Ką slėpė mikroautobuso vairuotojo priepuoliai?

Dienraščio „Kauno diena“ rašinys

Avariją, per kurią sužaloti devyni žmonės, sukėlęs mikroautobuso vairuotojas neturėjo teisės sėsti prie jokios transporto priemonės vairo. Nepaisant, kad jam konstatuota vos 40 proc. darbingumo, vežančiai keleivius bendrovei šį epilepsija sergantį vyrą rekomendavo Darbo birža.

Avariją, per kurią sužaloti devyni žmonės, sukėlęs mikroautobuso vairuotojas neturėjo teisės sėsti prie jokios transporto priemonės vairo. Nepaisant, kad jam konstatuota vos 40 proc. darbingumo, vežančiai keleivius bendrovei šį epilepsija sergantį vyrą rekomendavo Darbo birža.

Pramiegojo posūkį

Šie skandalingi faktai paaiškėjo tiriant rekordinį pagal nukentėjusiųjų skaičių praėjusio pavasario eismo įvykį Kauno rajone, Raudondvaryje.

Iš pradžių įtarta, kad antrosios Velykų dienos rytą maršrutinis mikroautobusas "Kaunas–Jurbarkas" nulėkė posūkyje nuo kelio, nes prie jo vairo sėdėjęs Jurbarke registruotos bendrovės R.Alksnio įmonės vairuotojas Antanas Ivaškevičius nepaskirstė dėmesio skaičiuodamas grąžą ką tik įlipusiems ir bilietus pirkusiems keleiviams. Avarijos vietoje neužfiksuota jokių stabdymo žymių – keleivių, kurių pusę sudarė garbaus amžiaus močiutės, pilna transporto priemonė posūkyje nuvažiavo tiesiai į pakelės griovį. Laimė, kliudė jame esantį medį ne priekiu, o šonu.

Kaktomušos atveju padariniai galėjo būti dar skaudesni. Nors ir tą 2014-ųjų balandžio 21-osios rytą į Raudondvarį atskubėjo visi Kauno rajone dirbę greitosios pagalbos automobiliai. Medikų pagalbos prireikė devyniems šio mikroautobuso keleiviams ir juos vežusiam vairuotojui.

Nežinojo, kas atsitiko

Visi nelaimėliai atsidūrė Kauno klinikose. Trys įvairius lūžius patyrusios moterys paguldytos į ligoninę. Jų likimo draugės ir vienintelis, be vairuotojo, šio ekipažo vyras, diagnozavus jiems lengvesnius sumušimus ir suteikus būtinąją medicinos pagalbą, išleisti gydytis ambulatoriškai.

Nustatyta, kad A.Ivaškevičius nesuvaldė mikroautobuso būdamas blaivus. Tačiau jo paaiškinimas, kas atsitiko, buvo įtartinas. Lengvesnius sužalojimus, nei trečdalis jo keleivių, patyręs A.Ivaškevičius teigė nieko neatsimenantis – atsigavo tik pakelės griovyje.

Ne kažin kuo galėjo padėti tiriant įvykio aplinkybes ir mikroautobuso keleiviai. Vieni jų lemtingiausiu momentu snaudė, kiti skaitė, treti žiūrėjo per langą. Nė vienam jų neužkliuvo ir galbūt per didelis mikroautobuso greitis – nelaimės vietoje jis leistinas iki 50 km/val.

Pirmas dublis

Įtarimas, kad nusipirko katę maiše, pirmiausia kilo A.Ivaškevičiaus darbdaviams.

Tai buvo jau antra per pusantro mėnesio šio Darbo biržos atsiųsto vairuotojo sukelta avarija. Kovą jis panašiomis aplinkybėmis vos nesužalojo į renginį užsakytu autobusu vežamų vieno Kauno šokių kolektyvo vaikų. Šie atsipirko nemenku išgąsčiu. Tada A.Ivaškevičius prie Seredžiaus tiesiame kelyje atsitrenkė į tilto turėklus.

Pasak buvusio šio nevykėlio darbdavio – bendrovės R.Alksnio įmonės, kuri šiandien pervardyta į UAB "Autogerovė", direktoriaus Gedimino Eizos, iš pradžių A.Ivaškevičius kaltę bandė versti  neva sugedusiam autobusui. Šis neseniai buvo remontuotas. Kai su pretenzijomis buvo kreiptasi į jį remontavusį autoservisą, supykęs šio vadovas pareikalavo kaltinimus įrodančios ekspertizės.

Kilus triukšmui, A.Ivaškevičius jau neneigė išvakarėse kovo 8-osios proga padauginęs alaus. Po šio įvykio jis pripūtė į alkoholio matuoklį tada dar leistiną autobusų vairuotojams alkoholio kiekį – 0,24 promilės.

Medikų pažymos – suklastotos?

Anot A.Eizos, įtarti ką nors rimčiau lyg ir nebuvo pagrindo.

54-erių A.Ivaškevičius buvo įsidarbinęs jų bendrovėje vos prieš mėnesį su Jurbarko darbo biržos, kuriai buvo pranešta, kad ieškomas vairuotojas-konduktorius, rekomendacija.
Pateikė jis ir vienos Kauno poliklinikos išduotą medicininę pažymą, kad gali vairuoti "B" ir "D" kategorijos transporto priemones. A.Eizos reikalavimu, A.Ivaškevičius dar turėjo papildomai įgyti 95 kategoriją, kuriai gauti taip pat būtina medicininė pažyma.

Jis įvykdė ir šį reikalavimą. Tačiau, pasak A.Eizos, minėtą kategoriją jam suteikusi Klaipėdos bendrovė, turinti filialus beveik visoje Žemaitijoje, šiandien atsisako parodyti A.Ivaškevičiaus pateiktą medicininę pažymą.

Išgelbėjo žmona

Tikroji A.Ivaškevičių persekiojančių avarijų priežastis ėmė aiškėti, kai dar po mėnesio Raudondvaryje, vėl lygiame kelyje, jis darkart nesuvaldė transporto priemonės ir A.Eiza pradėjo savo tyrimą.

Tada ir paaiškėjo, kodėl, vežant šokėjus, A.Ivaškevičių lydėjo žmona. Vyrui praradus orientaciją, ji spėjo sustabdyti autobusą, išjungdama jo variklį ir užbėgdama už akių galimai tragedijai.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Ot

Ot portretas
O aš manyčiau, kad atsakyti privalo darbo birža. Nes jei žmogelis būtų atsisakęs biržos pasiūlyto darbo, veikiausiai būtų įtrauktas į "piktybinių" sąrašus.

As

As portretas
Tai yra todel kad galima labai lengvai nusipirkti medicinine pazyma

ww

ww portretas
Tai ka dabar galima kaltinti,kad toks,atsiprasant,vairuotojas vezioja musu vaikus? Aisku,medicinos istaiga,isdavusia jam pazyma,kad gali dirbti toki darba. Bet ir pats zmogus absoliuciai neturi jokio atsakomybes jausmo. Juk zinodamas,kokia turi liga,jis drista ieskotis vairuotojo darbo ir rizikuoja visu gyvybemis. As manyciau,kad toks zmogus turi buti nubaustas laisves atemimo bausme,taip pat ir medicinos istaigos darbuotojai,kurie isdave tokia pazyma,esa jis sveikas. Bent jau pats vairuotojas tai tikrai zino,kad negali sesti uz vairo,o vis tiek tai daro,tai kaip cia suprasti? Tupdyti toki i saltaja,kad daugiau nenoretu rizikuoti musu ir vaikuciu gyvybemis. O dirbti tegul eina toki darba,kur atsakys tik pats,jeigu priepuolis. Tikras nusikaltelis,daugiau nera ka pridurti.
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių