- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“
-
DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“
-
DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“
-
DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“
-
DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“
-
DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“
Europoje, taip pat ir Lietuvoje, sukaupta patirtis, kai elektriniai bendrovės DFDS sunkvežimiai sėkmingai perveža krovinius, paskatino Danijos kapitalo keltų ir krovinių transportavimo įmonę plėsti el. transporto parką. DFDS sudarė lizingo sutartį su „Volvo Trucks“ dėl papildomų 100 elektrinių sunkvežimių įsigijimo. Vilkikai bus pristatyti 2024 ir 2025 metais.
Bendrovės duomenimis, šis žingsnis svarbus įgyvendinant ilgalaikį tikslą mažinti CO2 emisijas ir reaguojant į didėjančią pervežimų netaršiu transportu paklausą. Klientai įvairiose rinkose vis aktyviau išreiškia poreikį naudotis sprendimais, pagrįstais elektrifikuotu transportavimu, nes tai mažina bendrąsias jų verslo veiklos CO2 emisijas.
„Norime skatinti perėjimą prie tvaresnio kelių transporto. Mūsų plečiamas elektrinių sunkvežimių parkas ne tik prisidės prie mūsų veiklos poveikio klimatui mažinimo. Svarbu, kad tai leis DFDS palaikyti daugiau įmonių, siekiančių sumažinti savo tiekimo grandinių CO2 emisijas. 100 naujų elektrinių vilkikų pabrėžia mūsų įsipareigojimą siekti pažangos“, – sakė Niklas Andersonas, DFDS Logistikos diviziono vykdomasis viceprezidentas.
Užsakius naujų vilkikų, per porą ateinančių metų DFDS naudojamų elektrinių sunkvežimių skaičius beveik padvigubės – pasieks 225. Naujieji elektriniai vilkikai yra „Volvo FH Electric“ ir „Volvo FM Electric“, kurie gali vežti ne daugiau kaip 44 tonas (bendroji masė) ir visiškai įkrauta baterija nuvažiuoti iki 300 km.
Pažangius elektra varomus sunkvežimius DFDS naudos Europos rinkose, kuriose jau eksploatuoja tokias transporto priemones, taip pat naujose, pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje, Airijoje ir Norvegijoje.
DFDS nuotr.
Patirtis Lietuvoje pasiteisino
UAB „DFDS Trucking“ direktorius Vadimas Radiukas atkreipia dėmesį, kad Lietuva buvo viena iš pirmųjų šalių, kuriose DFDS pradėjo naudoti elektra varomus vilkikus. „Užteko kelių mėnesių, kad pamatytume, kokių iššūkių kyla ir kaip juos reikia išspręsti. Savo sprendimais dalijomės su kolegomis kitose šalyse, kad žalieji pokyčiai vyktų sklandžiai“, – sakė V. Radiukas.
Lietuvoje DFDS tris elektra varomus „Volvo FH Electric“ „įdarbino“ praėjusių metų birželį. Šiuose vilkikuose sumontuotos 540 kWh talpos baterijos. Daugiausia jie važinėja po Vakarų Lietuvos regioną, nors dalis reisų siekia ir Kauną. Vilkikų baterijos dažniausiai įkraunamos UAB „Centrinis Klaipėdos terminalas“ įrengtose įkrovimo stotelėse.
„DFDS Trucking“ skaičiavimais, vienas 70 km elektrinio sunkvežimio reisas nuo Klaipėdos iki Telšių leidžia sutaupyti 19,2 kg CO2. Numatoma, kad per šešerius metus vienas sunkvežimis aplinkos taršą Lietuvoje sumažins net 52 tonomis CO2.
DFDS nuotr.
El. transportas padėjo įgyti pranašumą
Perėjimas prie el. sunkvežimių, bendrovės DFDS teigimu, pasirodė kaip komerciškai perspektyvi iniciatyva, padedanti pritraukti klientus ir partnerius, kurie vertina tvarumą ir pažangą. 2023 metais pradėti transporto parko pokyčiai pirmiausia buvo orientuoti į Šiaurės šalių rinkas, tačiau klientų susidomėjimas nuolat auga ir likusioje Europos dalyje.
Papildomų 100 naujų vilkikų užsakymas ir nuolatinės investicijos į įkrovimo infrastruktūrą stiprina DFDS, kaip žaliosios transformacijos lyderės Europos sunkiojo transporto sektoriuje, poziciją. Bendrovė atsidūrė tarp pirmųjų logistikos verslų, kurie pasiūlė plataus masto pervežimų el. sunkvežimiais sprendimus ir įgijo pranašumą sparčiai besivystančiose transporto rinkose – vis daugiau klientų įmonių siekia sumažinti CO2 emisijas, kurios susidaro tiekimo grandinėse.
Artėja prie tikslo tapti klimatui neutralia bendrove
Po sutarties su „Volvo Trucks“ bendras DFDS elektrinių vilkikų parkas išaugs iki 225, iš kurių 95 šiuo metu aktyviai naudojami Švedijoje, Danijoje, Lietuvoje, Belgijoje ir Nyderlanduose. Skaičiuojama, kad per 2023 metus bendrovės el. sunkvežimiai šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją sumažino 1 516 tonų.
Šiuo metu DFDS turi didžiausią Europoje elektra varomų vilkikų parką ir kryptingai juda link tikslo iki 2030 metų elektrifikuoti mažiausiai ketvirtadalį savo sunkvežimių parko. Kai „Volvo Trucks“ pristatys savo užsakymą, DFDS turės 225 elektra varomus sunkvežimius ir priartės prie bendrovės CO2 emisijų mažinimo plane užsibrėžto tikslo – iki 2050 metų tapti visiškai aplinkai neutralia bendrove.
Apie DFDS
DFDS teikia keltų ir transportavimo paslaugas Europoje ir už jos ribų, o jos pajamos kasmet siekia apie 27 mlrd. Danijos kronų (3,62 mlrd. eurų). Bendrovės keltai, uosto terminalai, transporto ir logistikos sprendimai užtikrina patikimas paslaugas krovinius gabenantiems klientams, kurių įmonė turi daugiau nei 10 tūkst. Bendrovės 13 200 darbuotojų dirba keltuose, terminaluose, paskirstymo centruose ir biuruose daugiau nei 20-yje šalių. DFDS buvo įkurta 1866 metais, centrinis biuras įsikūręs Kopenhagoje, įmonė listinguojama Kopenhagos „Nasdaq“ biržoje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rudeninė moliūgų karalystės pasaka
Ūkininkas Paulius Preibys šalia Palangos kelio ne pirmus metus kuria pasakišką erdvę, kurioje karaliauja moliūgai. Šiemet vyras buvo užsėjęs virš dviejų hektarų moliūgų, tad jų užderėjo sunkiai suskaičiuojamas kiekis....
-
Apie žodžio grožį ir jėgą
Paskutinį spalio penktadienį Klaipėdos universitete pirmą kartą bus rengiamas studentų meninio skaitymo konkursas. Tuo siekiama populiarinti meninio skaitymo žanrą, ugdyti studentų iniciatyvumą, saviraišką interpretuojant grožinį tekstą, p...
-
Klaipėdos daugiabučių kiemuose – dar daugiau parkavimo vietų3
Uostamiesčio daugiabučių namų kiemuose tęsiami naujų parkavimo vietų įrengimo darbai. Skaičiuojama, kad įgyvendinus visus projektus, šiemet klaipėdiečiams bus pasiūlyta per 1,4 tūkst. parkavimo vietų. ...
-
Kuriose uostamiesčio vietose pareigūnų vizitai – dažnesni?
Policijai daugiausiai rūpesčių kelia vadinamieji kriminogeniniai židiniai. Tokios vietos nustatomos pagal nusikaltimų, pažeidimų ar pranešimų mastus, šiose vietose dažniau patruliuoja ir patys pareigūnai. ...
-
Iš kavinių sprunka ir nesumokėję: kas tokiu atveju turi padengti sąskaitą?8
Uostamiesčio restoranų ir kavinių padavėjams neretai tenka susidurti ne tik su nemandagiais klientais, bet ir su asmenimis, kurie pavalgę išeina nesusimokėję. Tokiu atveju dažniausiai turi atsakyti padavėjai ir nesumokėtą sąskaitą padengti ...
-
Naujajame „Northway“ odontologijos centre Klaipėdoje – išskirtinių ekspertų komanda3
Be įprastų odontologinio gydymo paslaugų, naujajame „Northway“ odontologijos centre Klaipėdoje daug dėmesio teikiama ir sudėtingesnėms burnos chirurgijos paslaugoms. Kas antram pacientui, norinčiam džiaugtis gražia šypsena, prireik...
-
Bendrovei „Smiltynės perkėla“ toliau lieka vadovauti M. Čiakas7
Bendrovė „Smiltynės perkėla“ paskelbė, kad Mindaugas Čiakas paskiriamas įmonės „Smiltynės perkėla“ generaliniu direktoriumi antrajai penkerių metų kadencijai. ...
-
Savaitgalį savanoriai kviečiami į tradicinę kopų tvarkymo talką „Kopoms reikia tavęs!“4
Jau ketvirtus metus pirmąjį spalio šeštadienį rengiama iniciatyva „Kopoms reikia tavęs!“ savanorius kviečia spalio 5 d., 11 val., susirinkti pajūryje prie „Memel Nord“ baterijos Klaipėdoje. SBA grupės drauge su Ma...
-
Dėl darbų uostamiesčio gatvėje – erzelis12
Šiemet dėl duobėse sugadintų automobilių į savivaldybę kreipėsi dvigubai daugiau klaipėdiečių nei pernai. ...
-
Detektoriai mokyklose drausmina rūkorius: ar įmanoma visai užkardyti šį žalingą jaunimo įprotį?3
Dešimtyje Klaipėdos mokyklų įrengus cigarečių detektorius, įstaigų vadovai pastebi, kad patalpose rūkančių moksleivių gerokai sumažėjo arba jų visai neliko. Vis dėlto manoma, kad, siekiant visai užkardyti šį žalingą įprotį ta...