Dėl ženklų – painiava: vienur jų itin reikia, kitur ženklinimas prieštarauja logikai

Painiavą Klaipėdos gatvėse kelia kelio ženklai – kai kur jų verktinai reikia, o kai kur ženklinimas net prieštarauja logikai ir Kelių eismo taisyklėms (KET).

Matuoklių nėra, ženklai liko

Akis miestiečiams bado Medelyno gatvėje ir Šiaurės prospekte tebestovintys kelio ženklai, pranešantys, kad šioje vietoje įrengti momentiniai greičio matuokliai.

Vienoje gatvėje matuoklio nėra gal jau porą metų, kitoje – keliolika mėnesių, tačiau niekas nepasivargino nusukti kelio ženklus.

Mieste yra daugybė situacijų, dėl kurių policija galėtų prisirinkti tūkstančius baudų, nes ženklinimas vairuotojus klaidina. Taip neturėtų būti.

"Tai tik rodo, kad tvarkos nėra. Kodėl turi būti klaidinami vairuotojai, jei kelio ženklas stypso be reikalo? Mieste yra daugybė situacijų, dėl kurių policija galėtų prisirinkti tūkstančius baudų, nes ženklinimas vairuotojus klaidina. Taip neturėtų būti", – kalbėjo Klaipėdos tarybos narė Lina Skrupskelienė, parengusi raštą Transporto skyriui su 19 aprašytų prieštaringų situacijų uostamiestyje.

Stoja perėjoje

Tame pačiame Šiaurės prospekte, be palikto kelio ženklo, informuojančio apie greičio matuoklį, fiksuojama ir dar viena prieštaringa situacija, dėl kurios vairuotojai tikrai gali sulaukti problemų.

Išsukant į Šiaurės prospektą iš prekybos centro aikštelės, vairuotojas išvysta "Stop" ženklą. Prieš pasukdamas dešinėn į Šiaurės prospektą, žmogus privalo sustoti, tačiau tai padaryti galima tik ant dviratininkų ir pėsčiųjų tako.

"O tai daryti draudžia Kelių eismo taisyklės. Tokia pat situacija ir kitoje vietoje", – pastebėjo L.Skrupskelienė.

Perėja: išsukant į Šiaurės prospektą iš prekybos centro aikštelės, vairuotojai stoviniuoja ant perėjos ir dviračių tako, nors tai draudžiama daryti.

Joniškės ir Bangų gatvių sankryžoje "Stop" ženklas taip pat įrengtas taip, kad visos transporto priemonės turi stoti ant perėjos.

Ką tik naujai įrengtoje Liepų gatvės ir Jaunystės, Arimų gatvių sankryžoje, ties šviesoforu, kelininkai taip pat įrengė "Stop" liniją, kuri nubrėžta skersai gatvės.

"Ji rodo vietą, kur vairuotojai privalo sustoti. Tačiau pats kelio ženklas "Stop" įrengtas nelygiagrečiai su šia linija", – kalbėjo tarybos narė.

Dairantis po šalia esančią kitą Liepų gatvės sankryžą, ties Joniškės gatve, L.Skrupskelienei kilo klausimas, kodėl naujai įrengtoje sankryžoje iš Joniškės gatvės miesto centro link galima pasukti tik viena eismo juosta?

"Išvažiuojant iš Joniškės gatvės ir sukant į kairę, miesto link, žalia šviesoforo spalva dega 3–4 sekundes. Tuo metu šalia esanti vidurinė juosta užtverta ir ja transporto priemonės naudotis negali. Siekiant išvengti spūsčių ir didesnio pralaidumo, per 3–4 sekundes būtų tikslinga leisti naudotis vidurine eismo juosta sukant į kairę pusę iš Joniškės gatvės į Liepų gatvę", – teigė L.Skrupskelienė.

Lina Skrupskelienė: kodėl turi būti klaidinami vairuotojai, jei kelio ženklas stypso be reikalo?

Kam reikia kalnelio?

Išvažiuojant iš miesto Tilžės gatve, akylam vairuotojui kyla klausimų – kodėl už geležinkelio pervažos įrengtas greitį slopinantis kalnelis, jei kelio ženklo, informuojančio, kad čia yra pėsčiųjų perėja, nėra.

"Šioje vietoje Tilžės gatvę kerta pėsčiųjų ir dviračių takas. Tačiau žymėjimo, kad tai yra pėsčiųjų perėja, nėra. Lieka neaišku, kokiu tikslu yra įrengtas greičio mažinimo kalnelis, jei pėsčiųjų perėjos nėra?" – klausė tarybos narė.

Į miestą nėra nuorodų

O štai naujai įrengtoje Lypkių gatvės sankryžoje nėra net nuorodos, kad šiuo keliu galima patekti į Klaipėdą.

"Teko į pietinę miesto dalį važiuoti tamsiu paros metu. Dėl remontuojamos Šilutės plento žiedinės sankryžos stengiausi išvengti Vilniaus plento, ketinau važiuoti Lypkių gatve. Tačiau valstybinės reikšmės kelias Klaipėda–Šilutė yra tokios prastos būklės, jog stengiausi daugiau žiūrėti po ratais, kad nepatekčiau į duobę. Vyliausi, kad iš kelio Nr. 141 bus nuoroda į Lypkių gatvę, o gal ir rodyklė, informuojanti, kad tai yra įvaža į Klaipėdą. Nieko panašaus. Tamsoje pravažiavau posūkį ir teko belstis į miestą per Rimkus", – pasakojo klaipėdietė.

Paaiškėjo, kad į tokią pat situaciją pateko ir savivaldybės Transporto skyriaus specialistas Vytautas Paukštė.

Valstybinės reikšmės kelias Klaipėda–Šilutė yra tokios prastos būklės, jog stengiausi daugiau žiūrėti po ratais, kad nepatekčiau į duobę.

"Ir aš esu pralėkęs tamsoje. Prisipažįstu. Visiškai teisinga pastaba, žmonės ir iš kitų miestų atvažiuoja. Net ir kitų šalių. Tam ir skubėjome tą kelią pabaigti, nes jau buvo aišku, kad Lypkių gatvė gelbės nuo spūsčių dėl estakados statybos. Bet šis kelias priklauso Kelių direkcijai, tai jos rūpestis, kad atsirastų ženklai. Negalime svetimoje žemėje ženklų smaigstyti", – patikino V.Paukštė.

Kelių direkcijai, pasirodo, buvo siųstas sankryžos projektas, derintos eismo schemos, tačiau pareigos pasirūpinti nuoroda į Klaipėdą valdininkai, panašu, nejaučia.

L.Skrupskelienė įvažoje į Lypkių gatvę taip pat pasigedo ženklų.

"Įvažiuojant iš kelio Nr. 141 į Lypkių gatvę nėra nurodomojo ženklo "Gyvenvietės pradžia". Todėl galioja ne gyvenvietės ribose leidžiamas greitis, nes nėra ir draudžiamojo kelio ženklo "Ribotas greitis", – tikino tarybos narė.

Įspūdis – ne itin geras

Žvalgantis po miesto gatves susidaro įspūdis, kad kelio ženklai bedami bet kur ir bet kaip.

"Reikia pripažinti, kad neįmanoma mums patiems apžiūrėti visą miestą. O, vadinasi, ir paslaugą teikianti įmonė nepasižiūri laiku. Rangovas privalėtų tai sukontroliuoti. Galiu suklysti, bet man įsiminė, kad mieste yra apie 15 tūkst. ženklų. Tai didžiuliai skaičiai", – tikino V.Paukštė.

Vytautas Paukštė: nebūna tik juoda ir balta, gyvenime yra daug spalvų.

Šilutės plente greitį ribojantys ženklai priešingose kryptyse įrengti nevienoduose taškuose. Vienur ženklas yra prieš autobusų stotelę, kitur – už jos.

"Tokia pat situacija yra ir Jūrininkų prospekte, ir Minijos gatvėje. Manyčiau, reikėtų suvienodinti kelio ženklo "Ribotas greitis" statymą. Arba prieš autobusų stoteles, arba už stotelių", – sakė L.Skrupskelienė.

Ženklai – prieš sankryžas?

Dar vienas niuansas, lemiantis painiavą ir net galintis kelti teisinių ginčų dėl nuobaudų, – greitį ribojantys ženklai mieste statomi prieš sankryžas, o ne už jų.

Pavyzdžiui, Šilutės plento pradžioje kelio ženklas nurodo leistiną 70 km/val. greitį, tačiau sankryža panaikina šį leistiną greitį, o už jos nėra kelio ženklo, kuris leistų toliau važiuoti 70 km/val. greičiu.

Ženklus Šilutės plente pakeisime, nieko baisaus. Tačiau kai kuriose situacijose sunku ką keisti.

"Vairuotojai šio kelio ruožo dažnai nevertina kaip sankryžos, tad dažnai nusižengia Kelių eismo taisyklėms, nes už sankryžos toliau važiuoja 70 km/val. greičiu. Siūlymas būtų už sankryžos pastatyti ženklą "Ribotas greitis", kuris aiškiai nurodytų leistiną greitį. Analogiška situacija ir Minijos gatvėje", – pastebėjo L.Skrupskelienė.

O štai į pastabą dėl analogiškos situacijos P.Lideikio gatvėje jau sureaguota. Rangovai pakeitė kelio ženklo, kuris riboja greitį iki 70 km/val., vietą.

"Šioje vietoje draudžiamasis kelio ženklas "Ribotas greitis" pastatytas prieš kelių sankirtą, kur yra pirmumo kelio ženklai. Tai reiškia, kad kelio ženklas "Ribotas greitis" galioja tik kelis metrus iki kelių sankirtos", – kalbėjo L.Skrupskelienė.

Bijo baudų

Šilutės plente miestiečiai dažnai net neatkreipia dėmesio, kad įvažiuodami į salelę, skirtą apsisukti, prieš akis mato posūkio į kairę, o ne apsisukimą reiškiantį ženklą.

"Daugelis pastabų tikrai yra teisingos. Ir labai gerai, kad dar vienos akys pastebi. Ženklus Šilutės plente pakeisime, nieko baisaus. Tačiau kai kuriose situacijose sunku ką keisti. Liepų ir Jaunystės gatvių sankryžoje ženklinimas buvo atliktas pagal projektą. Pasirinktas optimaliausias variantas saugumo atžvilgiu", – kalbėjo Transporto skyriaus specialistas V.Paukštė.

Bangų ir Joniškės gatvių sankirtoje esanti pėsčiųjų perėja, pasak V.Paukštės, atsirado ne veltui.

"Turėjome daug prašymų iš mokyklos, vaikai neturėjo galimybės saugiai kirsti gatvės. Ten nėra daug vietos, o ir apžvalga ribota, gal todėl "Stop" linija ir nubrėžta taip. Bet reikia pripažinti, kad vairuotojas turi pareigą praleisti pėsčiuosius. Aš manyčiau, kad geriausia palikti viską, kaip yra. Juk nenaikinsime dėl to perėjos. Jos labai reikėjo", – pasakojo V.Paukštė.

Tačiau specialistas pripažino, kad vis dėlto situacija prieštaringa – vairuotojai gali sulaukti nuobaudų už stoviniavimą ant perėjos.

Įstatymai pas mus neidealiai sureguliuoti. Gyvenimas yra gyvenimas.

"Įstatymai pas mus neidealiai sureguliuoti. Gyvenimas yra gyvenimas. Policija minėjo, kad nebaus už tokį sustojimą, juk suprantama, kad nėra kaip ten perdaryti. Nebūna tik juoda ir balta, gyvenime yra daug spalvų. Kol nebuvo "Stop" ženklo, buvo įvykių, kai tik pastatėme, jie baigėsi", – patikino V.Paukštė.

Keis ženklinimą

Kai kuriose miesto vietose nusidėvėjęs horizontalusis ženklinimas, o kai kur informacinius ženklus teks keisti naujais.

Jūrininkų prospekte dėl to, kad nusitrynė horizontalusis ženklinimas, vairuotojai net iššoka į priešpriešinę eismo juostą.

Šilutės plente, šalia Jūrininkų prospekto sankirtos, stovi prieš dešimtmetį keisti kelio ženklai, kuriuos neretai išverčia vėjas.

"Netvarkingi ženklai, kuriuos reikėtų pakeisti. Taip pat nurodomasis kelio ženklas "Vienpusis eismas" pastatytas už sankryžos su šalutiniu keliu, tad išvykstantiesiems iš šalutinio kelio nesimato, kad eismas vyksta viena puse, ir dėl šios priežasties vairuotojai, išvažiuojantys iš šalutinio kelio, gali pasukti priešinga kryptimi", – pastebėjo L.Skrupskelienė.

"Tie ženklai keisti iki 2012 m. Jie yra didžiuliai, todėl ir vėjas juos dažnai išvarto. Reikia pakeisti naujais, moderniais. Šie jau neestetiški, aplankstytais kraštais. Velniškai didelė burė išeina, kai siaučia vėjai", – palygino V.Paukštė.

Transporto skyriaus specialistas pripažino, kad į daugelį pastabų pavyks sureaguoti greičiau, o kai kuriems siūlymams reikės rimtesnių investicijų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Klaipėdietis

Klaipėdietis portretas
Dar viena verta dėmesio sankryža- Smiltelės g. ir Vingio g. Atvažiuojant nuo Šilutės pl. Smiltelės gatve, sankryžoje sukama į kairę, t.y. į Vingio gatvę. Nevietiniai dažnai šioje sankryžoje sudaro avarines situacijas. Gal vertėtų pastatyti ženklą, nurodantį, kad sukti į dešinę draudžiama, vietoj stovinčio informacinio " eismas tiesiai".

Ramass

Ramass  portretas
Iš kur tokia maža kaina. Kiek žinau vieno kelio ženklo kaina prasideda nuo 700 eur be stulpo ir sumontavimo. Kol kas rekordas buvo , kai kelyje į Krekenavą buvo laimėtas konkursas 4 ženklams įspėjantiems apie gyvūnus sumontuoti . Konkurso kaina 142000. Plačiau pasigooglinkit 15 min . lt

Į Kišenę Tiesiai

Į Kišenę Tiesiai portretas
Vilniuje ženklus stato po keturis-penkis reikia nereikia. Nes vienas kainuoja apie 320 Eur. Tai atkatams reikia pririnkti. Kartais po 15 vnt. ant kokio žiedelio, net arkliui būtų nebeaišku...
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių