- KVMT inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Pasaulinio garso dirigentas Stefanas Solteszas buvo mano vadovas Aalto muzikiniame teatre Esene 17 metų: jis mane priėmė tada, kai pradėjau dainuodamas Mazeto partiją „Don Žuane“, o jam išeinant aš dainavau Votaną „Valkirijoje““, – apie karjerą, vykusią paraleliai su kolegiška draugyste su žinomu dirigentu, pasakoja lapkričio 25-ąją Klaipėdos Žvejų rūmuose į savo jubiliejinį vakarą „Dedikacija Klaipėdai“ kviečiantis garsiausiose Europos scenose dainuojantis bosas-baritonas Almas Švilpa.
Savo pirmąjį solidų jubiliejų A. Švilpa pasitinka supamas artimų bičiulių, mokytojų ir scenos partnerių. Koncerte dalyvauja ne vien Lietuvoje žinomi šalies solistai: A. Švilpos buvęs dėstytojas, bosas, profesorius Vladimiras Prudnikovas, sopranai Kamilė Balabonaitė-Bonté ir Rita Petrauskaitė, mecosopranas Ieva Prudnikovaitė, tenoras Kristian Benedikt, baritonai Laimonas Pautienius ir Mindaugas Rojus. Atvyksta ir dirigentas Stefanas Soltészas, kurio pavardė puikuojasi geriausių pasaulio dirigentų dešimtuke. Koncerte Klaipėdoje su A.Švilpa dainuos ir S. Soltesz žmona, tarptautinį pripažinimą pelnęs mecosopranas Michaela Selinger.
Sėkmė priklausoma nuo pedagogo
Sakyčiau, solisto profesiniai pasiekimai 40 proc. priklauso nuo talento, o 60 proc. nuo gero pedagogo. Noro ir pastangų būna daug, bet ne visiems viskas tinkamai susiklosto.
A. Švilpa pasakoja, kad vienas lemtingų jo gyvenimo momentų – laimė Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (LMTA) studijuoti pas profesorių Vladimirą Prudnikovą. „Su šiuo nuostabiu dėstytoju iki šiol palaikome labai šiltus, draugiškus santykius. Vilniuje ir įvyko lūžis mano gyvenime, kai supratau, kad galiu daug pasiekti. Sakyčiau, solisto profesiniai pasiekimai 40 proc. priklauso nuo talento, o 60 proc. nuo gero pedagogo. Noro ir pastangų būna daug, bet ne visiems viskas tinkamai susiklosto. Kiekvienais metais LMTA baigia dešimtys jaunų ir talentingų solistų, tačiau ne visi dainuoja didžiosiose scenose“, – pasakoja žinomas solistas.
Kitas sėkmingas lemties postūmis: „Laimė, kad turėjau galimybę dirbti su dirigentu S. Solteszu. Kai man buvo 25-eri, jis mane išgirdo ir pakvietė dainuoti į Aalto muzikinį teatrą Esene, kur jis tuomet ėjo vyriausiojo muzikos vadovo, operos intendanto pareigas. Šiam charizmatiškam žmogui buvo svarbu teatras, jauni dainininkai, jų likimai. Dažnam teatro vadovui nerūpi, kad solistas per anksti pagal savo balso galimybes pradeda dainuoti sunkią partiją. Apie daug labai gerų staigiai stulbinamą karjerą padariusių solistų šiandien negirdime nieko – nes nebedainuoja. Dainavimas – psichofiziologinis reiškinys. Jei balsas nuolat perkraunamas, ima nesisekti, nepasitikėjimas savimi įgauna pagreitį, ir žmogus atsiduria už savo specialybės ribų“.
S. Solteszas sudėliojo A. Švilpos karjerą
Anot A. Švilpos, jo karjera, vadovaujant S. Solteszui, prasidėjo nuo mažų vaidmenų, sekė vidutinio dydžio, vėliau – dar didesnės partijos. „Iš savo patirties pozicijų ir to, ką dabar suprantu apie dainavimą, manau, kad tai buvo labai gerai. Idealu, kai solistas pradeda nuo mažų partijų, kur tereikia išdainuoti „Stalas padengtas...“ Juk išeiti į sceną, kur dainuoja patirties turintys kolegos, kur stovi piktas dirigentas ir mosikuoja batuta, ir įstoti laiku – jau yra iššūkis. Tie iššūkiai pamažu didėja. Ir dainininkas, jei turi vadovą, kaip man pasisekė su S. Solteszu, po dešimtmečio subręsta ir gali dainuoti vadinamąsias pagrindines – sunkiausias, gražiausias, iškiliausių kompozitorių parašytas partijas“, – sako A. Švilpa.
Beveik ketvirtį amžiaus nuo 1997-ųjų A. Švilpa kuria vaidmenis Eseno Aalto muzikiniame teatre, Vokietijoje. Dainininkas taip pat yra sėkmingai pasirodęs Vienos valstybės ir Vienos liaudies operose, Zalcburgo festivalyje, Maskvos Didžiajame teatre, Vokiečių operoje Berlyne, Drezdeno, Diuseldorfo, Štutgarto, Hanoverio, Kelno, Miuncheno, Ciuricho, Ženevos, Kopenhagos, Liono, Nanto, Antverpeno, Gento, Sankt Galeno ir daugelyje kitų Europos teatrų scenose.
A. Švilpa kasmet mielai grįžta į Lietuvą bei koncertuoja įvairiuose mūsų šalies miestuose, kuria vaidmenis šalies muzikiniuose teatruose. Vienas naujausių ir ryškiausių A. Švilpos vaidmenų Lietuvoje – Olandas Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro senajame elinge įspūdingai pastatytoje Richardo Wagnerio operoje „Skrajojantis olandas“ (2020 m.). LRT parengto spektaklio įrašo pavidalu A. Švilpa aplankė operos mylėtojus net atokiausiuose pasaulio kampeliuose, kai tarptautinė asociacija „Opera Europa“ šį įrašą transliavo savo platformoje „OperaVision“. 2021 m. už šį vaidmenį dainininkas buvo nominuotas Auksiniam scenos kryžiui.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Sujungė ypatinga šventė
Žemaitijos ir Klaipėdos krašto paribyje esančiuose Doviluose etnokultūros centro darbuotojai puoselėja abiejų kultūrų palikimą. Taip minint evangelikų liuteronų šventę „Amžinybės sekmadienis“ prisimintos ir ikikrik&scaro...
-
Europinė premjera: Toto Cutugno ir grupės „L’italiano“ šou Palangoje ir Vilniuje!1
Pirmą kartą Lietuvoje įvyks europinė muzikinio šou iš Italijos premjera: oficialus Toto Cutugno pagerbimo reginys, lydimas italų muzikinės grupės „L’italiano“. ...
-
Kameriniame koncerte salės „Jūra“ scenoje pristatytos talentingų kompozitorių moterų sukurtos dainos
Antrajame Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro (KVMT) kamerinių koncertų ciklo vakare „Moterų dainos“ skambėjo įvairių epochų kompozitorių moterų sukurti kūriniai, atliekami KVMT choro dainininkių. Šis koncertų ciklas ypatinga...
-
Užgeso rašytojas ir skulptorius J. Šikšnelis1
Klaipėdą pasiekė liūdna žinia apie netikėtą rašytojo, skulptoriaus ir buvusio Klaipėdos I. Simonaitytės bibliotekos vadovo Juozo Šikšnelio mirtį. Gruodžio pradžioje jis planavo pristatyti klaipėdiečiams savo naujausią roman...
-
Naujas muzikinis projektas „Dovanota“ pristato pirmąjį savo kūrinį „Viena daina“1
„Dovanota“ – naujas projektas, įkvėptas sintezatorių skambesių bei šokių muzikos ir disco energijos. Jį įkūrė du Lietuvos naktinio gyvenimo scenos entuziastai: Ramūnas Tamošauskas (UraganiuS) ir Žilvinas Juodis (DJ Bl...
-
Baleto „Legenda“ scenografė S. Šimkūnaitė: norėčiau, kad žiūrovas pajustų laiko tėkmę1
„Tai bus mano pirmas darbas naujoje Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro salės „Jūra“ scenoje, pirma šokio spektaklio premjera teatre. Man tai be galo svarbus įvykis, kurio laukiu“, – sakė Antano Jasenkos baletui &bd...
-
Etnokultūros puoselėtojams – premija: jūs esate tokie vieninteliai Lietuvoje
Daugiau nei 30-metį gyvuojantis Klaipėdos etnokultūros centras (KEC) šiemet apdovanotas Kultūros ministerijos Kultūros centrų premija už pastarųjų penkerių metų aktyvią veiklą. Tad šiandien, lapkričio 16-ąją, klaipėdiečiai buvo ...
-
Įsikūnijimas – tarsi į paveikslą
Kokie šamaniški dalykai vykdavo užkulisiuose, kiek žingsnių per repeticiją nueidavo aktoriai ir kaip vyko įsikūnijimas į Baroko amžiuje kūrusio dailininko paveikslus – apie tai ir kita buvo galima sužinoti Klaipėdos dramos teatro...
-
Klaipėdos pilies teatras kviečia į premjerą
Klaipėdos pilies teatras kviečia į pirmąją 39-ojo kūrybinės veiklos sezono premjerą – Keren Klimovsky komediją „Jūs užstojate man vandenyną“. ...
-
Klaipėdos kamerinis orkestras – nauja Italijos publikos žvaigždė
Italija – baroko gimtinė, tad nieko keisto, kad į šią šalį sugrįžta violončelininko Mindaugo Bačkaus vadovaujamas Klaipėdos kamerinis orkestras, ne kartą muzikos gerbėjų įvardintas kaip baroko muzikos stiliaus geriausias atlik...