- Greta Namentkevič
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Per dešimt šių metų mėnesių Klaipėdos gatvėse avarijas patyrė 54 dviratininkai bei paspirtukininkai. Šią savaitę liūdną statistiką papildė dar vienas dviračiu važiavęs klaipėdietis, kuris nukentėjo Dubysos gatvėje. Lietuvos dviratininkų bendrijos tarybos atstovas Saulius Ružinskas įsitikinęs – tokių nelaimių dažniausia priežastis yra iki galo nesutvarkyta infrastruktūra.
Nelaimė ankstų rytą
Trečiadienį, apie 8 valandą ryto, šalia „Švyturio“ arenos lengvasis automobilis partrenkė per pėsčiųjų perėją važiavusį dviratininką. Dubysos gatvėje „Volkswagen“ kliudė apie 50 metų vyrą.
Į įvykio vietą suskubo greitoji ir du policijos ekipažai.
Pasak medikų, nukentėjęs žmogus sąmoningos būsenos išvežtas į Klaipėdos universiteto ligoninę.
Kelių policijos skyriaus duomenimis, per dešimt šių metų mėnesių Klaipėdoje registruoti 54 eismo įvykiai, kuriuose figūravo dviračių ir paspirtukų vairuotojai, 24-iuose jų buvo nukentėjusiųjų.
30-ia atvejų dviračių vairuotojai pripažinti kaltais.
Suka į važiuojamąją dalį
Pasak Lietuvos dviratininkų bendrijos tarybos nario S. Ružinsko, dviratininkai eismo įvykių dalyviais tampa ne tik dėl jų pačių kaltės.
Pagrindinė priežastis, kodėl dviratininkai papuola į eismo įvykius, yra ta, kad ne visur sutvarkyta infrastruktūra, kuri, anot S. Ružinsko, dviratininkus priverčia važiuoti automobilių keliais ar kirsti važiuojamąją dalį, išvažiavimus iš kiemų.
Dažnai koreguojamos kelių eismo taisyklės apsunkina dalyvių eismą kelyje ir lemia avarines situacijas.
„Pavyzdžiui, pervažiuoti Klaipėdos senamiestį dviračių takais yra neįmanoma, nes jų nėra. Herkaus Manto gatvėje važiuojama autobusų juosta. Naujojo Uosto g., Šilutės plentas – šios vietos taip pat neturi dviračių takų. Baltijos prospekte nėra kirtimų dviračių takais, nors tai – pagrindinė magistralė. Vasarą daugiausia dviratininkų važiuoja į perkėlas. Į Naująją perkėlą nuo Minijos gatvės iki šiol nėra dviračių tako, nors projektas yra, bet jis neįgyvendintas, todėl dviratininkai, išvažiavę iš kelto, visą laiką suka į važiuojamą dalį“, – aiškino S. Ružinskas.
S. Ružinskas. Vytauto Petriko nuotr.
Būtina ruoštis žiemai
S. Ružinsko teigimu, eismo įvykyje kaltas dažniausiai būna automobilio vairuotojas, kadangi jis vairuoja padidinto pavojingumo transporto priemonę ir turi būti labai atidus kelyje.
Automobilių ir dviračių vairuotojai dėl dažnų kelių eismo taisyklių koregavimų gali tiksliai nežinoti, kada ir kam yra suteikiama pirmumo teisė kelyje.
„Lenkdami dviračius, vairuotojai nesilaiko pagal taisykles nustatyto saugaus atstumo. Tokiais atvejais yra labai didelė avarijos tikimybė. Taip pat dažnai koreguojamos kelių eismo taisyklės apsunkina dalyvių eismą kelyje ir lemia avarines situacijas“, – pabrėžė S. Ružinskas.
Be to, ir dviračius reikia paruošti šaltajam sezonui laiku.
„Artėjant žiemos laikotarpiui ir nesiruošiant padėti dviratį į šoną, rekomenduojama pasikeisti padangas į platesnio protektoriaus arba į dygliuotas, kad būtų saugiau važiuoti apledėjusiu keliu. Taip pat svarbu pasirinkti saugius važiavimo maršrutus, kadangi važiuoti gatvėmis būna pavojinga dėl susimaišiusio ledo ir sniego“, – aiškino S. Ružinskas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus
Klaipėdoje vyrui patekus į progimnaziją ir pavogus moksleivių telefonus, švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas teigia, kad stiprinant ugdymo įstaigų saugumą, svarbiausia užtikrinti aplinkos stebėjimą ir patekimo į pastat...
-
Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą
Baigiantis Švyturių metams Neringoje ir Klaipėdoje bei minint senojo Nidos švyturio įžiebimo 150 metų sukaktį, Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius tech“) mokslininkai nustatė tikslią senojo švyturio viet...
-
Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai
Į gruodį vyksiantį Kalėdų eglučių kiemelio konkursą užsiregistravo net 45 klaipėdiečių organizacijos. Lapkričio 20-oji buvo paskutinė registracijos diena, tačiau dar devynių dalyvių sulaukta kitą dieną, terminui jau oficialiai pasibaigus. ...
-
„Pražuvusi Klaipėda“ nukeliavo į sandėlį2
Ne vienerius metus klaipėdiečiams rodęs, kaip šiame mieste gyventa prieš kelis šimtus metų, kūrinys dingo iš įprastos vietos. Šioje tvirtovės įtvirtinimų vietą ženklinančiame plote netrukus bus įrengtas kitas akc...
-
Lietuvos kariams – padėka ir pagarba
Žvarbų penktadienio vidurdienį klaipėdiečiai kartu su kariais atžygiavo į Kruizinių laivų terminalą, kuriame vyko Lietuvos kariuomenės 106-ųjų atkūrimo metinių ceremonija. Skambėjo sveikinimo kalbos, aidėjo salvės, virš susirinkusiųj...
-
Terminalo pavadinimas – ne vienas
Kruizinių laivų terminalas gali būti vadinamas dvejopai – ne tik visiems įprastu oficialiu pavadinimu, bet ir kitu – Karo ir kruizinių laivų terminalu. Taip esą nuspręsta dėl to, kad šiame terminale švartuojasi ne tik kruizin...
-
Uostamiestyje lapus šluos ir gruodį1
Rudeninių lapų šlavimo ir išvežimo darbai vyks iki gruodžio vidurio. Šią savaitę vien iš Skulptūrų parko išvežta net 20 tonų lapų. Didžioji dalis šaligatvių – nuvalyti, pamažu valomi ir kiti parkai ...
-
Kam važiuoti į Laplandiją, jei turime Palangą?!3
Nuo jaukių vakarienių, pramogų šeimai iki energingų renginių ir fejerverkų – šventiniu laikotarpiu Palanga stengiasi patenkinti kiekvieno poreikius. Šiųmetis švenčių laukimas mylimiausiame kurorte prie jūros bus pers...
-
Lapkričio pabaiga – nežiemiška
Sinoptikų pranešimai pajūryje gyvenantiems žmonėms neleidžia tikėtis nei didesnių šalčių, nei ypatingos šilumos. Viskas bus taip, kaip ir paprastai būna lapkričio gale – stiproki vėjai vaikys debesis, o kai jie nurims, ga...
-
Į svečius pas merą – „pasimatuoti“ kėdės1
Klaipėdos vadovo Arvydo Vaitkaus feisbuko paskyroje atsirado šmaikštus vaizdo įrašas, kuriame visiems žinomas aktorius klaipėdietis Giedrius Savickas prašo „pasimatuoti“ mero kėdę. Šiuo vaizdo įrašu ...