Fortepijono virtuozas A. Paley skambins „Valsų siuitą“

  • Teksto dydis:

Šaltą žiemos vakarą skamba nuostabiai graži fortepijono muzika. Aplink viskas taip trapu, bet ir amžina: šerkšnas, žvaigždės, tobulas skambesys... Tolima artima muzika. Nauji seni susitikimai su fortepijono virtuozu Alexanderiu Paley. Gruodžio 19 d. 18.30 val. charizmatiškasis fortepijono maestro vėl skambins fortepijono rečitalį Klaipėdos koncertų salėje. Beje, pirmasis jo solinis pasirodymas čia įvyko lygiai prieš 11 metų – 2006-ųjų gruodį, taip pat festivalyje „Salve Musica“.

Jau daugiau nei 30 kartų virtuoziškas A.Paley muzikavimas kerėjo ir stebino klaipėdiečius, skatindamas susimąstyti apie šio ypatingo menininko aistrą muzikai, ypač fortepijoninei. „Prisilietimas prie klavišų man yra pats maloniausias dalykas gyvenime“, – sakė pasaulyje pripažintas atlikėjas. Kai tėvai gydytojai, anksti pastebėję berniuko muzikalumą, nupirko jam fortepijoną, daugiau niekas Alexanderio nebegalėjo atitraukti nuo instrumento...

Moldovoje gimusio ir studijas garsiojoje P.Čaikovskio konservatorijoje Maskvoje baigusio A.Paley tarptautinė karjera prasidėjo 1984-aisiais, jam laimėjus pirmąją premiją J.S.Bacho konkurse Leipcige, o po poros metų – Bosendorferio prizą ir didįjį prizą konkurse Bulgarijoje. Dabar pianistas vadovauja dviem festivaliams – „Moulin d’Andé“ (Prancūzija) bei Ričmondo (JAV), nuolat keliauja tarp namų Niujorke ir Paryžiuje bei koncertuoja visoje Europoje, Šiaurės ir Pietų Amerikoje. Jo gastrolių maršrutai kasmet užsuka į Lietuvą bei Klaipėdą.

Savo repertuare A.Paley turi daugiau nei 50 koncertų fortepijonui ir orkestrui, kelis šimtus solinių ir kamerinės muzikos kūrinių. Iš prigimties apdovanotas fenomenalia muzikine atmintimi šis pianistas sugeba įsiminti sudėtingiausius kūrinius per trumpiausią laiką. Jis labai domisi ne tik fortepijonine muzika, bet ir opera, literatūra, tapyba, kitais menais, o pašnekovus dažnai nustebina savo kultūrine erudicija, istorijos žiniomis.

A.Paley interpreatacijos visada labai gyvos, emocingos ir prasmingos. „Mane mokė, kad turiu groti taip, jog medžio gabalas dainuotų žmogaus balsu. Daugybė atlikėjų nesupranta, kad jų grojimas turi kažką pasakyti. Kažką nepaprastai svarbaus jiems asmeniškai – ir perduoti tai publikai. Tik tada koncertą galima laikyti pasisekusiu“, – teigė A.Paley.

Šįkart jo rečitalio programoje – puošnusis baroko meistras Jeanas Philippe’as Rameu (Siuita fortepijonui e-moll) ir romantiškasis Franzas Schubertas (trys Ekspromtai ir „Valsų siuita“) – subalansuotas ir itin ypatingas pasiūlymas melomanams.

Tie, kas bent kartą gyvai klausėsi A.Paley koncerto, jo išskirtinę charizmą, temperamentą ir muzikalumą turbūt prisimins visą gyvenimą. Jis bendrauja su publika fortepijono garsais, rasdamas asmenišką kontaktą su kiekvienu klausytoju tiek didžiausiose koncertų salėse, tiek kamerinėse erdvėse. Jo grojimas gali žavėti arba net piktinti, bet tikrai nepalieka abejingų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Idiotui komentatoriui

Idiotui komentatoriui portretas
Priedurni, tu priedurni. Patyletum geriau.

puiku

puiku portretas
Nuostabus ir dažnas Klaipėdos koncertų salės Atlikėjas.

Tokia buvo jo pavardė

Tokia buvo jo pavardė portretas
Saška Abramovič
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių