiečiai kartu su kariais atžygiavo į Kruizinių laivų terminalą, kuriame vyko Lietuvos kariuomenės 106-ųjų atkūrimo metinių ceremonija. Skambėjo sveikinimo kalbos, aidėjo salvės, virš susirinkusiųj...
-
Terminalo pavadinimas – ne vienas
Kruizinių laivų terminalas gali būti vadinamas dvejopai – ne tik visiems įprastu oficialiu pavadinimu, bet ir kitu – Karo ir kruizinių laivų terminalu. Taip esą nuspręsta dėl to, kad šiame terminale švartuojasi ne tik kruizin...
-
Uostamiestyje lapus šluos ir gruodį1
Rudeninių lapų šlavimo ir išvežimo darbai vyks iki gruodžio vidurio. Šią savaitę vien iš Skulptūrų parko išvežta net 20 tonų lapų. Didžioji dalis šaligatvių – nuvalyti, pamažu valomi ir kiti parkai ...
-
Kam važiuoti į Laplandiją, jei turime Palangą?!3
Nuo jaukių vakarienių, pramogų šeimai iki energingų renginių ir fejerverkų – šventiniu laikotarpiu Palanga stengiasi patenkinti kiekvieno poreikius. Šiųmetis švenčių laukimas mylimiausiame kurorte prie jūros bus pers...
-
Lapkričio pabaiga – nežiemiška
Sinoptikų pranešimai pajūryje gyvenantiems žmonėms neleidžia tikėtis nei didesnių šalčių, nei ypatingos šilumos. Viskas bus taip, kaip ir paprastai būna lapkričio gale – stiproki vėjai vaikys debesis, o kai jie nurims, ga...
-
Į svečius pas merą – „pasimatuoti“ kėdės1
Klaipėdos vadovo Arvydo Vaitkaus feisbuko paskyroje atsirado šmaikštus vaizdo įrašas, kuriame visiems žinomas aktorius klaipėdietis Giedrius Savickas prašo „pasimatuoti“ mero kėdę. Šiuo vaizdo įrašu ...