- Ieva Liškevičiūtė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Klaipėdos elektrotechnikos parduotuvėse – savos taisyklės. Priežastis, dėl kurios prekybos tinklo "Technorama" darbuotojas nesutiko pakeisti, kaip įtarta, nekokybiškų ausinių, sukėlė nuostabą ir pirkėjams, ir tarnybų atstovams. Prekybininkai tvirtina, kad ausinės – higienos prekė, kuri negrąžinama.
"Tarsi spigi magnetola"
Jauna klaipėdietė prieš keletą dienų uostamiesčio elektrotechnikos prekių parduotuvėje "Technorama" įsigijo ausines JBL.
Vos užvėrusi parduotuvės duris ji išbandė naują pirkinį ir liko nusivylusi, nes iš ausinių sklidęs garsas priminė senos "springstančios" magnetolos.
Ausinės nepigios – atsiėjo apie 30 eurų, todėl nieko nelaukusi pirkėja nutarė jas grąžinti.
"Labai nekokybiškas garsas, klausantis muzikos dėl spigaus garso skauda ausis, nors šiaip JBL muzikos prekės būna geros. Grįžau į parduotuvę ir paaiškinau situaciją "Technoramos" konsultantui, kuris man ir pardavė ausines. Jis patikino, kad negali pakeisti, nes ausinės priskiriamos higienos prekėms. Pasakiau, kad daiktas yra nekokybiškas, bet jis vis tiek atsisakė padėti. Neva, jei veikia, tai viskas gerai, net jei ir nekokybiškai. Gal kas nors irgi buvo atsidūręs panašioje situacijoje ir galėtų paaiškinti, kaip iš tiesų yra?" – į kitus pirkėjus viešai kreipėsi pasimetusi klaipėdietė.
Mergina stebėjosi parduotuvės darbuotojų abejingumu, esą jos neišklausė ir nepasiūlė jokių alternatyvų.
"Esu turėjusi tos pačios firmos kolonėles ir ausines. Tai kokybė labai skiriasi palyginti su tuo, ką dabar nusipirkau. Negi per 14 darbo dienų neturiu teisės pasikeisti nekokybišką daiktą?" – teiravosi ji.
Tik tada, kai klaipėdietė pasiguodė interneto socialiniame tinkle "Facebook" viešoje grupėje, "Technoramos" atstovai teikėsi išsiaiškinti situaciją ir padėti.
"Sveika atvykusi į Lietuvą"
Pirkėjos įrašas internete pakurstė klaipėdiečių aistras. Žmonės stebėjosi, kodėl ausinės staiga tapo asmens higienos preke.
Vieni įkyriai tikino, kad per keturiolika dienų bet kokią prekę, o ypač – brokuotą, grąžinti galima, kiti aiškino, jog ausinėms galioja garantinis talonas, tad juo ir reikėtų pasinaudoti.
Esą per dviejų savaičių laikotarpį civilizuotoje parduotuvėje netikusį daiktą iškart pakeistų. Pakaktų turėti kasos kvitą.
"Sveika atvykusi į Lietuvą. Bet kurioje Europos šalyje priimtų prekę atgal, duotų naujas ausines ir neklausinėtų nesąmonių. Užuot gaišinę klientą, pardavėjai išsiaiškintų su pačiu gamintoju JBL", – socialiniame tinkle viešai teigė klaipėdietis Linas.
Buvo ir tokių, kurie prisiminė savo nemalonią patirtį.
"Ir mes su "Technorama" esame turėję problemų. Pirkome ausines kompiuteriui – grįžęs namo vaikas pamatė, kad jos neveikia. Nunešėme, kad pakeistų, bet irgi nekeitė. Palikome ir pinigus, ir ausines, o kitą dieną, kai atvažiavome, pasakė, kad ausinės veikia. Galbūt įdėjo naujas, kol mūsų nebuvo, kas čia žino", – ten pat svarstė Lijana.
"Turėjau ir aš problemų dėl tų pačių ausinių. Nuėjusi pakėliau skandalą, išsikviečiau parduotuvės vadovą. Šis bandė aiškinti, jog tai nekeičiama prekė ir jai negalioja 14 dienų grąžinimo terminas, atnešė ir parodė savo įstatymus. Juokinga iki nukritimo. Jei jie turi savo vidaus taisykles, kas tada atsakingas už nekokybiškas parduotuvės prekes? Juk ne klientas. Žodžiu, kai tik pradėjau triukšmauti, pakeitė skubiai, netgi kitoje parduotuvėje nei pirkau", – pasakojo Aurelija.
Esą jeigu atgauti sumokėtų pinigų už ausines neįmanoma, ši prekė kartu su pirkėju turėtų būti išbandoma dar parduotuvės salone.
Kas pirks jau naudotą?
Pakalbintas bendrovės "Technorama" reklamos skyriaus vadovas Algirdas Daniela tik dar sykį pakartojo, kad higienos prekių, kartą jomis pasinaudojus, grąžinti negalima. O ausinės – būtent tokia prekė ir yra.
Į šią daiktų grupę patenka elektriniai dantų šepetėliai ir kiti daiktai, kuriais liečiamasi prie kūno. Dėl to jiems taikomos kitos galiojančios parduotuvės taisyklės.
Anot A.Danielos, tai jokia naujovė – tokia parduotuvės politika buvo visada.
Sąrašas prekių, kurios nėra grąžintinos, gana ilgas. Jame – ir programinė įranga, laikmenos su vaizdo ir garso įrašais, žaidimai be gamyklinio įpakavimo.
Taip pat į šį sąrašą patenka mikrofonai, ausinės, kiti dėvimi prietaisai.
"Įsivaizduokite, jei nusipirktumėte barzdaskutę arba epiliatorių ir po dienos norėtumėte jį atiduoti. Čia lygiai tas pats – ausinės yra kišamos į ausis ir panašiai. Juk nenorėtumėte, kad parduotuvėje būtų pardavinėjamos ausinės, kuriomis jau kas nors naudojosi. Su pirkėja dar nebaigėme spręsti situacijos, paprastai tai darome individualiai. Stengsimės surasti geriausią sprendimą", – komentavo pašnekovas.
Stengiasi dėl klientų
Įmonės atstovo žodžiais, dėl prastai veikiančių prekių "Technoramos" klientai turėtų kreiptis į parduotuvės servisą, skirtą techniniam aptarnavimui.
"Esame pardavėjai, ne gamintojai. Kai kuriais atvejais mes patys pasirūpiname grąžinimu – tarkime, jei žmogui neveikia televizorius, tikrai nereikalaujame jo nešti į servisą. Šįkart pasitaikė prekė, priskiriama higieninėms, todėl nėra taip paprasta. Klausimas, ar ausinės tikrai nekokybiškos, ar žmogui tiesiog nelabai patiko, kaip jos veikia? Tai du skirtingi dalykai. Susisieksime su pirkėja ir bandysime išsiaiškinti, ar iš tiesų yra techninis gedimas, o gal tai gamintojo brokas", – svarstė A.Daniela.
Pašnekovo žodžiais, jei tik įmanoma, visada stengiamasi priimti klientui palankius sprendimus – jei prekė išties yra brokuota, ji bus pakeista.
Reikalinga ekspertizė
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Klaipėdos apskrities skyriaus vedėja Vijoleta Budriuvienė paneigė kalbas apie tai, kad ausinės – higienos prekė.
Išgirdusi klausimą sutriko ir Klaipėdos visuomenės sveikatos centro Visuomenės sveikatos saugos skyriaus vedėja Rita Kubilienė.
"Kodėl higienos prekė? Ne, ausinės yra akustinė prekė. Asmens higienos prekė yra muilas, šampūnas. Prekybos centrai turi savo taisykles, kokios prekės gali būti nekeičiamos. Tai yra tos, kurios turi tiesioginį kontaktą su žmogaus kūnu", – aiškino R.Kubilienė.
Jai antrino Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Klaipėdos apskrities skyriaus vedėja.
"Ausinės nėra asmens higienos prekė, tai – elektrotechnikos gaminys, kuris nekeičiamas ir negrąžinamas, jei jis perkamas ne internetinėje parduotuvėje. Tačiau dėl netinkamos kokybės vartotojas turi teisę kreiptis ir pareikšti pretenziją per dvejus metus nuo pirkimo dienos ir gauti pardavėjo raštišką atsakymą. Jeigu atsakymas netenkins, jis gali kreiptis į atsakingas tarnybas", – nurodė inspektorė V.Budriuvienė.
Vadinasi, internetu įsigytas ausines grąžinti parduotuvei pavyktų, o tas, kurios pirktos įprastoje parduotuvėje, – ne.
Esą pirkėjui šioje situacijoje belieka pasinaudoti garantiniu talonu.
Elektronikos prietaisams gamintojas turi įgaliotus servisus – juose yra atliekamos ekspertizės, po kurių parduotuvei ir jos klientui pateikiamos specialistų išvados.
Klausimas, ar verta tiek vargti dėl 30 eurų kainuojančių ausinių?
"Žinote, šiandien jos girgžda vienam, rytoj – kitam. Pardavėjas naudotų ausinių nepadės atgal į lentyną. Jis turi ištirti situaciją", – atsakė vedėja.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus
Klaipėdoje vyrui patekus į progimnaziją ir pavogus moksleivių telefonus, švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas teigia, kad stiprinant ugdymo įstaigų saugumą, svarbiausia užtikrinti aplinkos stebėjimą ir patekimo į pastat...
-
Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą
Baigiantis Švyturių metams Neringoje ir Klaipėdoje bei minint senojo Nidos švyturio įžiebimo 150 metų sukaktį, Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius tech“) mokslininkai nustatė tikslią senojo švyturio viet...
-
Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai
Į gruodį vyksiantį Kalėdų eglučių kiemelio konkursą užsiregistravo net 45 klaipėdiečių organizacijos. Lapkričio 20-oji buvo paskutinė registracijos diena, tačiau dar devynių dalyvių sulaukta kitą dieną, terminui jau oficialiai pasibaigus. ...
-
„Pražuvusi Klaipėda“ nukeliavo į sandėlį2
Ne vienerius metus klaipėdiečiams rodęs, kaip šiame mieste gyventa prieš kelis šimtus metų, kūrinys dingo iš įprastos vietos. Šioje tvirtovės įtvirtinimų vietą ženklinančiame plote netrukus bus įrengtas kitas akc...
-
Lietuvos kariams – padėka ir pagarba
Žvarbų penktadienio vidurdienį klaipėdiečiai kartu su kariais atžygiavo į Kruizinių laivų terminalą, kuriame vyko Lietuvos kariuomenės 106-ųjų atkūrimo metinių ceremonija. Skambėjo sveikinimo kalbos, aidėjo salvės, virš susirinkusiųj...
-
Terminalo pavadinimas – ne vienas
Kruizinių laivų terminalas gali būti vadinamas dvejopai – ne tik visiems įprastu oficialiu pavadinimu, bet ir kitu – Karo ir kruizinių laivų terminalu. Taip esą nuspręsta dėl to, kad šiame terminale švartuojasi ne tik kruizin...
-
Uostamiestyje lapus šluos ir gruodį1
Rudeninių lapų šlavimo ir išvežimo darbai vyks iki gruodžio vidurio. Šią savaitę vien iš Skulptūrų parko išvežta net 20 tonų lapų. Didžioji dalis šaligatvių – nuvalyti, pamažu valomi ir kiti parkai ...
-
Kam važiuoti į Laplandiją, jei turime Palangą?!3
Nuo jaukių vakarienių, pramogų šeimai iki energingų renginių ir fejerverkų – šventiniu laikotarpiu Palanga stengiasi patenkinti kiekvieno poreikius. Šiųmetis švenčių laukimas mylimiausiame kurorte prie jūros bus pers...
-
Lapkričio pabaiga – nežiemiška
Sinoptikų pranešimai pajūryje gyvenantiems žmonėms neleidžia tikėtis nei didesnių šalčių, nei ypatingos šilumos. Viskas bus taip, kaip ir paprastai būna lapkričio gale – stiproki vėjai vaikys debesis, o kai jie nurims, ga...
-
Į svečius pas merą – „pasimatuoti“ kėdės1
Klaipėdos vadovo Arvydo Vaitkaus feisbuko paskyroje atsirado šmaikštus vaizdo įrašas, kuriame visiems žinomas aktorius klaipėdietis Giedrius Savickas prašo „pasimatuoti“ mero kėdę. Šiuo vaizdo įrašu ...