Pianistė M. Rubackytė Klaipėdoje muzikuos su styginių kvartetu „Mettis“

  • Teksto dydis:

Iškili pianistė, Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatė, kultūros diplomate vadinama Mūza Rubackytė ir prestižinių konkursų laureatas, energingas styginių kvartetas „Mettis“ atvyks į Klaipėdą su istoriškai svarbia programa „Dramatiškasis XX a. palikimas“. Ji gyvai skambės birželio 9 d. 18.30 val. Miesto koncertų salėje.

Nors gyveno tuo pačiu metu

Prieš metus M.Rubackytė ir „Mettis“ išleido naują kompaktinę plokštelę „Shostakovich–Weinberg. Dramatic Russian Legacy“ (kompanija „Ligia Digital“), kurią ir pristatys būsimo koncerto metu.

„Tarptautinės prancūzų įrašų kompanijos „Ligia“, su kuria dirbau ir anksčiau, projektas atsirado mano iniciatyva. Kompanija pritarė mūsų sumanymui įrašyti Mieczysławo Weinbergo ir Dmitrijaus Šostakovičiaus fortepijoninius kvintetus. Šie du ypač svarbūs ir produktyvūs kompozitoriai gyveno tuo pačiu metu, tačiau gerai žinomas buvo tik antrasis. Nežinomas nei Tarybų Sąjungoje, nei pasaulyje M.Weinbergas tarsi slėpėsi D.Šostakovičiaus šešėlyje – tyliai rašė savo gilius, retai atliekamus kūrinius. Ši kompaktinė plokštelė man labai brangi, nes jai ruošiantis į Anapilį išėjo mano mylima mama“, – pasakojo M.Rubackytė. Nors kompaktinės plokštelės pristatymas Lietuvoje vyksta tik dabar, tačiau jos įrašai jau entuziastingai palankiai vertinami Europos muzikos apžvalgininkų.

150 – tiek klausytojų galės apsilankyti koncerte.

M.Weinbergo kūrybos renesansas

2019 m., minint lenkų ir žydų kilmės kompozitoriaus M.Weinbergo 100-ąsias gimimo metines, prasidėjo tikras jo kūrybos renesansas. Melomanams atsivėrė nepaprastai dramatiška M.Weinbergo kūryba, atskleidžianti skausmingą totalitarizmo epochos kūrėjo gyvenimo sudėtingumą ir gebėjimą šią patirtį perteikti savo muzika. Jo ir panašaus likimo D.Šostakovičiaus kameriniai opusai bene giliausiai ir nuoširdžiausiai byloja apie šiuos egzistencinius skaudulius.

M.Weinbergo Fortepijoninis kvintetas f-moll, op. 18, sukurtas Antrojo pasaulinio karo metais, yra itin monumentalus ir originalus savo įtaigiais emociniais, faktūriniais bei ritminiais kontrastais. „M.Weinbergo kūrinį 1995 m. su Vilniaus kvartetu atlikome Prancūzijoje. Buvau tiek apstulbinta šio šedevro, kad negalėjau neišreikšti savo įspūdžio tiesiogiai pačiam M.Weinbergui. Tai buvo nepamirštamas pokalbis telefonu, ir jis, jau sunkiai sirgdamas, labai nudžiugo sužinojęs, kad jo muzika skamba pasaulyje“, – prisiminė M.Rubackytė.

Atliko dar studijuodama

D.Šostakovičiaus Fortepijoninis kvintetas g-moll, op. 57 yra vienas žinomiausių jo kamerinių kūrinių. „D.Šostakovičiaus kvintetas yra pirmasis mano repertuaro kvintetas, kurį atlikau dar studijuodama Maskvos konservatorijoje. Taigi tiesioginis šios muzikos perdavimas „iš pirmų lūpų“ mane lydi visą gyvenimą. Lietuvoje kartu su Vilniaus kvartetu jį grojome daugybę metų“, – sakė M.Rubackytė.

M.Weinbergo ir D.Šostakovičiaus tuometė kūryba buvo paveikta stalininių represijų, žydų genocido siaubo, perteikė skausmą ir pasipriešinimą, liūdną nostalgiją ir egzotiką. Tai vieni svarbiausių ir dramatiškiausių XX a. fortepijoninių kvintetų muzikos istorijoje.

Tiek M.Rubackytė, tiek styginių kvartetas „Mettis“ jau ne kartą muzikavo Klaipėdos koncertų salėje. Šįkart ji kviečia pasiklausyti itin vertingo jų bendro kūrybinio rezultato. Juo atlikėjai noriai dalysis su 150 savo gerbėjų – tik tiek bilietus įsigijusių klausytojų galės apsilankyti koncerte.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Okupanto kompozeriai

Okupanto kompozeriai portretas
Fuij
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių