Viso kelio rekonstrukciją gaubia migla

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) ruošiasi platinti kelią Kaunas–Prienai, o štai atkarpoje Alytaus link dar net nesuperkami sklypai, neprojektuojami jokie pokyčiai.

Tik dalis kelio

Kelias Kaunas–Prienai–Alytus, pažymėtas 130-uoju numeriu, yra itin intensyvus. Siauru ir vingiuotu keliu visą parą vyksta intensyvus eismas. Ne kartą, įvykus autoavarijai, eismas čia  būdavo visiškai paralyžiuotas.

Tiesa, kol kas žadama platinti tik kelio Kaunas–Prienai atkarpą, o štai nuo Prienų Alytaus kryptimi kelio tvarkymo planus gaubia migla.

Skelbta, kad pernai metų rudenį Nacionalinė žemės tarnyba priėmė galutinį sprendimą dėl privačios žemės paėmimo visuomenės poreikiams. Prienų ir Kauno rajonų savivaldybėse yra baigtos visos privačios žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros, reikalingos valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus ruožo nuo 11,6 km iki 31,1 km rekonstrukcijai vykdyti.

Iš viso Prienų rajono savivaldybės teritorijoje buvo paimti 147 privačios žemės sklypai, kurių bendras plotas sudaro beveik 27 tūkst. ha. Iš viso Kauno rajono savivaldybės teritorijoje buvo paimti 123 privačios žemės sklypai, kurių bendras plotas – daugiau nei 16,6 tūkst. ha.

Nuo Prienų Alytaus kryptimi jokios žemės paėmimo procedūros nevykdomos, net nekeičiami planai, kad ateityje būtų galima ir šią intensyvaus kelio atkarpą platinti iki keturių eismo juostų,

„Raginau ir Susisiekimo ministeriją, ir LAKD, kad būtų rengiamas specialusis planas, būtų nubrėžtos raudonos linijos, kur ateityje atkarpoje Prienai–Alytus galėtų eiti keturių eismo juostų kelias, nes poreikis – labai didelis. Aišku, intensyvumu šis kelias nusileidžia trasai „Via Baltica“, bet kai kuriose atkarpose lenkia Vilniaus–Utenos kelią, tačiau dabar ministerija priėmusi poziciją, kad reikia tvarkyti kelią tik nuo Kauno iki Prienų“, – stebėjosi Seimo narys Andrius Kupčinskas.

Jis atkreipė dėmesį, kad specialusis planas neparengiamas per metus. Tai užtrunka, todėl tiek Susisiekimo ministerija, tiek LAKD jau dabar turėtų žiūrėti į ateitį ir pradėti daryti pirmuosius būtinus procesinius veiksmus, kad vėliau būtų galima visą 130-uoju numeriu pažymėtą kelią rekonstruoti į keturias eismo juostas.

„Kelio Kaunas–Prienai specialiojo plano rengimas užtruko apie penkerius metus, dar užtruko, kol buvo paimtos žemės, bet su kita atkarpa yra delsiama“, – apie tai, kad nežiūrima į perspektyvą ir nesiruošiama nuo Prienų einančio kelio rekonstrukcijai, kalbėjo A. Kupčinskas.

Nepradėti: 130-asis kelias siekia Alytų, tačiau atkarpoje nuo Prienų dar niekas nedaroma. / Regimanto Zakšensko nuotr.

Ar eismas pagerės?

Kadangi LAKD ruošiasi tvarkyti tik vieną 130-ojo kelio atkarpą nuo Kauno iki Prienų, ar bus pasiektas norimas eismo pralaidumas? Juk nuo Prienų vėl kelias susiaurės iki dviejų eismo juostų.

„Tas vadinamasis butelio kaklelio principas tikrai bus akivaizdus. Aišku, ties Prienais gali srautai šiek tiek išsiskirstyti Birštono kryptimi, bet jei norime gero susisiekimo tarp regiono centrų, tada būtina platinti ir nuo Prienų link Alytaus.

Alytiškiai nuolat klausinėja, kada bus tvarkomas šis kelio ruožas. Juk dalis žmonių važiuoja dirbti į Kauną, kiti – iš Prienų į Alytų, tad minimas kelias tikrai visiškai išnaudojamas ir būtina tvarkyti visas atkarpas. Dėl kelio Kaunas–Prienai–Alytus ypač skundžiasi medikai. Kalbama ir apie gyvybių gelbėjimą, deja, trūksta perspektyvaus požiūrio“, – tikino Seimo narys.

Teks palaukti

Apie minėto kelio būtinus pokyčius kalbėta daug metų. Nors jau matyti tų pokyčių, vien kelio atkarpos Kaunas–Prienai realios rekonstrukcijos dar teks gerokai palaukti. Kada galėtų prasidėti kelio Prienai–Alytus rekonstrukcija – istorija išvis nutyli.

Pernai metų lapkritį LAKD informavo, kad yra pasirašiusi techninio darbo projekto parengimo sutartis su UAB „Kelprojektas“ dviem Kaunas–Prienai–Alytus kelio ruožams: nuo 11,60 km iki 19,48 km ir nuo 19,48 km iki 31,10 km. Kitaip tariant, dabar bus rengiami dokumentai keliui tvarkyti nuo Kauno iki Išlaužo ir nuo šio miestelio iki Prienų, tačiau tai užtruks.

„Kelio ruožų techniniai darbo projektai turėtų būti parengti per 25 mėnesius“, – skelbė LAKD.

Dviejų atkarpų techniniai projektai bus rengiami dvejus metus. Ar ne per ilgai?

„Susisiekimo ministerija teisinasi, kad reikia rengti erdvinį projektą. Suprantu, kad jis tikrai reikalingas pastatams, bet kelininkai, su kuriais tenka nemažai bendrauti, sako, kad tai perteklinis reikalavimas, nes rekonstruojant šį kelią nebus kažkokių išskirtinių statinių. Toks erdvinis projektas kone dvigubai ilgina darbus. Aplinkinės valstybės tokiems nesudėtingiems darbams netaiko erdvinio projekto“, – savo poziciją išreiškė A. Kupčinskas.

Kaip keisis?

LAKD atstovai „Kauno dienai“ teigė, kad 130-asis kelias iš tiesų reikalauja ryškių pokyčių, nes ši vieta – ypač intensyvi.

„Pirmiausia, reikia pabrėžti, kad girdime ir suprantame vairuotojų skaudulius dėl šio kelio būklės, nes jis neatitinka nei eismo dalyvių lūkesčių, nei LAKD vizijos. Dėl šios priežasties kelio Kaunas–Prienai–Alytus atnaujinimas, turint omenyje realius rekonstrukcijos veiksmus, yra vienas iš artimiausių metų LAKD prioritetų“, – kalbėjo LAKD atstovė Eglė Nemanytė.

Ji pridūrė, kad visgi galima pasidžiaugti, kad praėjusiais metais projekto įgyvendinimas pasistūmėjo ir LAKD pasirašė dvi techninio darbo projekto parengimo sutartis kelio Kaunas–Prienai–Alytus atkarpoms, kurių bendras ilgis siekia beveik 20 km (nuo 11,60 km iki 19,48 km ir nuo 19,48 km iki 31,10 km).

„Žinoma, atsižvelgiant į itin sudėtingas vietovės sąlygas, parengiamieji kelio atnaujinimo darbai užtruks šiek tiek ilgiau nei įprastai: techniniai darbo projektai turėtų būti parengti per 25 mėnesius. Per visą šį laiką sieksime, kad parengtas kelio atnaujinimo projektas atitiktų aukščiausio lygio kokybės ir greičio balansą. Šiuo metu techninių darbo projektų rengimo darbai jau prasidėję: vykdomas pirmasis kelio projektavimo darbų etapas – atliekami statybiniai inžineriniai geodeziniai ir geologiniai tyrinėjimai“, – informavo LAKD.

Nežiūrima į perspektyvą ir nesiruošiama nuo Prienų einančio kelio rekonstrukcijai.

„Jei šio projekto tolesniam vystymui bus skirtas reikalingas finansavimas, kelio atnaujinimo darbai čia galėtų būti pradėti 2026 m.“, – apie galimą realių darbų pradžią sakė E. Nemanytė.

Ji nurodė, kad minėtoje 130-ojo kelio atkarpoje numatyta kelią rekonstruoti į keturias eismo juostas, su jungiamaisiais keliais, pėsčiųjų ir dviračių takais. Sankryžas su rajoniniais keliais ir esamą žiedinę sankryžą Prienų mieste suplanuota rekonstruoti į turbožiedines sankryžas. Numatyta rekonstruoti geležinkelio viaduką, tiltus per Jiesios upę ir Šventupę, projekte numatyti penki tuneliniai keliai, du pėsčiųjų viadukai, požeminės gyvūnų perėjos, triukšmo mažinimo priemonės, viešojo transporto stotelės, apšvietimas, paviršinio vandens nuvedimo priemonės ir kt.

Nėra sprendimų

Dėl kelio Prienai–Alytus pasiteiravome tiek LAKD, tiek Susisiekimo ministerijos. Ši jokio komentaro dėl formuojamos politikos, kokius kelius tvarkyti, kodėl neinicijuojami sklypų supirkimai ir pan. nepateikė

LAKD atstovai dienraščiui nurodė, kad, siekiant veiklos efektyvumo, savo veikloje esą privaloma remtis racionaliu planavimu ir sklandžiu darbų organizavimu, tačiau konkretūs sprendimai dėl kitos 130-ojo kelio atkarpos rekonstrukcijos nepriimti.

„Šio kelio atnaujinimo procesą pradedame atkarpa nuo Kauno iki Prienų, dėl tolesnių atkarpų sprendimai dar nepriimti, jie priklauso ir nuo gaunamų asignavimų. Suprantame, kad kelio atkarpos nuo Prienų iki Alytaus modernizavimas šio regiono gyventojams yra ypač svarbus, girdime visuomenės lūkesčius ir jei tik turėsime galimybių, dėsime visas pastangas, kad juos atlieptume. Kai dėl šios kelio atkarpos bus priimti konkretūs sprendimai, galime užtikrinti, kad apie tai iškart informuosime visuomenę“, – teigė E. Nemanytė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

ra

ra portretas
LAKD reikia skirti technie bauda

svarbiausia - "tinkamai" įsisavint lėšas ,o kitkas ....

svarbiausia - "tinkamai" įsisavint lėšas ,o kitkas .... portretas
važiuokit į kaimyninę Baltarusiją , ar tą pačią Lenkiją pasimokyt ,kaip krašto keliai turi atrodyt. Manau,kad vietiniai "specai" yra tiesiog per silpni kokybiškam darbui. O ir korupcija tiesiant kelius matomai baisi.

objektyviai

objektyviai portretas
pasiskyręs šio kelio generolu buvęs Kauno meras prieš kiekvienus rinkimus kaip ant arkliuko joja. Pritariu rašiusiam, kad Alytaus kelias gana geras, skubiai reikia rekonstruoti iki Prienų
VISI KOMENTARAI 28

Galerijos

Daugiau straipsnių