- Asta Aleksėjūnaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Klaipėda svarsto ateityje pereiti prie elektra varomo viešojo transporto. Jei idėja nutiesti per uostamiestį tramvajaus bėgius sulauks politinio palaikymo, realų naujojo transporto projektą būtų galima parengti 2020-aisiais, o jau 2022-aisiais jį pradėti įgyvendinti. Nors aiškinama, kad tramvajus gyventojams nekels papildomo triukšmo, pasigirsta abejonių, kad ši idėja gali nugulti į užmarštį, kaip ir kiti ambicingi projektai.
Už
Artūras Šulcas, mero pavaduotojas:
– Būtinai jo reikia, nes neturime kitos išeities. Atsižvelgus į Europos valstybių įsipareigojimus dėl klimato kaitos ir išmetamųjų dujų mažinimo procesus, tramvajus miestui geriausiai tiktų. 2030 m. Europos miestuose ir senamiesčiuose turėtų nelikti vidaus degimo varikliais varomų automobilių. Rinktis reikėtų tarp metro ir tramvajaus. Metro, žinoma, mums būtų per brangus. O Klaipėdos miestas yra linijinis miestas, todėl protingiausia būtų tramvajaus liniją "paleisti" Herkaus Manto, Tiltų gatvėmis, Taikos prospektu. Šios linijos atsiradimas padėtų spręsti ekologijos ir gyventojų sveikatos problemas. Tai juk netaršus transportas. Šių laikų technologijos leidžia tokiam transportui judėti be jokio triukšmo, nes tramvajus bėgiais ne važiuoja, o slysta. Todėl baimintis, kad tramvajus per miestą judės, lyg kokia pragaro mašina, neverta. Pasaulis vystosi labai sparčiai. Vos prieš keletą metų, kai aš kalbėjau, jog netrukus miestas bus pilnas riedžių, elektrinių dviračių transporto priemonių, visi šypsojosi. O dabar tai jau yra natūralu. Ateitis priartėja labai greitai. Pavyzdžiui, Lenkijos mieste Olštyne buvo nutiestos trys tokios linijos, ir jie įrodė, kad ekonomiškai toks projektas yra pagrįstas. Šis miestas gavo ES paramą ir projektą įgyvendino. Beje, tramvajus ir elektriniai autobusai gali būti greta – šios transporto priemonės viena kitai netrukdo.
Prieš
Nina Puteikienė, Klaipėdos miesto tarybos narė:
– Mane Klaipėdos vadovai kartkartėmis nustebina. O stebina idėjomis, kurios su realybe kitą kartą turi mažai ką bendro. Kaip ir šiuo atveju. Jei mes pakeltume akis nuo tolimųjų tolių ir pažiūrėtume sau po kojomis, tai pamatytume centrinėse Klaipėdos gatvėse išsikraipiusius šaligatvius, pamatytume, kaip Herkaus Manto gatvėje dviratininkai yra priversti stumdytis vienoje juostoje kartu su autobusais. O kur dar automobilių spūstys Šilutės plente ir Baltijos prospekte? Manyčiau, pirmiausia reikia išspręsti šias problemas ir susitvarkyti su tais dalykais, kuriuos būtina sutvarkyti dabar. Kalbu apie dviračių takų infrastruktūrą. Kad ir kiek man įrodinėtų kiti, jog mūsų mieste veikia darnus judumas, ir dviračiais esą galima nuvažiuoti, kur tik nori, pati įsitikinu kiekvieną dieną, kad taip nėra. Aš esu vienintelis valdžios atstovas, kuris kiekvieną dieną važinėja dviračiu ir kasdien dalį kelio dviratį turiu nešti ant pečių. O jei dar senamiesčiu pradės važinėti tramvajus. Koks poveikis bus aplinkiniams namams, jei jau dabar grindinio bildėjimas varo iš proto gyventojus? Pirma reikia sumažinti autobusų greitį ir sutvarkyti grindinį. Tramvajaus idėja man primena Naujųjų Vasiukų idėją, lyg Klaipėda būtų pasiruošusi rengti tarpgalaktinius turnyrus. Tokių projektų buvo daug, vienas jų – tiltas tarp vienos Melnragės ir kitos. Gal vertėtų mokytis iš Talino ir paversti viešąjį transportą nemokamu? Gal pavyktų sutvarkyti ir transporto srautus? Mūsų valdžiai geriau iškirsti dalį Girulių miško, kad atsirastų aikštelė automobiliams, nei atidaryti vieną maršrutą, kuriuo nemokamas autobusas vežtų į pajūrį.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Į Teatro aikštę atkeliavo Kalėdų pranašas – eglutė
Trečiadienio rytą į Teatro aikštę atkeliavo svarbiausias Kalėdų elementas – eglutė, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
Klaipėdoje bus atnaujinami pėsčiųjų ir dviračių takai
Ateinančiais metais Klaipėdoje bus pradėti pėsčiųjų ir dviračių takų tinklo atnaujinimo darbai Smiltelės ir Minijos gatvių atkarpose, pranešė savivaldybė. ...
-
Kaip žiemos sezonu tinkamai pasirūpinti vandens skaitikliais?
Prasidėjus šaltajam periodui, „Klaipėdos vanduo“ primena gyventojams apie būtinybę pasirūpinti geriamojo vandens apskaitos mazgų apšiltinimu. Atsakinga vamzdynų ir skaitiklių priežiūra padės išvengti ne tik nepatogum...
-
Žvejybos uosto rajone teko stabdyti darbus: nepagelbėjo net skambutis policijai
Žvejybos uosto rajone rangovai buvo priversti stabdyti darbus dėl gyventojų paliktų automobilių. Paaiškėjo, kad statybininkams nepagelbėjo net skambutis policijai. ...
-
„Mano būsto“ taurės siekia aštuonios komandos
Klaipėdos krepšinio mėgėjai, praeitą sezoną dalyvavę „Bendruomenių“ turnyruose, šiemet kovoja „Mano būsto“ taurės varžybose. ...
-
Senamiestyje pajudėjo viešbučio statybos
Po septynerių metų atkaklios kovos su vietos biurokratais senamiestyje, Tomo gatvėje, viešbutį ketinantys statyti verslininkai pagaliau gavo statybos leidimą. Šioje vietoje, kur dar visai neseniai archeologų kadaise išraustose ir pal...
-
Virš jūros – atominis debesis?
Tarp Klaipėdos ir Palangos sekmadienio popietę užfiksuotas įspūdingos formos debesis. Danguje pasirodė atominės bombos sprogimo metu susiformuojančio grybo formos debesis. ...
-
Klaipėdoje – Kalėdų eglutės įžiebimas: šventę stebėti galės visi
Lapkričio 30-ąją uostamiestyje sužibs šventinio stebuklo laukimo simbolis. Klaipėdiečiai ir miesto svečiai kviečiami į Teatro aikštę, kur vyks šventinis koncertas ir bus įžiebta pagrindinė uostamiesčio eglė bei atverta ledo ...
-
Siuntų patikra – tik kilus įtarimų
Vienas būdų į mūsų šalį atgabenti draudžiamus dalykus – atsisiųsti juos siuntiniais. Nors pareigūnai neretai randa tokių neteisėtų siuntinių, kiek jų pasiekia adresatus, atsakyti niekas negali. ...
-
Ko Lietuvos švietimo sistema galėtų pasimokyti iš tarptautinio bakalaureato programos?
Kodėl Lietuvoje verta mokytis pagal tarptautinę programą? Kokios jos stipriosios pusės lyginant su lietuviška nacionaline švietimo programa, kokias galimybes ji padidina? Į šiuos klausimus atsakė Lietuvoje apsilankę tarptautinio bak...